Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، حزب‌الله در لبنان از یک گروهی که شاخه‌های نظامی دارد، به یک گروه سیاسی فعال تبدیل شده است که بدون نظر آن امکان تشکیل دولت در این کشور وجود ندارد. ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ بین الملل آسیای غربی سیاست خارجی نظرات

«رضا حجت شمامی»، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص مواضع اخیر ترامپ مبنی بر اینکه اروپا باید کل سازمان‌ حزب‌الله را تروریستی اعلام کند، با اشاره به اینکه واشنگتن نگران گسترش الگوی این گروه در سطح منطقه است، بیان داشت: حزب‌الله از یک گروه به یک طیف دولت ساز تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به مواضع اخیر ترامپ در قبال حزب‌الله لبنان گفت: مواضع آمریکا در خصوص حزب‌الله مشخص است. این کشور همواره به دنبال خروج این حزب از فضای سیاسی لبنان بوده است. این موضوع از طریق روش‌های مختلف چون خلع سلاح حزب‌الله یا تروریست نامیدن آن دنبال شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر گستره اهدافی که آمریکا از اتخاذ موضع علیه حزب­ الله دارد، اشاره داشت: واشنگتن چنین موضوعی را فقط به خاطر رژیم صهیونیستی دنبال نمی‌کند. به نظر می­‌رسد اهداف آمریکایی­‌ها گسترده‌تر شده است.

وی با اشاره به ناکامی پروژه­‌های واشنگتن و تل‌آویو در سوریه و نقش‌آفرینی حزب‌الله در این موضوع تأکید داشت: حزب‌الله در مسئله سوریه نشان داد که یکی از اهرم­‌های قدرتمند جلوگیری از خواسته‌های آمریکایی- اسرائیلی است.

حجت شمامی با توجه به جایگاه حزب­الله در لبنان گفت: میزان قدرت و نفوذ حزب‌الله در خود لبنان به­ گونه­‌ای است که از گروهی که شاخه‌های نظامی دارد، به یک گروه سیاسی فعال تبدیل شده است که بدون نظر آن امکان تشکیل دولت در این کشور وجود ندارد؛ لذا آمریکا، اسرائیل و متحدان آن­ها این گروه را تنش­ آفرین می­‌خوانند.

وی با تأکید بر نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از گسترش اندیشه حزب‌الله اشاره داشت: حزب‌الله گروهی است که در مقابل اسرائیل ایستادگی کرده است و برای حل بحران‌های منطقه‌ای وارد می‌شود. این گروه یکی از عوامل ناکام گذاشتن سیاست‌های آمریکا در سوریه است که با اتحاد مقاومت از جمله ایران، عراق و سوریه و حتی روسیه چنین نقشی را ایفا کرد. با این‌ حال نگرانی واشنگتن تنها به این مسائل محدود نیست.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تلاش واشنگتن برای ممانعت از نقش منطقه­‌ای حزب­الله به دنبال موفقیت­‌های چشمگیر آن تأکید داشت: یکی از دلایلی که آمریکا به دنبال خلع سلاح و به انزوا کشاندن حزب‌الله است، به بحث منطقه‌ای برمی‌گردد.

وی با توجه به دلیل اصلی نگرانی آمریکا از حزب­ الله گفت: ممکن است چنین گروهی در کشورهای دیگر ایجاد و به یک گروه دولت ساز تبدیل شود. لذا این مجموعه می­‌تواند زنجیره‌ای از گروه‌های فعال را ایجاد کند که در منطقه بر دولت‌ها تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/

R1396/P36446/S8,90,95/CT3 واژه های کاربردی مرتبط حزب‌الله لبنان

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی

مقاومت اسلامی در لبنان (حزب الله) برای دویست و چهارمین روز متوالی به هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی در امتداد مرز لبنان و فلسطین ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، حزب‌الله اعلام کرد که نیروهای آن سایت‌های «رویسات العام» و «السماقه» در تپه‌های کفر شوبا اشغالی لبنان را با سلاح‌های موشکی هدف قرار داده و مستقیماً آنها را مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگری از مقاومت آمده است که نیروهای مقاومت پایگاه البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار داده و مستقیماً به وی ضربه زدند.

هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی از سوی حزب‌الله در پاسخ به حملات اشغالگران صهیونیستی به روستا‌های جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان در مجاورت مرز لبنان و فلسطین صورت می‌گیرد.

مقاومت امروز صحنه‌هایی از عملیات هدف قرار دادن مقر فرماندهی و استقرار نیرو‌های گردان ۵۱ تیپ گولانی در ارتش اشغالگر اسرائیل در شهرک المناره در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

این صحنه‌ها مقاومت را با استفاده از موشک‌های هدایت خمیده از نوع «الماس» نشان می‌داد که موشک‌های مدرنی هستند که برای اولین بار توسط مقاومت با تکیه بر هدایت تلویزیونی وارد نبرد کنونی شدند و از طریق حمله هوایی به هدف اصابت کردند.

پیش از این، مقاومت اعلام کرده بود که نیروهای این جنبش در ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی سایت رویسات العام در تپه‌های اشغالی کفر شوبا لبنان، کمین پیچیده‌ای را تدارک دیده‌اند که از طریق آن یک کاروان مکانیزه صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند.

از سویی دیگر روز یکشنبه، رسانه‌های صهیونیستی از شنیدن صدای انفجار در مناطق عکا و نهاریه خبر دادند. به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، اوایل امروز آژیر خطر در شمال مرز با لبنان به صدا درآمد.

 شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیروز شنبه، تأیید کرد که حمایت این جنبش از نوار غزه منجر به ممانعت از طرح‌های جنگی رژیم صهبونیستی در فلسطین و لبنان در حال حاضر و آینده شده است».

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند