Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات از انتشار ۱۰۰۰ عنوان مقاله در ژورنال‌های معتبر علمی طی ۵ سال گذشته با تلاش اعضای این باشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر امیر خسروجردی با بیان اینکه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرده و تا کنون ۲۱۳۵ اعضاء ثبت شده دارد، افزود: در حال حاضر این باشگاه دارای ۴۲۳ عضو معمولی و ۱۲ عضو استعدادهای درخشان است که از این میان ۵۷ درصد اعضا متشکل از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات و سایر اعضاء از دانشگاه‌ها و مراکز داخل و خارج از کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات تا کنون موفق به کسب ۶ سال پیاپی رئیس برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در کل کشور، عنوان باشگاه برتر کشور شده است، ادامه داد: همچنین تا کنون ۶۴ نفر از اعضای این باشگاه دارای عناوین و افتخارات چشمگیری نظیر مخترع برتر زن جهان، اختراعات امپلکس آمریکا توسط روزبه صبوری، کسب مدال طلا و نقره مسابقات ژنو سوئیس، مدال طلای مسابقات اختراعات مالزی، کسب مدال‌های طلا از چندین کشور دیگر، برگزیده شدن اعضای باشگاه واحد به عنوان عضو برتر ایران و ... شده‌اند.

دکتر خسروجردی افزود: ثبت بیش از ۱۰ اختراع و یو اس پتنت توسط اعضای باشگاه نظیر مخترع برتر زن جهان فرشته علیزاده، ایمان ابوالحسنی و سولماز صدر جهانی مدال طلای مسابقات اختراعات مالزی، کسب مدال طلا و نقره از مسابقات بین‌المللی آلمان، ترکیه، بلغارستان توسط حامد اهری، مدال برنز ژنو سوئیس و اولین جشنواره و مسابقات بین‌المللی غرب آسیا توسط نعیمه باغچه، یو اس پتنت توسط حامد اهری از جمله دستاوردهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: اعطای مسئولیت کمیته جذب استعدادهای درخشان و نخبگی استان تهران به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات و انتخاب هشت عضو باشگاه به عنوان اعضای برتر باشگاه‌های سراسر کشور از دیگر دستاوردهای این باشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات تا کنون بالغ بر ۶۰ کارگاه پژوهشی نظیر کارگاه‌های مقاله‌نویسی، روش تحقیق، تدوین مقالات ISI و پروپوزال‌های علمی، جستجوی مقالات در اینترنت، داوری مقالات و آموزش نرم‌افزارهای کاربردی برگزار شده است. همچنین این باشگاه ۱۵ کارگاه پژوهشی را بصورت وبینار برای اولین بار برای اعضاء سراسر کشور برگزار کرده است.

دکتر خسروجردی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات، اضافه کرد: برگزاری ۱۲ سمینار، همایش، سخنرانی و هم‌اندیشی مانند همایش‌های موفقیت، برترین‌های طبیعت ایران، معرفی دانشگاه ملبورن استرالیا، نمایشگاه عکس با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی اشاره کرد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تا پایان سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۰۰۰ عنوان مقاله از سوی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات ارائه شده است، خاطرنشان کرد: از میان این مقالات ۶۹۰ مقاله ISI از نوع WOS.، ۹۰ مقاله ISI از نوع Listed، ۹۵ مقاله ISC و عملی و پژوهشی و ۱۵۰ عنوان مقاله همایشی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات ۳۶ طرح در دست اجرا دارد که از آن جمله می‌توان به طرح‌های «جداسازی و استخراج یون کادمیوم»، «بررسی خواص فیزیکی و شیمیایی نانو سیمان» اشاره کرد، همچنین تا کنون ۱۵ طرح نظیر «بررسی تاثیر نانو سیلیس و هیدروکسید آلومینیوم بر خواص حرارتی» را به اتمام رسیده است.

دکتر خسروجردی در ادامه به تشریح برنامه‌های آتی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات پرداخت و گفت: از آنجا که طرح‌های تحقیقاتی سبب شکل‌گیری و رشد خلاقیت و روحیه تحقیقاتی می‌شود، افزایش تعداد طرح‌ها درون و برون دانشگاهی و ارتقای کیفیت آن‌ها در دستور کار آتی این باشگاه قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، وی افزود: کسب درآمد به واسطه اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی و کارگاهی، تجاری‌سازی طرح‌ها و اختراعات اعضای باشگاه که از ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار هستند، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد کارگروه‌های مختلف تخصصی نیز در زمره برنامه‌های آتی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات قرار دارد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات در پایان خاطرنشان کرد: افزایش دو برابری عضویت استعدادهای درخشان بجای عضویت معمولی از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ۲ حادثه مرگبار در پایتخت

همشهری آنلاین - حوادث : نخستین حادثه ساعت ۱۱ صبح جمعه بیست و چهارم فروردین ماه به قاضی امیر حسین عیلمردان بازپرس جنایی تهران اعلام شد. مقتول مردی جوان بود که از ناحیه کمر هدف ضربه چاقویی قرار گرفته و جان باخته بود. به دستور بازپرس جنایی، ‌تحقیقات در این پرونده آغاز و مشخص شد که روز حادثه، دو مرد که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بودند مقابل درمانگاهی در جنوب شرق تهران توقف کردند.

آنها مرد زخمی را که روی موتور بود، به مقابل درمانگاه برده و در خیابان رهایش کردند. سپس هر دو سوار بر موتور شده و گریختند. پرسنل درمانگاه، مرد مجروح شده را به داخل درمانگاه بردند و تلاش برای نجات او را آغاز کردند اما وی به دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. به دنبال این حادثه، تیم جنایی تحقیقات خود را برای کشف اسرار این حادثه مرگبار آغاز کرده اند.

دومین حادثه شامگاه جمعه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد. قربانی دوم نیز مردی جوان بود. وی در یک کارگاه ساختمانی واقع در غرب تهران کار می کرد و با همکارانش در حال حفر یک چاه بود. به گفته شاهدان، ناگهان کارگر جوان به داخل چاه سقوط کرده و جانش را از دست داد. در این شرایط تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس جنایی آغاز شده و جسد به پزشکی قانونی انتقال یافته است.

کد خبر 843951 برچسب‌ها درمان درمانگاه قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» برگزار می‌شود
  • تحقیقات علمی بر روی کیفیت آب همدان انجام شد
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • مجوز پذیرش پژوهشگر پسادکتری برای دانشگاه محقق اردبیلی صادر شد
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • ارتباط با صنعت؛ پر ادعا اما بی‌سازوکار/ وزارت علوم از متخصصین در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند
  • مشاجره زن و مرد جوان در گاندی با قتل پایان یافت!
  • ارتباط با صنعت؛ پر ادعا اما بی‌ساز و کار/ وزارت علوم از متخصصین در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند
  • جزئیات ۲ حادثه مرگبار در پایتخت
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد