Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@20:24:16 GMT

چرا سازمان سنجش تمایلی به حذف کنکور ندارد؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۳۰۷۴۰

چرا سازمان سنجش تمایلی به حذف کنکور ندارد؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش اقدامات ویژه‌ای انجام داده تا آنچه سازمان سنجش می‌خواهد را تا حدودی تامین کند، ولی به نظر می‌رسد این سازمان به هر دلیلی مایل نیست کنکور حذف شود.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش اقدامات ویژه‌ای انجام داده تا آنچه سازمان سنجش می‌خواهد را تا حدودی تامین کند، ولی به نظر می‌رسد این سازمان به هر دلیلی مایل نیست کنکور حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوید ادهم کنکور را حلقه وصلی بین آموزش و پرورش و آموزش علمی دانست و گفت: در طراحی این روش پذیرش دانشجو باید هم منافع آموزش و پرورش و اهداف این نظام و همچنین منافع و اهداف آموزش عالی تامین شود که از نظر ما، اهداف آموزش و پرورش را این روش پذیرش دانشجو تامین نمی‌کند.

وی افزود: به دلیل آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و روانی که کنکور برای دانش آموز و خانواده‌اش به وجود می‌آورد و فرآیند یاد دهی و یادگیری را مشکل می‌کند، سال هاست که فریاد می‌زنیم و به این روش پذیرش معترض هستیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به قانون حذف کنکور اشاره و بیان کرد: مجلس وارد بحث شده است و دو بار قانونی را تنظیم کرد که بر اساس آن اگر عملیاتی می‌شد امید بود که کنکور حذف شود، اما به دلایلی تاکنون موفق نشده است و یکی از این دلایل که دوستان آموزش عالی در سازمان سنجش بیان می‌کنند این است که آزمون‌های آموزش و پرورش استاندارد نیست.

وی با طرح پرسشی عنوان کرد: باید مسئله دیگری را مطرح کرد که آیا دوستان ما در سازمان سنجش بطور دقیق، علمی و جدی باور دارند که این روش کنکور را باید تغییر دهند یا حذفش کنند و یا خیر؟ اگر باور دارند آن زمان می‌توانیم وارد مذاکره شویم و روشی را انتخاب کنیم که هم تامین کننده اهداف آن‌ها باشد و هم تامین کننده اهداف ما وگرنه ما در درون سیستم خودمان سال هاست که امتحاناتی را برگزار می‌کنیم و از نظر خودمان هم معتبر است و بر اساس آن مدارک تحصیلی مان را صادر می‌کنیم.

نوید ادهم افزود: از زمانی که بحث قانون سنجش و پذیرش دانشجو مطرح شد، واژه سوابق تحصیلی مطرح شد که باید بر اساس استاندارد‌ها باشد تا مورد تائید سازمان سنجش قرار بگیرد. از آن زمان آموزش و پرورش اقدامات ویژه‌ای را انجام داد که آنچه را که آن‌ها می‌خواهند تا حدودی تامین کند. اقدامات خیلی خوبی انجام شد و بر اساس آن سوابقی هم تقدیم دوستان شد، ولی به نظر می‌رسد به دلیل اینکه آن‌ها به هر دلیلی مایل نیستند کنکور حذف شود، لذا نپذیرفتند و مقداری هم که پذیرفتند اصطلاحا تاثیر مثبت می‌دهند.

وی که در برنامه رادیو گفت‌وگو صحبت می‌کرد، به برخی از اقدامات آموزش و پرورش برای تامین نظر سازمان سنجش برای حذف یا جایگزین کردن کنکور پرداخت و گفت: امتحانات بصورت نهایی و سوال و زمان واحد در کل کشور برگزار می‌شود. در تصحیح اوراق سربرگ اوراق برداشته می‌شود و امنیتی در طراحی، توزیع سوالات و در برگزاری جلسات امتحانات لحاظ می‌شود. استفاده از فناوری‌های جدید و تاسیس بانک اطلاعات و سوالات، مسیر‌هایی است که تاکنون طی کردیم هرچند قطعا این اقدامات نهایی نیست و می‌تواند بهتر از این هم انجام شود، اما مشروط بر اینکه مطمئن باشیم دوستان ما در سازمان سنجش به وعده خود عمل کنند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003FVU

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور را منصوب کرد

به گزارش قدس آنلاین آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان با صدور حکمی دکتر عبدالرسول پورعباس را به عنوان سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منصوب کرد.

در متن حکم رئیس‌جمهور خطاب به پورعباس آمده است: در اجرای ماده واحده تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مصوب ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و سوابق اجرایی جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم آمده است: انتظار دارد در راستای تحقق مفاد بند (۱۳) سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و بند (۳-۲) سیاست‌های کلی علم و فناوری نسبت به استقرار و تعالی نظام جامع رصد، نظارت، ارزشیابی اعتبار سنجی و تضمین کیفیت نظام آموزش کشور؛ استقرار و تعالی نظام جامع سنجش آموزش کشور از طریق ارتقاء روش‌های سنجش و با استفاده از شیوه‌های نوین علمی و به روز اجرای آزمون‌ها و کسب مرجعیت تخصصی در حوزه‌های مأموریتی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی در چارچوب قوانین و مقررات مصوب و با استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی به ویژه خبرگان، اساتید و جوانان متخصص و انقلابی اهتمام حداکثری و جهادی مصروف دارید.

در پایان این حکم عنوان شده که امید است در سایه توجهات حضرت ولی عصر عجل لله تعالی فرجه الشریف و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با توجه به اصول عدالت محوری، پاکدستی و فسادستیزی حفظ روحیه انقلابی و جهادی و با سرلوحه قرار دادن و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در تحقق شعار دولت مردمی - ایران قوی موفق و سربلند باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و کنکور منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور را منصوب کرد
  • رئیس جمهور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی را منصوب کرد
  • رئیس جمهور سرپرست سازمان ملی سنجش را منصوب کرد
  • باید از دالان کنکور به اشتغال دست پیدا کنیم
  • مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد
  • ادعای معاون آموزش و پرورش درباره شیطنت مافیای کنکور
  • جزئیات برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند