Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزانه یسلیانی رئیس اداره بهزیستی فریدن روزیکشنبه به ایرنا گفت: در این طرح که در بازه زمانی مهرتا دی امسال اجرا شد، دانش آموزان پایه دهم و یازدهم 12 دبیرستان و هنرستان دخترانه و پسرانه از آموزش های مفید در زمینه آگاهی و پیشگیری از معلولیت بهرمند شدند.
وی افزود: این مجموعه آگاه سازی شامل مشاوره ژنتیک ، پیشگیری از حوادث، پیشگیری از معلولیت های بینایی و شنوایی ، پیشگیری از بیماری های عضلانی – اسکلتی و مراقبت های دوران بارداری و عقب ماندگی ذهنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یسلیانی آگاه سازی ، حساس سازی جوانان قبل از ازدواج ، پیشگیری از ازدواج های پر خطر به علت بیماری های ژنتیک ، فرهنگ سازی برای کاهش ازدواج پرخطر فامیلی، شناسایی افراد در معرض خطر و ترغیب و تشویق آن ها برای انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و فرهنگ سازی انجام مشاوره ژنتیک برای خانواده هایی که دارای معلول هستند را از اهداف این طرح برشمرد.
رئیس بهزیستی فریدن هم چنین از اجرای طرح پرسشگری ژنتیک در این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح از سال گذشته به صورت پایلوت در پنج شهرستان استان آغاز شده و فریدن در این حوزه پیشتازبوده است.
یسلیانی افزود: در راستای کاهش بروز معلولیت ها و نیز پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و مادر زادی در زوج های در شرف ازدواج و نیز در زنانی که قصد بارداری و یا بررسی وضعیت جنین دارند، انجام می شود.
رئیس اداره بهزیستی فریدن با بیان اینکه غربال اولیه پیش از ازدواج ضروری است، افزود: در مرحله نخست؛ فرایند مصاحبه با کلیه مراجعان انجام می شود وسپس افراد در صورت تشخیص ازدواج پر خطر و یا تهدید سلامت جنین به مرکز مشاوره ژنتیک تخصصی ارجاع داده می شوند.
وی افزود: تمامی این مراحل به صورت رایگان انجام می شود و در صورتی که زوج با فرم ارجاع بهزیستی به مراکز مشاوره ارجاع داده شود به صورت رایگان در مراکز تخصصی مشاوره ژنتیک ویزیت می شود.
رئیس اداره بهزیستی فریدن اضافه کرد: بعد از این آزمایش ساده، فقط گروهی که به آن ها مشکوک هستند می‌بایست تحت آزمایش ژنتیک قرار گیرند و لزومی به تجویز آزمایش ژنتیک برای همه افراد نیست.
به گزارش ایرنا؛ مشاوره ژنتیک شاخه‌ای از ژنتیک پزشکی است که به بررسی احتمال بروز بیماری‌های ژنتیکی در افراد می‌پردازد.
کلیه افرادی که قصد ازدواج به ویژه ازدواج فامیلی را دارند و در خانواده آنها سابقه ابتلا به بیماری های ارثی وجود دارد و نیز کسانی که در انتظار فرزند هستند و یا نگران تکرار یک بیماری ارثی در خانواده هستند، ضروری است به مشاوره ژنتیک مراجعه کنند.
طرح غربالگری مشاوره ژنتیک 'پیش از ازدواج' و 'بارداری' در اداره بهزیستی شهرستان فریدن ، روزهای دوشنبه و
پنجشنبه از ساعت 8 الی 14 انجام می شود.
هم اینک هزار و 500 نفر معلول در شهرستان فریدن از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
ت9861/ 6022 خبرنگار: فاطمه زمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد