Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@20:33:31 GMT

هفته‌ای متأثر از آسیا

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۳۱۴۳۶

هفته‌ای متأثر از آسیا

بیست و یکمین هفته از لیگ برتر نخستین هفته از لیگ هفدهم است که تحت تأثیر لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ آسیا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فوتبال‌دوستان ایرانی ماه گذشته چهار آخر هفته فوتبالی متوالی را پشت سر گذاشتند زیرا به استثنای دیدار هفته گذشته فولاد و پیکان که به ناچار به تعویق افتاد سایر دیدارهای هفته‌های هفدهم تا بیستم لیگ برتر در یکی از روزهای پنج‌شنبه یا جمعه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تنها شرایط جوی شهر اهواز نبود که نظم مسابقات را از این نظر به هم زد بلکه مشغله آسیایی ذوب‌آهن هم برای سازمان لیگ چاره‌ای باقی نگذاشت تا بیست و یکمین هفته از لیگ برتر را به جای آخر از وسط هفته جاری کلید بزند. البته رویه هفته‌های گذشته درباره هفته پیش رو نیز صادق است و به استثنای دیدار استقلال خوزستان و ذوب‌آهن که در صورت مساعد بودن هوا فردا برگزار می‌شود سایر مسابقات برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه برنامه‌ریزی شده است. این دیدار به این دلیل دو، سه روز زودتر از سایر بازی‌ها برگزار می‌شود که ذوب‌آهن هفته آینده یک دیدار آسیایی در برنامه دارد و باید از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان به مصاف آیزاول هند برود.

درست یک هفته پس از دیدار با استقلال خوزستان، ذوب‌آهن باید با آیزاول مسابقه دهد. سبزپوشان اصفهانی امیدوارند تا با ادامه روند خوب هفته‌های اخیرشان در لیگ برتر به استقبال این دیدار مهم آسیایی بروند.

دیگر تیم اصفهانی نیز در هفته بیست و یکم با یکی دیگر از نمایندگان خوزستان روبرو خواهد شد. از آنجا که باخت هفته گذشته به سپیدرود برای سپاهان به قیمت تغییرات توأمان مدیریتی و فنی تمام شد، دیدار خانگی برابر فولاد نخستین مسابقه سپاهان پس از این تحولات گسترده به حساب می‌آید.

در این هفته پرسپولیس در تقابل با تیم رده‌هفتمی پیکان برای تثبیت هرچه بیشتر جایگاه مستحکم خود در صدر جدول تلاش می‌کند. پارس جنوبی که اکنون ذوب‌آهن را در یک امتیازی خود می‌بیند در هفته بیست و یکم آزمون دشواری در ورزشگاه آزادی برابر استقلال تهران دارد. نتیجه این دیدار از این جهت برای سبزپوشان اصفهانی مهم است که یک طرف آن برای دور شدن از دسترس ذوب‌آهن و سوی دیگرش برای گرفتن جای این تیم در جدول در تکاپو هستند. طبیعتاً نتیجه‌ای که دو روز قبل از این بازی در ورزشگاه غدیر رقم خورده است هم در تعیین وضعیت طرفین مسابقه بی‌تأثیر نخواهد بود.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه‌شنبه، سوم بهمن ۹۶

استقلال خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه غدیر، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

پنج‌شنبه، پنجم بهمن ۹۶

سایپا تهران - پدیده مشهد، ورزشگاه شهید دستگردی، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه

گسترش فولاد تبریز - نفت تهران، ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه

استقلال تهران - پارس جنوبی جم، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه

صنعت نفت آبادان - سپیدرود رشت، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه

جمعه، ششم بهمن ۹۶

سیاه‌جامگان مشهد - تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه ثامن، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان، ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه

پیکان تهران - پرسپولیس تهران، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!

به گزارش ورزش سه؛ ديدار برگشت دو تيم يوكوهاما مارينوس ژاپنى و اولسان اچ دى كره جنوبى در توكيو بعد از برد ١ بر صفر كره اى ها در بازى رفت نيمه نهايى ليگ قهرمانان آسيا در شرق از حساسيت ويژه اى برخوردار بود كه با قضاوت عليرضا فغانى برگزار شد.

