Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - معاون توسعه منابع و مديريت اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: يک هزار و 370 شغل در 10 ماه اول امسال در منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي ايجاد شد.

به گزارش ايرنا، محمود صابري روز دوشنبه در تشريح عملکرد 10 ماهه منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي در جمع خبرنگاران افزود: تعهد اشتغال هدف گذاري شده سال 96 براي منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي 700 نفر بوده که بيش از سهميه تعيين شده اشتغالزايي صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: از ابتداي سال جاري تاکنون، 468 پرونده کارگري نيز در واحد کار و خدمات اشتغال بندر شهيد رجايي مورد بررسي قرار گرفته است.
معاون توسعه منابع و مديريت اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان اظهار کرد: با رعايت مسائل ايمني در بنادر اين استان، حادثه ناشي از کار و فوتي در منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي به صورت چشمگيري کاهش يافته است.
صابري ياد آورشد: راه اندازي تجهيزات و مکانيزه شدن فرآيند عمليات، فعال شدن واحدهاي HSE در شرکت هاي پيمانکار و سرمايه گذار بخش خصوصي، آموزش کارکنان، تجزيه و تحليل حوادث و شناسايي و ارزيابي خطرها موجب کاهش حادثه در بندر شهيد رجايي شده است.
وي با اشاره به ايجاد واحد کار و اشتغال و رسيدگي به اختلاف کارگري و کارفرمايي در بندر شهيد رجايي خاطرنشان کرد: تعامل و همکاري بين اداره هاي کل بنادر و تعاون و کار منجر به کاهش تنش هاي کارگري شده، به طوري که در مقايسه با ساير استان ها، بنادر هرمزگان داراي کمترين تنش کارگري داشته است.
اين مسئول بر شکل گيري تشکل هاي کارگري به منظور تامين ايمني، بهداشت کار و پيگيري مطالبه هاي کارگران تاکيد کرد.
بندر شهيد رجايي دروازه طلايي اقتصاد ايران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزيت وتخليه وبارگيري حدود 85 درصد کالاهاي کانتينري درسطح کل بنادر کشور را پشتيباني مي کند.
بندر شهيد رجايي با 18 دستگاه گنتري کرين (جرثقيل غول پيکر جهت تخليه و بارگيري کانتينري) و40 پست اسکله، بزرگترين و پيشرفته ترين بندر کانتينري ايران است.
بندر شهيد رجايي در 23 کيلومتري غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده: خليل تنيده
* آگاهي از آخرين اخبار استان در کانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه گفت: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به سفر هفته گذشته هیأت عالی قضائی به استان هرمزگان، از فعالیت‌های گسترده‌ای که طی دوره اخیر در راستای ارتقای خدمت‌رسانی در این استان صورت گرفته است، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه بررسی‌های میدانی نشان می‌دهند که وضعیت بنادر، گمرکات، انبارهای اموال تملیکی و پارکینگ‌ها در استان هرمزگان، نسبت به بازدید پیشین رئیس قوه قضائیه در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به شکل قابل توجهی بهبود یافته است، گفت: هماهنگی مدیران بخش‌های مختلف در استان هرمزگان توانسته است بسیاری از مشکلات قدیمی این استان در حوزه‌های مختلف را رفع کند.

جهانگیر تصریح کرد: ساماندهی پارکینگ‌ها، مرتب‌سازی انبارها، تخلیه کالاهای رسوبی از بنادر و همچنین تسریع در ترخیص کالاهایی که زمان انقضای آنها نزدیک بوده است، از جمله اقدامات مثبت صورت گرفته طی دوره اخیر در بنادر، گمرکات و اموال تملیکی استان هرمزگان محسوب می‌شوند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به عدم اتصال سامانه‌های بنادر، گمرکات و اموال تملیکی در استان هرمزگان گفت: با توجه به اینکه این عدم اتصال می‌تواند زمینه‌ساز بروز سوءاستفاده‌ها و مشکلاتی باشد، مقرر گردید سازمان بازرسی با همکاری سایر بخش‌های اجرایی، رفع این مشکل را پیگیری کند.

جهانگیر افزود: از سوی دیگر با توجه به صدور برخی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که تولیدکنندگان، واردکنندگان و سرمایه‌گذاران را با مشکلاتی روبرو می‌کند، در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه مقرر گردید دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی، با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش کنند سازوکاری طراحی شود که صدور بخشنامه‌ها با کارِ کارشناسیِ قبلی باشد و شرایط به گونه‌ای نباشد که خود بخشنامه‌ها، زمینه‌ساز بروز مشکلاتی شوند.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات و آزمایشگاه‌ها در بنادر که بعضاً باعث رسوب، ماندگاری و فاسد شدن مقادیر زیادی کالا می‌شود، گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه مقرر شد که سازمان بازرسی در راستای حل مشکل کمبود آزمایشگاه‌ها در بنادر، کوتاه‌سازی زمان استعلامات و کاهش ارجاعات کالاها، جلساتی را با دستگاه‌های ذیربط برگزار کند و نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

جهانگیر در پایان گفت: سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، همه ما باید تلاش کنیم هر حرکتی که بخواهد مانعی بر سر راه این مسیر ایجاد کند را برطرف کنیم؛ امیدواریم با تلاش جهاد گونه دولت و بخش‌های مختلف از جمله قوه قضائیه بیش از پیش شاهد اجرایی شدن این شعار در سال جاری باشیم.

کد خبر 6098473

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود