Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@11:36:22 GMT

از روزمره گي زندگي زناشويي خسته شدي؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۳۱۷۹۶

از روزمره گي زندگي زناشويي خسته شدي؟

خبرگزاري آريا -

آيا در زندگي زناشويي شما هم هيچ گونه هيجاني وجود ندارد و شما از اين زندگي روزمره و تکراري خسته شده ايد ، و روتين بودن مسائل روزمره در عشق شما وارد شده است ؟
در دنياي مدرن امروز و زندگي هاي الان ، زنان و شوهران حداکثر دو بار در روز يکديگر را مي بينند . صبح هنگامي که بيدار مي شوند و هر يک آماده مي شوند تا به محل کا ر خود بروند و شب هنگام وقتي که از کار برگشته اند و هر دو آن قدر خسته هستند که ديگر قدرت و حوصله اي براي صحبت کردن با يکديگر ندارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس تنها دو بار و آن هم نه به طور کامل يکديگر را ملاقات مي کنند .
● اما چطور بايد از اين شرايط خارج شد ؟
ما هشت توصيه به شما مي دهيم که راه گشاي شما خواهند بود :
1) بدون اينکه برنامه خاصي ترتيب بدهيد به مسافرت ها ي و يا پيک نيک هاي کوچک برويد : وقتي که به اين کار بپردازيد ، مي توانيد زماني را به خود و همسرتان اختصاص دهيد از خود و صحبت هايي که در اين مدت در دلتان مانده بود منتظر فرصتي بوديد تا آن را به همسرتان انتقال دهيد ، صحبت کنيد . بخصوص براي خانم ها صحبت کردن با همسرشان حتي در مورد مسائل روزمره يک نياز است . و هنگامي که اين نياز تامين نشود باعث مي شود که زنان به طور ناخود آگاه از همسر خود دوري کنند . اگر احساس مي کنيد دچار روزمره گي شده ايد حتما يک سفر براي خود ترتيب دهيد ، تا از اين احساس و خستگي هاي خانه دور شويد .
2) همواره سعي نداشته باشيد که براي همه ي کار هاي زندگي تان برنامه ترتيب دهيد. در مواقعي هم که بدون برنامه ريزيس کاري را انجام مي دهيد حتي مي تواند برايتان جالب تر از هميشه باشد . زيرا هنگامي که قبل از انچام هر کاري برنامه ريزي کنيد ديگر شما به آساني نمي توانيد، حتي کارهاي کوچک را انجام دهيد . براي مثال هميشه براي آخر هفته ها اين برنامه را داريد که به ديدن خانواده ي خود و همسرتان برويد . شايد اين کار براي خانم ها کسل کننده نباشد اما مردان تنوع طلبند و از اين برنامه هفتگي خسته خواهند شد پس بهتر است برنامه هاي خود را تغيير دهيد و با همسر خود براي تعطيلاتتان برنامه ريزي هاي جالب و مفتحي را ترتيب بدهيد .
3) کارهاي و فعاليت هاي تازه اي را با همکاري يکديگر شروع کنيد ، زندگي مشترک بر اساس فعاليت هاي دو نفره پايه ريزي شده است . ورزش هاي پر هيجان و مفرح را با حضور ديگري و با هم تجربه کنيد . ورزش هايي مانند پياده روي ، دوچرخه سواري و يا ورزش هاي فکري را آغاز کنيد تا از لحاظ روحي به يکديگر نزديک تر شويد . ورزش هايي مانند : يوگا و ... .
4) سعي کنيد از جنبه ي جنسي براي يکديگر جذاب باشيد : همان طور که مي دانيد يکي از پايه هاي زندگي هر خانواده اي بر اساس روابط جنسي بين زن و مرد شکل مي گيرد . و از کلمات عاشقانه بيشتري استفاده کنيد ، يکديگر را با نهايت عشق صدا بزنيد تا روابط شما مستحکم تر شود .
5) به ظاهر خود برسيد : فراموش نکنيد کار بيرون از خانه و يا رسيدگي به مسائل خانه و فرزندانتان نبايد مانع اين باشد که شما بزرگترين وظيفه ي خود يعني همسر بودن را فراموش کنيد . به خريد برويد لباس هاي زيبا با رنگ هاي شاد را براي خود تهيه کنيد ، به خود برسيد و هميشه مرتب و تميز باشيد، يادتان باشد که شما در برابر همسر تان وظايفي داريد و اگر اين نکات را رعايت نکنيد و اين روزمرگي ادامه يابد ممکن است همسرتان از شما دوري کند.
6) با همسرتان صحبت کنيد : در بيشتر مواقع خانواده هاي که مشکل دارند و به بن بست مي رسند به اين علت است که نمي توانند مشکلات خود را با صحبت کردن بين خودشان حل کنند و قادر به صحبت کردن معمولي با يکديگر نيستند . و مانند دو فرد غريبه با يکديگر رفتار مي کنند و يا گاهي اصلا زماني براي اينکه با يکديگر صحبت کنند را ندارند ، اگر اين مطلب در مورد شما صدق مي کند مي توانيد به هنگام صرف شام با يکديگر صحبت داشته باشيد .
7) از نکات ريز نيز استفاده کنيد : نکاتي مانند اينکه ميز شامتان را زيبا بيارائيد با شمع ها ، گل ها و ... چون مسلما هر شخص سليقه ي بخصوص خود را دارد و به يکديگر بدون اينکه مناسبتي در ميان باشد هديه بدهيد، به شوهرتان يا خانم تان گل يا هديه ي که خيلي کران نياشد هديه دهيد تا به او ياد آور شويد که کسي در دنيا وجود دارد که او را خيلي دوست دارد و به خاطر او زندگي را ادامه مي دهد . اين نکات کوچک به طور باور نکردني زندگي تان را تغير مي دهد.
8) يکديگر را در حد افراطي محدود نکنيد : اگر خانم و يا آقا مي خواهد ساعاتي را با دوستانش و يا خانواده اش و بدون شما سپري کند ، ممانعتي با او نداشته باشيد . هر انساني حق دارد آزاد باشد و کارهاي شخصي را که ميل دارد به تنهايي انجام دهد . و بعلاوه در لحظاتي که از يکديگر دور هستيد ، قدر و ارزش طرف مقابل را مي توانيد به خوبي درک کنيد . و هنگامي که دوباره بخواهيد به رابطه تان باز گرديد ، قدر با هم بودن را بهتر مي دانيد و از تمام لحظه هايتان استفاده مي کنيد .
منبع:سيمرغ