اين ديدار كه در وقت قانونى با نتيجه ٣ بر ٢ به سود ميزبان ژاپنى به پايان رسيد تا در مجموع دو تيم ٣ بر ٣ مساوى شوند. در دو وقت اضافه هم دنبال شد تا ضربات مرگبار يا به اصطلاح پنجاه به پنجاه پنالتى تيم صعود كننده به فينال و حريف العين امارات را مشخص كند.

جالب اينكه بر خلاف تصور اين ديدار ١٢٠ دقيقه طول نكشيد و دو تيم ١٤٠ دقيقه برابر هم صف آرايى كردند چون عليرضا فغانى دو وقت هفت دقيقه، يك سه دقيقه در كنار يك دقيقه وقت تلف شده را در چهار وقت ٤٥ دقيقه اى و ١٥ دقيقه اى معمول محاسبه كرد.

نكته ديگر اينكه اين بازى تراژيك ١٤٠ دقيقه زير باران شديد برگزار شد و عليرضا فغانى با ١٦ كيلومتر دوندگى و نزديكى به تمام صحنه ها و هر جا كه توپ وجود داشت يكبار ديگر آمادگى بالاى بدنى خود را در ٤٦ سالگى به نمايش گذاشت تا كم كم بار ديگر براى تحقق روياى قضاوت فينال جام جهانى در سال ٢٠٢٦ خودى نشان دهد.

از سوى ديگر شاهكار فغانى در اين ديدار بار ديگر او را در دنياى فوتبال سر زبانها انداخت، اخراج بدون مماشات بازيكن ميزبان با كارت قرمز مستقيم در حاليكه تيم ژاپنى ٣ بر ١ از حريف كره اى و در مجموع دو بازى ٣ بر ٢ پيش بود در دقيقه ٣٩ كه كره اى ها صاحب ضربه پنالتى شده بودند دل و جراتى مى خواست كه اين داور ايرانى الاصل نشان داده از پس آن در هر بازى ممكنى به راحتى بر مى آيد.

دليل اخراج كاميجيماى ژاپنى دقيقا در لحظه خطاى پنالتى گرفتن موقعيت آشكار پنالتى توسط اين بازيكن از سوى عليرضا فغانى تشخيص داده شد كه كارت قرمز مستقيم طبق قانون جريمه آن اعلام شده است.

فغانى در ١٤٠ دقيقه بازى برگشت نيمه نهايى ليگ قهرمانان شرق آسيا تنها سه بار از كارت خود استفاده كرد كه يك كارت قرمز مستقيم به بازيكن تيم ميزبان و  دو كارت زرد هم به مربيان روى نيمكت اين تيم ژاپنى بود كه در ضربات پنالتى توانست به فينال ٢٠٢٤ باشگاههاى قاره كهن راه يابد.

همچنين عليرضا فغانى بدرستى سه گل را در اين ديدار مردود اعلام كرد و يكبار نيز به دليل عملكرد كمك خود در عدم تشخيص آفسايد از VAR كمك گرفت كه تشخيصش دخالت بازيكن در بازى حريف بود.

عليرضا فغانى كه عملكرد بسياز خوبى از نگاه كارشناسان در اين بازى پرهيجان و حساس به نمايش گذاشت روز شنبه نيز در استراليا ديدار مهم دو تيم "ملبورن سيتى" و "وسترن سيتى" از هفته آخر ليگ اين كشور را سوت خواهد زد تا رقابتهاى داخلى اين كشور بعد از اين بازى با شش تيم برتر مرحله نهايى ادامه يابد.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • ساعت دیدار ایران تایلند چند است؟
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • ساعت بازی پرسپولیس - آلومینیوم در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)
  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • ساعت بازی فوتبال پرسپولیس - آلومینیوم در جام حذفی
  • ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!
  • آلومینیوم - پرسپولیس؛ زمانی برای انتقام!
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌ها
  • پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس/ برنامه ۷ دیدار مرحله حساس
  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان