Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، انتشارات علمی و فرهنگی برای دوازدهمین نوبت اقدام به تجدید چاپ کتاب «مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه‌شناسی» نوشته ریمون آرون با ترجمه باقر پرهام کرد.

این کتاب که در سال‌های گذشته بر انتشار خود یکی از مهمترین منابع فارسی در زمینه آشنایی با اصول جامعه شناسی بوده است، با تصحیح تازه‌ای از سوی مترجم نیز همراه شده است که در این تصحیح تازه تاکنون در ۹ نوبت چاپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۴۷ توسط موسسه انتشارات فرانکلین ترجمه و برای اولین بار در سال ۱۳۵۲ منتشر شد. این ترجمه در واقع شامل بخش نخست از این کتاب بود و بخش دوم از آن تا سال ۱۳۹۳ منتشر نشد. ترجمه فوق مجموع دو بخش این کتاب است که در یک مجلد گردآوری شده است

آرون در مقام مولف این کتاب از چهره‌های پرآوازه قرن بیستم در فرانسه به شمار می‌رود که از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۸ بر کرسی جامعه‌شناسی در دانشکده ادبیات سوربون تصدی داشت و تا مقام استادی کلوژ دوفرانس  وجانشینی ریاست آکادمی علومی اخلاقی و سیاسی در فرانسه بالا رفت.

این کتاب در فصول خود به ترتیب موضوع بنیاد گذاران جامعه شناسی و در فصل دوم موضوع نسل گردش قرن را مورد توجه قرار داده و در این میان مبانی نظری افرادی چون مونتسکیو، کنت، مارکس، دوتوکویل، دورکیم، دوپارتو، وبر و... را مورد توجه قرار داده است.

این چاپ تازه از کتاب با قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعه تازه و عجیبی که درباره امیر تتلو پخش شد

آفتاب‌‌نیوز :

در شرایطی که در چند ساعت اخیر خبر ساخت یک سریال آمریکایی توسط BBC با بازی کالین فارل با موضوع زندگی امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو در اکثر رسانه‌های کشور منتشر شده است، حالا پیگیری‌ها نشان از این ماجرا حقیقت ندارد.

تصویر منتشر شده برگرفته از قسمت ششم سریال شوگر بوده که کالین فارل ایفاگر نقش اصلی این سریال است.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • چاپ ترجمه کتاب اقتصاددان آمریکایی درباره تحول در رفتار
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • شایعه تازه و عجیبی که درباره امیر تتلو پخش شد