Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@08:52:24 GMT

بازیافت کربن دی‌اکسید به پلاستیک

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۳۰۲۵۷

بازیافت کربن دی‌اکسید به پلاستیک

دانشمندان راهی پیدا کردند تا ضایعات کربن دی‌اکسیدموجود در جو کره زمین را بازیافت کنند و به پلاستیک تبدیل کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ScienceAlert، در حال حاضر میزان زیادی کربن دی‌اکسید در جو زمین وجود دارد که کلیدی‌ترین عامل در گرمایش زمین است. اخیرا دانشمندان راه جدیدی پیدا کردند تا میزان کربن دی‌اکسید اضافی جو را کنترل کنند: تبدیل کربن دی‌اکسید به پلاستیک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که پلاستیک ماده مفیدی برای محیط زیست نیست اما تبدیل کربن دی‌اکسید به چیزی مانند پلاستیک می‌تواند مزیت‌های خودش را داشته باشد، برای مثال دیگر نیازی به استفاده از سوخت فسیلی برای تولید پلاستیک نیست. این امر می‌تواند فرصتی باشد تا تغییرات اقلیمی را به حداقل رساند.

با وجود این که روش جدید بسیار کارآمد است اما در حال حاضر دانشمندان نیاز دارند تا دستگاهی برای تبدیل کربن دی‌اکسید به اتیلن، ماده خامی که برای تولید پلاستیک(پلی‌اتیلن) استفاده می‌شود، طراحی کنند و بسازند.

این دستگاه احتمال ساخت سیستمی برای تبدیل کربن دی‌اکسید به پلاستیک را بیشتر می‌کند.

فیل دلونا، محقق ارشد این پژوهش از دانشگاه تورنتو، در این باره می‌گوید: «فکر می‌کنم آینده پر از فناوری‌های پیشرفته‌ای خواهد بود که ضایعات را به چیزهای ارزشمند تبدیل می‌کنند».

وی افزود: «بسیار هیجان‌انگیز است که در حال تلاش برای ایجاد راه‌های جدید و پایدار برای رفع نیازهای انرژی در آینده هستیم».

تیم تحقیقاتی با استفاده از طیف‌سنجی اشعه ایکس و تکنیک‌های مدل‌سازی کامپیوتری به آنالیز اشعه‌های الکترومغناطیسی پرداختند تا کاتالیزورهای کلیدی را شناسایی کنند.

به لطف ابزار جدیدی که توسط تام رجیر ساخته شده است، دانشمندان توانستند شکل و محیط شیمیایی کاتالیزورها را بررسی کنند.

رافائل کوئینترو از دانشگاه تورنتو در این باره می‌گوید:‌ «این کار برای اولین بار انجام شده است. روش اندازه‌گیری جدید به ما اجازه داد تا بتوانیم پاسخ چند سوال را بیابیم: این فرآیند چگونه اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توان آن را مهندسی کرد و بهبود بخشید».

دلونا در این باره گفت: «امکان نداشت بتوان جای دیگری در دنیا این آزمایش را انجام داد».

وجود یک کاتالیزور برای انرژی‌رسانی به یک واکنش تقلیل کربن دی‌اکسید ضروری است، این امر باعث می‌شود که وقتی کربن دی‌اکسید تحت جریان الکتریکی قرار می‌گیرد، به ماده‌های شیمیایی دیگر تبدیل شود. با وجود این که بسیاری از فلزات می‌توانند به عنوان کاتالیزور عمل کنند اما مس تنها فلزی است که می‌تواند اتیلن تولید کند.

مترجم: هانا حیدری

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ شهردار همدان در این مراسم گفت: از سوم تا نهم اردیبهشت هفته زمین پاک با شعار مشارکت مردم در برابر پلاستیک نام گذاری شده است و به همین منظور مسابقه فرهنگی و هنری را برای گروه‌های دانش آموزی درباره دست سازه‌ها و نقاشی با موضوع بازیافت برگزار کردیم.

مسعود حسینی افزود: ساخت روگذر‌ها در همدان نقش مهمی در کاهش ترافیک و سلامت هوا داشته است و از سوی دیگر اجرای آبیاری بارانی و قطره‌ای در ۵۱ درصد فضا‌های سبز شهرداری کمک زیادی به کاهش مصرف منابع کرده است.

او همچنین گفت: برای داشتن زمینی پاک و حفظ محیط زیست شهرداری همدان ساخت دو بوستان اکباتان و منطقه حیدره به مساحت ۴۸ هکتار، ایستگاه دوم سنجش هوا و تعویض اتوبوس‌های فرسوده را در برنامه دارد.

دیگر خبرها

  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد