Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام سید حسن موسوی بروجردی،اساتید حوزه و دانشگاه و از پژوهشگران تاریخ،با اشاره به برگزاری نشستی علمی تاریخ احادیث شیعه اثنی عشر، شبهات و رُدود اظهار داشت: این نشست علمی روز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ در کتابخانه علامه مجلسی مرکز تحقیق و پژوهش میراث مکتوب شیعه به نشانی قم، خیابان شهید فاطمی، کوچه ۱۸، فرعی ۶، پلاک ۴۸ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در این نشست علمی از تحقیق کتاب «کفایه فی النصوص علی عدد الأئمه(ع)» رونمایی خواهد شد و و تصویر کهن‌ترین نسخه خطی این کتاب به سال ۵۸۴ هجری قمری نیز به نمایش در خواهد آمد.

این محقق و پژوهشگر میراث مکتوب اظهار داشت: در این نشست علمی استاد سید محمد کاظم طباطبایی پژوهشگر حوزه حدیث، سید محمد حسن موسوی بروجردی محقق و پژوهشگر میراث مکتوب و همچنین رضا رفیعی محقق کتاب سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کتاب «الکفایه فی النصوص علی عدد الائمه(ع)» نوشته علی بن محمد بن علی خزاز قمی رازی از علمای قرن چهارم که از شیخ صدوق و ابن عیاش روایت می‌کند، افزود: وی نزد بزرگانی همچون شیخ صدوق و دیگر اساتید ری و بغداد شاگردی کرده و مشهورترین اثر او، کتاب »کفایه الاثر» است که روایات و نصوص دال بر خلافت و امامت ائمه اطهار(ع) را در آن گردآوری کرده است.

حجت الاسلام موسوی بروجردی ادامه داد: خاندان وی در اصل اهل قم بودند و سپس به ری که در آن روزگار مرکزیت علمی بیشتری نسبت به قم یافته بود و ابن بابویه مشهور به شیخ صدوق (متوفی ۳۸۱) در آنجا سکونت داشت، مهاجرت کردند.

انتهای پیام/ح

تاریخ احادیث ائمه اثنی عشر در قم بررسی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد

دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از اعضای هیات علمی دانشکدگان فنی رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این یادمان به همت معاونت فرهنگی و بسیج کارکنان دانشکدگان فنی اجرا شده که یاد و خاطره ۷۲ شهید این دانشکدگان در آن به تصویر کشیده شده است. دانشکدگان فنی دانشگاه تهران ۷۲ شهید در راه استقلال میهن تقدیم نموده است که ۷۰ نفر دانشجو و دو تن نیز از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه هستند.

دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در آیین رونمایی از این یادمان، با گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری و دیگر اساتید و کارکنان شهید دانشگاه تهران، گفت: همه ما می‌دانیم که اگر ما در آسایش و آرامش شاهد کسب پیشرفت‌هایی در عرصه علم و فناوری هستیم، قطعاً بخش عمده‌ای از این دستاورد‌ها مرهون خون شهدای بزرگوار است.

وی تاکید کرد: با شکل‌گیری یادمان شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، برای ما یادآوری می‌شود که این را در ذهن خود داشته باشیم و بدانیم که مسیری که این عزیزان برای ما ترسیم کرده‌اند را در پیش بگیریم و خداوند به همه ما توفیق دهد تحت رهبری حکیمانه، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، ادامه‌دهنده راه شهدا و امام شهدا باشیم.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا، اظهار داشت: امروز فضای علمی دنیا تحت تاثیر حرکت عدالت‌خواهانه‌ای که دانشگاهیان در ایالات متحده آمریکا و کشور‌های اروپایی در دانشگاه‌های مطرح دنیا انجام می‌دهند، قرار گرفته است و قطعاً بخش عمده آن به برکت خون شهدا و شهدای غزه است که امیدواریم در سایه این عدالت‌خواهی که دانشگاهیان در اروپا و آمریکا هم در پیش گرفته‌اند، شاهد روزی باشیم که در سایه حضور حضرت، ولی عصر (عج)، عاری از ظلم و جور و مملو از عدالت و آزادی و آزادی‌خواهی برای همه مردم جهان باشیم.

دکتر سعید فرزانه، معاون فرهنگی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران نیز در آیین رونمایی از این دیوارنگاه، گفت: چندین سال بود پیگیر بودیم که یادمان شهدای دانشکدگان فنی ایجاد شود تا یاد و خاطره شهدا در دانشکده زنده و نور و برکت این شهدا شامل حال اعضای هیات علمی و دانشجویان شود.

دیگر خبرها

  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم