Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اردبیلی‌ها در ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی پای اکران فیلم‌های منتخب جشنواره فجر می‌نشینند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر اسحاقی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل با ادعای اینکه حال سینما در اردبیل خوش است و در سالجاری نیز این حال خوش روبه فزونی گرفته است، اظهار کرد: بنده سه سال پیش گفتم که حال سینما در استان اردبیل اصلا مناسب نیست اما الان با اتفاقاتی که در این سه سال رخ داده است اعلام می‌کنم که حال سینمای استان اردبیل بهتر و بهتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اردبیلی‌ها همزمان با سراسر کشور از 12 تا 22 بهمن پای اکران فیلم‌های فجر می‌نشینند، خاطرنشان کرد: 14 فیلم بخش مسابقه فیلم فجر در این مدت در سینماهای اردبیل نیز اکران خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه جشن دائمی تئاتر در ماه‌های اخیر با اکران روزانه دو نمایش در حال انجام است، تصریح کرد: در مجتمع فدک، تالار بیضای اردبیلی و پلاتوی نجفلو این نمایش‌ها به صورت روزانه برگزار می‌شود به طوری که باید گفت: برای اولین بار است که در هر روز دو نمایش روی صحنه می‌رود.
اسحاقی با یادآوری اینکه جشن دائمی تئاتر به صورت فصلی هدفگذاری شده تا علاقمندان با حضور در سالن نمایش این برنامه را به نظاره بنشینند، تصریح کرد: در بهمن ماه نیز این رویداد با قوت و قدرت پیگیری می‌شود.
اکران اولین فیلم بلند سینمایی در اردبیل
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از اکران اولین فیلم بلند سینمایی استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: پنجم بهمن ماه فیلک یک کیلو و بیست و یک گرم به کارگردانی طوفان به نمایش درمی‌آید.
اسحاقی گفت: بعد از سال‌ها انتظار این اولین تجربه بلند سینمایی است که یک کارگردان توانمند در استان اردبیل موفق می‌شود یک فیلم بلند تولید و نسبت به اکران آن اقدام کند.
وی به جایگاه استان اردبیل در تولید فیلم‌های کوتاه و تجربه موفق در این زمینه اشاره کرد و افزود: در نشستی که اخیرا با معاون سینمایی و هنری وزیر ارشاد داشتیم توافق کردیم تا ساخت یک فیلم بلند و پنج مستند به شکل استانی در دستور کار هنرمندان استان قرار گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از راه‌اندازی سینما مستند و حقیقت در اردبیل خبر داد و گفت: چند ماه پیش نیز سینما هنر و تجربه در اردبیل فعالیت خود را آغاز کرد.
اسحاقی از برگزاری جشنواره تجسمی فجر در اردبیل خبر داد و بیان کرد: ما در اردیبهشت ماه امسال میزبان اساتید ملی و بین‌المللی در این رشته بودیم به طوری که در نقاشی، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور این رویداد با حضور اساتید توانمند و برپایی کارگاه‌های آموزشی در این حوزه برگزار شد.
وی ادامه داد: در جشنواره هنرهای تجسمی فجر آثار رحمان مجرد، حسین ملکی و شهرام رضایی به بخش مسابقه راه یافته و امیدواریم شاهد برگزاری این رویداد در بهمن ماه باشیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین از برگزاری جشنواره مد و لباس در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق دفتر مد و لباس وزارتخانه و هماهنگی با صدا و سیما و سازمان صنعت و معدن داشتیم قرار است اولین جشنواره مد و لباس هفته اول اسفندماه برگزار شود.
اسحاقی اضافه کرد: جشنواره تئاتر مغان نیز اواخر بهمن ماه قرار است به صورت نمایش آثار و برپایی کارگاه تولید و نمایش به انجام برسد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد

پیکر استاد رحیم پرواسی هنرمند چهره‌پرداز سینما و تلویزیون کشورمان در زادگاهش اردبیل تشییع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عصر امروز پیکر استاد رحیم پرواسی از گریمورها و چهره‌پردازهای سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی معروف کشورمان در زادگاهش اردبیل با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و تا منزل ابدی همراهی شد.

این هنرمند اردبیلی که در فیلم‌ها، سریال‌ها و تله فیلم‌های مختلف به عنوان چهره‌پرداز حضور داشت 2 روز پیش دار فانی را وداع گفت و امروز در آرامستان قاسمیه اردبیل با حضور هنرمندان اردبیلی تشییع و به خاک سپرده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در حاشیه مراسم تشییع این هنرمند اظهار داشت: استاد پرواسی نمونه اخلاق، ادب و تواضع در عرصه علم و هنر بودند و همواره سعی می‌کردند تا وظیفه و رسالت خود را به شایستگی انجام دهند.

امیر رجبی تصریح کرد: این هنرمند شهیر اردبیلی سال‌های طولانی در تهران و سایر استان‌ها به فعالیت‌های هنری ادامه داده و حتی با برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی سعی کرد تا شاگردان بیشماری را تربیت و تحویل جامعه هنری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: آیین بزرگداشت این هنرمند ارزشمند و مراسم تشییع او با حضور مخاطبان بیشماری برگزار شد و قطعا هنرمندان استان سعی خواهند کرد تا با برگزاری آیین‌های بزرگداشت یاد و خاطره این استاد فقید و چهره ملی گریمور را گرامی بدارند.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • تشییع پیکر هنرمند چهره پرداز اردبیلی «رحیم پرواسی»
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد