Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، هيئت مذاکره کننده مخالف دولت سوريه اعلام کرد به زودي با سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در مسکو ديدار مي کند.
هيئت مذاکره کننده مخالف دولت سوريه افزود دعوت لاوروف را براي سفر (روز دوشنبه) به مسکو و ديدار با تعدادي از مقامات روس و در راس آنان وزيران دفاع و خارجه به منظور بررسي حل بحران سوريه پذيرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فراس الخالدي عضو اين هيئت مذاکره کننده گفت: «زمان ديدار با لاوروف روز دوشنبه ساعت 16 ( 13 به وقت گرينويچ ) خواهد بود و نصر الحريري (رئيس هيئت مذاکره کننده مخالفان سوري) رياست اين هيئت را در ديدار با وزير امور خارجه روسيه در مسکو بر عهده دارد.»
هيئت مذاکره کننده مخالف دولت سوريه در توئيتي نوشت:‌ «در تکميل سفرهايي که اين هيئت پس از هشتمين دور از مذاکرات ژنو براي تشريح نتايج آن انجام داد و در چارچوب تلاش براي دستيابي به راه حل سياسي عادلانه براي مردم سوريه و با استناد به قطعنامه هاي بين المللي، دعوت وزير امور خارجه روسيه نيز براي سفر اين هيئت سوري به مسکو پذيرفته شد و قرار است با برخي از مقامات روس از جمله وزيران امور خارجه و رفاه و رئيس کميسيون روابط خارجي پارلمان اين کشور ديدارهايي صورت گيرد.»
در اين توئيت آمده است هدف از اين سفر اطلاع از حقيقت موضع روسيه در قبال روند سياسي در سوريه و امکان دستيابي به راهکاري مبتني بر قطعنامه ها و مصوبه هاي بين المللي به منظور پايان دادن به درد و رنج مردم سوريه و تشکيل يک کشور دموکراتيک برخوردار از نظام سياسي چند بعدي ( تکثر گرايي ) و حاکميت قانون است.
سوريه از مارس 2011 تاکنون از درگيري مسلحانه و جنگ بين دولت و گروه هاي تروريستي و در راس آن ها داعش و جبهه النصره رنج مي برد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول در جنبش حماس گزارش داد که نشست امروز در قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه، به پایان رسید.

این مسئول حماس که خواست نامش فاش نشود، گفت: دیدار با رئیس دستگاه اطلاعات مصر به پایان رسید و هیئت حماس برای تکمیل مشورت‌ها عازم دوحه می‌شود.

جنبش حماس نیز اعلام کرد که دقایقی قبل، مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیئت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود