Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل خاورمیانه، گفت که نامه رئیس دفتر جنبش حماس به رهبر جمهوری اسلامی ایران در زمانی صورت می‌گیرد که چالش‌های متعددی آینده فلسطین و ملت آن را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ابعاد توطئه بزرگ استکبار علیه قدس و ملت فلسطین با هدف سرنگون‌کردن غزه به‌عنوان قلعه مقاومت و پایان دادن به مبارزه علیه رژیم اشغالگر و عادی‌سازی روابط حکام وابسته منطقه با آن، از حمایت‌های ملت ایران و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی از جنبش مقاومت قدردانی و تأکید کرد: ما با شروع انتفاضه خروشان مردمی در داخل کرانه باختری و قدس، به‌اذن خداوند توطئه طاغوتِ عصر (ترامپ) و حاکمان نفاق در پایتخت‌های دور و نزدیک را در پایان دادن به مسئله فلسطین، خنثی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه "غالب قندیل" کارشناس لبنانی مسائل خاورمیانه در گفت‌وگویی درباره نامه اخیر "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" و همچنین آخرین تحولات در جهان اسلام در قبال تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

جمهوری اسلامی از زمان تشکیل تا به امروز همواره موضع ثابتی در حمایت از موضوع فلسطین داشته است

وی در این مصاحبه گفت: معتقدم که در حال حاضر صحنه فلسطین پس از تصمیم ترامپ در برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با چالش‌های سرنوشت ساز متعددی مواجه است. گروه‌های فلسطینی در برابر موضوعات حساسی قرار گرفته‌اند که به موجودیت و آینده فلسطین و ملت آن و مقابله با اشغالگری وابسته است در همین زمینه و با توجه به انتفاضه‌ای که کرانه باختری اشغالی و سرزمین‌های اشغال شده سال 1948 شاهد آن است فلسطینیان در نوار غزه با تهدید جدیدی از سوی صهیونیست‌ها مبنی بر آغاز جنگی دیگر مواجه هستند. در این بین، جمهوری اسلامی کشوری است که از زمان تشکیل شدن تا به امروز همواره موضع ثابتی در حمایت از ملت فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده است و این واقعیتی است که تمامی رهبران جنبش‌های فلسطینی به آن اعتراف کرده‌اند به همین دلیل است که شاهد آن هستیم که رهبران این جنبش‌ها از رهبر جمهوری اسلامی درخواست کمک برای مقابله با چالش‌هایی هستند که در چندین جبهه فلسطین را تهدید می‌کند. عمر موضع و دیدگاه ثابت جمهوری اسلامی در قبال حمایت از مقاومت با عمر خود جمهوری اسلامی یکسان است و نامه اسماعیل هنیه به رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز در همین چارچوب قرار دارد.

مقاومت تنها گزینه واقعی برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی است

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مواضعی که کشورهای اسلامی و عربی باید در قبال تصمیم اخیر ترامپ در قبال قدس اتخاذ کنند، گفت: موضعی که کشورهای اسلامی و عربی باید در قبال تصمیم اخیر ترامپ اتخاذ کنند در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن "مقاومت" است. مقاومت تنها گزینه واقعی برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و سلطه آمریکایی‌هاست که حامی این رژیم است و موضوعاتی که به غیر از این گزینه مطرح می‌شود مجموعه‌ای از نیرنگ‌ها و فریب‌هاست که هیچ نفعی به همراه نخواهد داشت. طی ده‌ها سال همه گزینه‌ها درباره فلسطین تجربه شد و تنها این مقاومت بود که نتیجه بخش بوده است و هر گزینه‌ای به جز مقاومت سرابی بیش نخواهد بود و این درسی است که تجربه به ما می‌دهد.

منبع: تسنیم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته‌نامه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تازه‌ترین شماره خود از تأکید رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه نامه یکی از مسؤولان امور قرآنی کشور بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» خبر داده است.

خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

کد خبر 6095369 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند