Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمنزگان، "مجید عسکری زاده" عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس به همراه رنجبری شهردار منطقه دو با حضور در جمع اهالی محله چاهستانیها از نزدیک در خصوص مشکلات این محله با شهروندان به گفتگو پرداخت و بیان کرد: وجود بافتهای فرسوده سرعت توسعه را کاهش می دهد و توسعه در بافتهای فرسوده بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصاد، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهرداری نمی تواند به تنهایی پاسخگوی مجموعه توقعات و انتظارات شهروندان ساکن در بافتهای فرسوده باشد، در راستای اجرای طرح بازسازی بافتهای فرسوده جلب مشارکت های عمومی و اهالی محل از اهداف شهرداری می باشد.

مجید عسکری زاده تصریح کرد: محلات و بافت‌های فرسوده از یک سو به‌جهت فرسودگی شدید و نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی و از طرف دیگر وجود مشکلات فرهنگی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله و نیز عدم تطابق با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن دارای مشکلات روبنایی و زیرساختی فراوان به‌ویژه در زمینه هنجارهای اجتماعی هستند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر خاطر نشان کرد: حدود 73 درصد محلات منطقه دو شهرداری را بافتهای فرسوده تشکیل می دهند، وی گفت: مرتفع نمودن معضلات و آسیبهای اجتماعی بافتهای فرسوده بیش از هر چیز نیازمند همسویی سازنده بین متولیان امر می باشد.

مهدی رنجبری شهردار منطقه دو بندرعباس در حاشیه این بازدید نسبت به مشارکت شهروندان به منظور تسریع در روند اجرایی پروژه ها تأکید و بیان داشت: شهرداری تنها دستگاه مرتبط با بافت فرسوده نیست و توسعه محلات با مشارکت مردم تسریع‌ می یابد.

رنجبری خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده مسئولیت قانونی دارند، به همین دلیل ساز و کار مدیریت هماهنگ نهادهای متعدد مسئول در حوزه نوسازی باید با هدف تسریع و تسهیل فرآیندهای خدمت رسانی به بافت‌های فرسوده از پتانسیل ها و ظرفیت های نهادهای مؤثر در جهت رفع مشکلات نوسازی استفاده کرد.

وی گفت: خدمت رسانی به شهروندان از اهم وظایف شهرداری است که در حال حاضر این امر با تمام توان و امکانات توسط مدیران و پرسنل مجموعه شهرداری بندرعباس در حال انجام است.

رنجبری در ادامه افزود: توسعه در بافت‌های فرسوده بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و در این راستا شهرداری منطقه دو آماده همکاری و مشارکت در امر بازسازی محلات می‌باشد.

در ادامه همچنین عسکری زاده از پارک در حال احداث محله کوی امیر شهرک امام رضا(ع) بازدید و بیان کرد: این پارک با 5/2 هکتار و با بیش از 85 درصد پیشرفت در دهه فجر سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی گفت: احداث پارکهای محله ای علاوه بر توسعه فضای سبز باعث نشاط و شادابی در منطقه و موجب تقویت روحیه نشاط در جوانان می شود و توسعه فضای سبز و احداث زمینهای ورزشی در دستور کار شهرداری قراردارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد

محمد آیینی از شکسته شدن رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده پس از انقلاب در سال ۱۴۰۲ خبر به همت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی در نشست خبری گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

دیگر خبرها

  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • هشدار شهرداری منطقه چهار یزد به صاحبان منازل فرسوده
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد