Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سعید محوری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد امروز، دوم بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، تلاش برای ثبت موقوفات و بقاع متبرکه را بسیار ارزشمند و مهم دانست و گفت: در رسیدگی به درخواست‌های اوقاف و ثبت موقوفات، علاوه بر تکلیف قانونی، پشتوانه اعتقادی و ملی نیز وجود دارد و قدم گرفتن در این مسیر، پاداش اخروی نیز به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تلاش برای صدور سند موقوفات در جهت حفظ املاک وقفی، کمک به زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم تکمیل بانک اطلاعات ثبتی املاک موقوفات، بیان کرد: با پیگیری اخذ اسناد مالکیت موقوفات و تکمیل بانک اطلاعات ثبتی املاک موقوفات و وارد کردن اطلاعات ثبتی املاک در سیستم کاداستر هیچ کس نمی‌تواند ذره‌ای به املاک موقوفات تعرض کند.
محوری اضافه کرد: براساس تفاهم نامه‌هایی که فی مابین دو سازمان، همچنین تشریک مساعی در صدور اسناد مالکیت موقوفات انجام شده است اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد نیز آمادگی خود را همچون سال‌های گذشته جهت تعیین تکلیف وضعیت سند مالکیت موقوفات استان اعلام کرد.
وی تصریح کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد جهت تسریع روند اداری ثبت موقوفات همکاری لازم را با عوامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خواهند کرد و در کمترین زمان ممکن یک موقوفه در این اداره کل به ثبت خواهد رسید.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال تعداد103 جلد سند مالکیت به نام اوقاف و امور خیریه در سطح استان صادر شده است، ابراز کرد: این آمار در مدت زمان مشابه سال قبل تعداد 72 مورد بود که افزایش 31 درصدی را نشان می‌دهد.
همچنین، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تصریح کرد: وظیفه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان صیانت از نیات واقفین ، شناسایی موقوفه ها و خارج کردن اموال وقفی از دست متجاوزان است.
وی با اشاره به احادیث ائمه اطهار(ع) که وقف را همیشه جاویدان دانسته اند، خاطرنشان کرد: وقف چشمه ای همیشه جاری و ساری است که واقف پیوسته از این چشمه هم در این دنیا و هم در آخرت سیراب خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با مهم شمردن وظیفه همگانی در جهت حفظ و حراست از موقوفات، عملکرد مسئولان اداره کل ثبت اسناد و املاک و تعامل آنها با اداره کل اوقاف این استان را ستودنی اعلام کرد.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور افزود: تثبیت مالکیت موقوفات و درج اطلاعات املاک موقوفات در سیستم کاداستر یکی از اولویت‌های ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.
وی عنوان کرد: در سال گذشته با تعامل مناسب بین دو اداره کل در تسریع این عمل اقدامات گسترده‌ای انجام شد که این همکاری در سال جاری نیز تداوم داشته داشته است.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به پاس تلاش‌ها و تعاملات گسترده ثبت اسناد و املاک استان با اداره کل اوقاف و امور خیریه با اهدای لوح سپاس از سعید محوری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تقدیر به عمل آورد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: با هدف رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت همه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور انجام می‌شود.
سامانه خودنویس جهت رفاه حال مردم و بمنظور نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا مردم بتوانند به صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.
 محمد جامع می‌گوید: از ابتدای سال جاری تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند.
دریافت شناسه رهگیری در این سامانه علاوه بر مشاوران املاک برای مردم نیز امکانپذیر است.

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات