Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، اولین فرزند خانواده در سال 1334 در تهران متولد شد و به نیت شهید دشت کربلا، حسین و دومین پسر نیز به نام یکی دیگر از شهدای فاخر سرزمین نینوا، عباس نامیده شد.

 

 

شهید حسین کامیابی دوران ابتدایی خود را در تهران مشغول به تحصیل بود و سال‌های آخر دوران تحصیل خود را در خوزستان سپری کرد و پس از پایان تحصیلات، به خدمت مقدس سربازی اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت‌های انقلابی وی به همراه دیگر انقلابیون و شرکت در راهپیمایی‌ها از افتخارات او به شمار می‌رود.

با آغاز جنگ تحمیلی در جبهه‌های جنگ، ابتدا عباس کامیابی در تاریخ 21 فروردین‌ماه 1362 به شهادت رسید و زمان رسیدن پیکر پاکش به میهن اسلامی، خانواده او ساکن کرج بودند و اکنون نیز از شهروندان کرجی هستند.

به گفته فرمانده عملیاتی که عباس در آن شرکت داشت قبل از حمله در هر چادر، 16 نفر رزمنده وجود داشت و زمان بازگشتن، از هر چادر فقط دو تا سه نفر بازمانده داشتیم.

وی بیان کرد: عباس بیسیم چی بود و 5 دقیقه مانده به عملیات، دستور عقب‌نشینی صادر شد اما به‌وسیله تک‌تیرانداز دشمن، تیری به پیشانی او اصابت کرد و شهید شد.

فرمانده عملیات افزود: جنازه را کنار تپه‌ای گذاشتیم و با یک پتو روی آن را پوشاندیم زیرا آوردن جنازه شهید موجب به شهادت رسیدن ده‌ها رزمنده دیگر می‌شد.

خانواده شهید 11 سال چشم‌انتظار فرزند دلبندشان بودند تا روز موعود فرارسید و از بنیاد شهید با آن‌ها تماس گرفتند و اطلاع دادند که استخوان‌های فرزندشان آماده تحویل است.

برادرش حسین کامیابی، پس از شنیدن خبر شهادت برادر، به نیت ادامه دادن راه او، از طریق بسیج به مناطق جنگی اعزام شد.

پس از اعزام به مناطق جنگی و نبرد با دشمن بعثی، 12 مردادماه 1362 در منطقه حاجی عمران به درجه رفیع شهادت نائل شد و میهن عزیزمان در تاریخ 20 مردادماه 1362 آماده پذیرفتن پیکر پاک این شهید عزیز شد.

با توجه به نام‌گذاری شهیدان کامیابی بر اساس نام شهدای دشت کربلا، شهادت آن‌ها نیز مانند شهیدان نینوا بود به‌گونه‌ای که ابتدا عباس و سپس حسین به شهادت رسید اما به دلیل مفقود بودن عباس، ابتدا حسین و پس از 11 سال عباس در جوار برادر در بهشت‌زهرا آرام گرفت.

شهید عباس کامیابی در قسمتی از وصیت‌نامه خود نوشت: پدر و مادر عزیزم که برای اسلام و بدون کوچک‌ترین مخالفتی مرا به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل روانه کردید، امیدوارم این توفیق را پیدا کنم که با خلوص نیت، خدمتی را که از دستم برمی‌آید انجام دهم و مانند شما ثوابی برده باشم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت قطار‌های تندرو به خط ۵ مترو

هادی زند ضمن عذرخواهی و قدردانی از سعه صدر مسافران به علت حذف قطار‌های تندرو خط پنج در روز‌های اخیر به علت مشکل فنی، گفت: از صبح امروز با پایان عملیات رفع اختلال سیستم علائم خط پنج، اعزام قطار‌های تندرو نیز طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

اعزام قطار‌های تندرو در خط پنج مترو تهران و حومه از صبح روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه به علت اختلال در سیستم علائم تا امروز متوقف شده بود که با رفع این اختلال، اعزام قطار‌های تندرو طبق برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تشییع شهدای تازه تفحص شده همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان
  • ۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت
  • آیین گرامیداشت حاج حسین ندیم پدر شهیدان احمد و اسماعیل ندیم
  • ورود پیکر مطهر شهیدان عشیری لیوسی و پور عزیز پورمحمدی به خوزستان
  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • بازگشت قطار‌های تندرو به خط ۵ مترو
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • اعلام اسامی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید