Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
محمدرضا باهنر گفت: هنوز هم عده‌ای می‌گویند برجام چه شد؟ اما اگر همین الان از من بپرسند که اگر به سه سال قبل بازگردیم و قرار باشد دوباره در خصوص برجام تصمیم بگیریم، آیا باید برجام را امضا کنیم یا خیر؟ می‌گویم بله باید امضا کنیم.

به گزارش محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، در مورد حضورش در انتخابات آینده مجلس در سال 98 و ریاست‎جمهوری در سال 1400 گفت: من حتماً به نفع دیگران کار خواهم کرد ولی شخصا در عرصه انتخابات آتی حضور نخواهم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باهنر همچنین اظهار کرد: متأسفانه در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از همان اول قرار بود ۵۰ درصد یارانه نقدی به مردم بدهند و ۳۰ درصد به بخش تولید و ۲۰ درصد را به خود دولت بدهند اما از همان روز اول کار را منحرف شروع کردند.

او ادامه داد: بحث‌های ما با دولت احمدی‌نژاد معرکه‌ای داشت یعنی ما می‌گفتیم و ایشان انجام نمی‌داد. ما دعوا و سوال می‌کردیم ایشان دوباره طور دیگری جواب می‌داد و تا آخرش کار به انجام سوال رسمی از رئیس جمهور رسید. متأسفانه ایشان در بی‌قانونی ید طولایی داشتند.

اهم اظهارات باهنر  را در ادامه بخوانید:


*به مسائل اخیر کشور (اعتراضات و تجمعات) می توان از زوایای مختلف، نگاه کرد. مجموعه عوامل داخلی وخارجی با هم جمع شد و این اتفاقات بوجود آمد. بالاخره مردم یکسری نگرانی‌ها، توقعات و مطالباتی دارند که بحق است، از طرفی دیگر ظرف ۵-۴ ماه اخیر یک خبر بسیار مهمی در منطقه و فضای بین الملل منتشر شد مبنی براینکه داعش و گروه‌های تروریستی که جنگ نیابتی در منطقه براه انداخته بودند بحمدالله بساطشان جمع شد. اما کسانی که باعث و بانی این مشکلات مانند آمریکا، رژیم صهیونیستی وآل سعود بودند، خواب‌هایی برای این منطقه دیده بودند که می‌توان گفت، خواب‌هایشان وارونه تعبیر شد واین بساط جمع شد لذا آنها حقد و کینه زیادی از ایران به دل گرفتند. بالاخره این خبر در دنیا پیچید و هیچ کس هم نتوانست تکذیب کند که یکی از عوامل اصلی جمع کننده این آشوب‌ها ایران بود.

*مجموعه این عوامل باعث شد، مردمی که می‌خواستند مطالباتشان را به گوش مسئولان برسانند تجمعاتی در برخی مناطق براه بیندازند. از سوی دیگر هم رسماً در بیرون از کشور، سعود‌ی‌ها و صهیونیستها و ترامپ تازه به دوران رسیده گفته بودند ما بالاخره برخی مسائل را به داخل ایران می‌کشیم.

*مسئولان باید گوششان سنگین نباشد و مطالبات مردم را درست بشنوند و تلاش برای رفع مشکلات داشته باشند و همچنین اقداماتی شود تا اگر کسانی می‌خواهند اعتراضی کنند، بتوانند دریک منطقه مشخص جمع شده و بطور مسالمت آمیز حرف‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند.

*در همین اتفاقات روزهای اخیر تعداد کل کشته‌ و شهدا از تعداد کل کشته‌های یک روز آمریکا کمتر است. همین چند روز اخیر می‌گفتند که یک کودک آمریکایی با اسلحه خود افراد خانواده اش را به قتل رسانده است لذا مطرح کردن این مشکلات برای این است که یا ایران را نمی‌شناسند یا خودشان را به خواب زده‌اند، ایران با این زلزله‌ها نمی‌لرزد اصلاً حاکمیت هم لازم نیست کاری کند، خود مردم وارد صحنه می‌شوند و طومار همه این مسائل را جمع می‌کنند.

*من می‌گویم سخنرانی ها و بیانات مسئولان نباید ناامنی را القا کند لذا روسای سایر قوا و نیز نمایندگان مجلس هرگاه پشت تریبون قرار می گیرند حواسشان به این مهم باشد. از سوی دیگر صدا و سیما هم در القای امنیت در کنار مسئولان نقش دارد.

*با اروپاییها می‌توان مذاکره کرد. اروپاییها نیز مانند سایر کشورهای دنیا دنبال کسب منافع خودشان هستند. اروپایی‌ها می‌دانند اگر رابطه قوی، سنگین و قدرتمند با ایران برقرار کرده و به هم اعتماد کنند از برقراری رابطه کوتاه مدت با آمریکا برایشان بیشتر سود دارد. اروپایی‌ها گر چه شیطنت‌هایی دارند و گاه گاهی تک مضراب‌های بی ربطی می‌زنند ولی با اروپایی‌ها خیلی بهتر از آمریکایی‌ها می‌توان کار کرد.

*دلم برای دولتی که این لایحه بودجه را نوشته و مجلسی که می‌خواهد این بودجه را ببندد، می‌سوزد. بستن بودجه امسال خیلی سخت است برای اینکه هزینه‌ها به‌شدت بالا رفته است و درآمد‌ها به آن سرعت بالا نمی‌رود. هم اکنون در بودجه عمومی دولت ۴۰-۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه داریم.

*بنده ۲۸ سال نماینده مجلس بودم و چیزی کم از همکلاسی‌های دوران دانشگاهم ندارم اما همکلاسانی دارم که اگرهم اکنون از لحاظ اقتصادی تمام زندگیم را بدهم شاید بتوانم تنها ۳ درصد از سهام شرکت آنها را بگیرم، پیشمان نیستم ولی اگر من هم در طول این سالها مهندس و پیمانکار می‌شدم، حقوقم بیشتر بود. خیلی راضی هستم و خود را به ملت و نظام بدهکارمی دانم و امیدوارم اگر عمری باقی ماند بدهی ام را بپردازم.

*نماینده‌ها مختار شدند یا حقوق از آن دستگاهی که در آن کار می‌کردند و یا از مجلس بگیرند. همواره در مجلس ۵۰-۶۰ نفر داریم که می‌گویند دریافتی مان اگر از دستگاه محل کارمان باشد، بیشتر است؛ این شرعی و قانونی است که از آن دستگاه قبلی شان حقوق بگیرند اما از ۲ جا نمی‌توانند حقوق بگیرند. حال به طور مثال اگر اساتید دانشگاه به مجلس بیایند و حقوق مجلس را بگیرند، دریافتی‌شان کم می‌شود اما اگر کارمندان به مجلس بیایند و از مجلس حقوق بگیرند میزان دریافتی شان افزایش می یابد.

 

در همین زمینه: عضو جامعه روحانیت مبارز: بقایی به ۱۵ سال حبس محکوم شده است سجادی: به گفتمان احمدی‌نژاد رای دادیم نه شخص او

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، درباره اولویت کاری مجلس دوازدهم، گفت: پیگیری برنامه هفتم توسعه مهمترین اولویت مجلس آینده است و مقام معظم رهبری هم سیاست‌های کلی آن را ابلاغ کردند.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: ناگفته نماند که مجلس یازدهم برای اتمام برنامه هفتم توسعه تلاش کرد و تقریبا آماده است تا مجلس دوازدهم آن را پیگیری کند. از طرفی برنامه هفتم توسعه برای رسیدن به اهدافش نیاز به حکمرانی خردمندانه دارد. برنامه‌ای که سه محور دارد. نخست رشد اقتصادی که متوسط باید ۸ درصد شود و دوم: تک رقمی شدن تورم. حداکثر بعد از ۵ سال باید به عدد تک رقمی دست یابیم و سوم: در ضریب جیینی ما، تفاوت در آمد دهک اول با دهم باید کاهش پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر مجلس دوازدهم این سه نکته را ساماندهی کند، در واقع به اصلی ترین وظیفه خود عمل کرده است.

باهنر درباره آرایش سیاسی در مجلس آینده نیز گفت: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد. فراکسیون اکثریت هم باید زمینه را برای رقابت فراکسیون اقلیت فراهم کند.

همچنین تصمیمات مجلس بالای ۸۰ دردصد غیر جناحی است و ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد؛ اختلاف و رقابت‌های جناحی سرجای خود اما هدف باید در جهت کمک به دولت مستقر باشد تا کارها پیش برود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی مواقع، مجلس رقابت‌های جناحی خود را در همه بخش‌ها توسعه می‌دهد در حالی که این رقابت‌ها اصلا ضرورت ندارد. مجالس مستقر باید از دولت مستقر حمایت کنند و دولت هم باید با مجلس همراهی کند و قرار نیست قوا برعلیه همدیگر باشند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: این تعامل است که کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و اگر قرار باشد رقابت‌های غیر ضرور و تخریبی وارد میدان شود، کار متوقف و زیان‌ها زیاد می‌شود. به همین جهت تعامل باید جزو برنامه‌های اصلی دولت و مجلس باشد و بعد از پایان رقابت‌ها باید رفاقت و همگرایی حاکم باشد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900146

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد