Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@23:22:57 GMT

ایران ایر رکورد‌دار بیشترین تاخیر در پرواز

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۸۸۲۰

ایران ایر رکورد‌دار بیشترین تاخیر در پرواز

رکنا: براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در آذر ماه سال جاری ایران ایر، بالاترین میزان تاخیر را برای خود به ثبت رسانده و در این میان ایرلاین آسمان با ۱۰۲۸ پرواز رکورد دار بیشترین تعداد پرواز بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عملکرد فرودگاه مهرآباد در آذر ماه سال جاری، هواپیمایی آتا ایر با تاخیر ۷۲ درصدی در پروازها، رتبه اول تاخیر را در آذر ماه سال جاری به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه شرکت هواپیمایی آتا ایر در ماه فوق ۶۲۶ پرواز در فرودگاه مهر آباد داشته که از این میان ۲۸ درصد پرواز‌ها به موقع و ۷۲ درصد با تاخیر صورت گرفته و در مجموع ۴۴۸ سورتی پرواز داشته است.

این در حالی است که هواپیمایی ایران ایر در آذر ماه دارای بالاترین میزان تاخیر با رقم حدود ۶۵ درصد در آذر ماه بوده و ۷۵۹ پرواز در فرودگاه مهر آباد به ثبت رسانده است، که از این نظر نیز در رتبه دوم تعداد پرواز‌ها پس از آسمان قرار دارد در این میان سورتی این پرواز ۴۹۳، پرواز به موقع ۳۵ درصد و پرواز با تاخیر ۶۵ درصد بوده است.

همچنین ایرلاین‌های قشم ایر، کیش ایر و آسمان ۵۹ درصد تاخیر پرواز‌های آذر ماه را به خود اختصاص داده اند و ایرلاین آسمان با ۱۰۲۸ پرواز رکورد دار بیشترین تعداد پرواز را بوده که از این میان، ۴۲۱ سورتی پرواز را به موقع (۴۱ درصد) و ۶۰۷ سورتی پرواز (۵۹ درصد) را نیز به صورت تأخیردار انجام داد.

سومین ایرلاین کشور در آذرماه از نظر تعداد تأخیرات پروازی، نفت ایر است که ۶۴ درصد پرواز‌های خود را به صورت تأخیردار به سرانجام رساند. این میزان تأخیر از مجموع ۱۴۹ پرواز با هواپیما‌های نفت حاصل شده که ۵۴ سورتی پرواز (۳۶ درصد) به موقع و ۹۵ سورتی پرواز (۶۴ درصد) را با تأخیر انجام داده است.

به علاوه قشم ایر و کیش ایر نیز به ترتیب ۴۲۰ و ۴۲۳ پرواز را در مجموع در فرودگاه مهرآباد به انجام رساندند که هر دوی این ایرلاین‌ها ۲۴۸ سورتی پرواز تأخیردار داشتند.

این در حالی است که هواپیمایی پویا ایر در این ماه تنها ۷ پرواز داشته که ۶ سورتی پرواز آن به موقع و یک پرواز نیز با تأخیر بوده است که به همین دلیل بهترین عملکرد را میان ایرلاین‌های کشور با ۱۴ درصد تأخیر پروازی داشته است.

هواپیمایی معراج که در چند ماه گذشته همواره رکورددار انجام پرواز‌های به موقع بود که در ماه گذشته با داشتن ۵۱ درصد تأخیر‌های پروازی جزء ایرلاین‌های دارای بیش از ۵۰ درصد تأخیر‌های پروازی محسوب می‌شود.

گفتنی است، اترک ایر با داشتن ۳ فروند هواپیمای با میانگین سنی ۲۴.۶ سال که تنها ۲ فروند آن فعال است، در سال‌های قبل نیز به کرات دچار لغو پرواز شده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی پرواز‌های کشورمان به حالت عادی بازگشت

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد تمامی پرواز‌های کشورمان به حالت عادی بازگشت.

برخی پرواز‌های فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد که صبح امروز دچار تاخیر یا تعلیق شده بود، مجددا به حالت سابق بازگشت. به دنبال فعال شدن پدافند هوایی کشور، صبح امروز برخی پرواز‌های فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد به حالت تعلیق درآمده بود.

بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پرواز‌های فرودگاه امام راه اندازی شده و پرواز‌های خروجی از این فرودگاه از سر گرفته شد به طوری که پرواز تهران – تفلیس ساعت ۱۰:۳۰ انجام خواهد شد و هم‌اکنون کانتر پرواز آن باز شده و صدور کارت پرواز برای مسافران از سر گرفته شده است.

پرواز‌های فرودگاه مهرآباد هم به حالت سابق بازگشته، اما با توجه به تاخیر چندساعته در برخی پروازها، از مسافران خواسته شده قبل از عزیمت به فرودگاه، ساعت پرواز‌ها را بررسی کنند.

دیگر خبرها

  • تمامی پرواز‌های کشورمان به حالت عادی بازگشت
  • پرواز رم ـ تهران به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • پرواز تهران ـ رم به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • تمامی پروازهای کشور به حالت عادی بازگشت
  • پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد
  • تاریخ‌سازی مانوئل نویر؛ بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • سرمربی پرسپولیس نشست خبری را از دست داد
  • سیل در فرودگاه دبی؛ بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی به تاخیر افتاد