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز روانشناس که در مجموعه دهکده نشاط ولیعصر و به همت سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره کل بهزیستی استان تهران برگزار شد، افزود: نقش روانشناسان در امیدآفرینی و سازندگی روح و جان بشر و تلاشی که برای زیبا زندگی کردن و بهینه بودن به کار می‌برند بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: نقش درمانگر جسمی و روحی ناهنجاری‌ها و نقص‌ها از یک سو، نقش پیشگیری و ممانعت از آسیب‌ها از یک سو؛ اما اینکه بتوان قدرت و توانمندی فرد را به کار گرفت و استعدادهای او را شناخت و در او انگیزه و امید ایجاد کرد از مهم‌ترین کار روانشناسان است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تدوین منشور مشاوره خانواده از مسوولیت‌هایی است که در سند مهندسی فرهنگی کشور بر عهده این معاونت قرار گرفته است و در ماه‌های قبل به تدوین نهایی رسید که بعد از رفتن به شورای مهندسی فرهنگی، عمومی خواهد شد.

وی بیان کرد: از وظایف دیگری که در ماه‌های آغاز به کار دولت از جانب رئیس جمهور بر عهده این معاونت گذاشته شد، برنامه‌ریزی برای پیشگیری یا کاهش طلاق بود که در این خصوص برنامه‌هایی را به ستاد ملی زن و خانواده بردیم و پس از تصویب، نتیجه نهایی در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت مصوب و ابلاغ شد.

خزعلی همچنین گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طراحی پلتفرم همساز برای زوجین نوپا اشاره نمود، تا از روزی که ازدواج می‌کنند مشاور خانواده در اختیار آنها قرار بگیرد و هر ماه با آنها تماس گرفته شود. در این طرح همچنین آموزش‌هایی برای مهارت زندگی و ارتباط به زوجین داده می‌شود تا دچار مشکل نشوند.

وی ابراز امیدواری کرد مشاورین و روانشناسان در اجرای این برنامه معاونت را پشتیبانی و همراهی نمایند.

وی در ادامه مشاوره‌های روانشناسی و حقوقی را از جمله حمایت‌هایی دانستند که می‌توان به زنان سرپرست خانوار ارائه نمود.

در انتهای این مراسم از روانشناسان و مشاوران برتر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6091291

دیگر خبرها

  • اعتراف بلینگام: زیدان از دستم خسته شده است!
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • اعتراف ستاره رئال: سیتی تا حد مرگ خسته‌مان کرد!‏
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند