Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@12:59:32 GMT

تغییر برنامه بازگشت مسلمانان روهینگیا

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۳۸۹۰۵

تغییر برنامه بازگشت مسلمانان روهینگیا

دولت بنگلادش اعلام کرد که بازگشت روهینگیایی‌ها طبق برنامه‌ریزی، روز سه‌شنبه انجام نخواهد شد.

براساس گزارش «الشرق‌الاوسط»، بنگلادش و میانمار در تاریخ 23 نوامبر توافق‌نامه‌ای به منظور بازگشت آوارگان روهینگیایی امضا کردند که طبق این قرارداد روند بازگشت از 23 ژانویه آغاز خواهد شد اما تعداد کامل و دقیق افراد تاکنون مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنگلادش پیش از این نیز اعلام کرده بود که روند بازگشت مسلمانان روهینگیا از زمان آغاز دو سال طول می‌کشد.

مقامات میانمار اعلام کردند: اردوگاهی برای سکنی دادن آوارگان مسلمان و هندوی روهینگیا طبق وعده ضرب‌الاجلی که داده بودند، هفته آینده آماده خواهد شد.

طی روزهای اخیر ده‌ها تن از آوارگان روهینگیایی هنگامی که گزارشگر ویژه سازمان ملل از این کمپ‌ها دیدن کرد با در دست داشتن بنرهایی مخالفت خود را برای بازگشت به میانمار اعلام کردند.

براساس این گزارش، سرپرستان آوارگان روهینگیایی اعلام کردند: مقامات نظامی بنگلادش آنها را تهدید کردند که اگر به میانمار بازنگردند سهمیه غذایی آنها قطع خواهد شد.

 از روز 25 آگوست پس از آن‌که موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا آغاز شد، خانه‌هایشان به آتش کشیده شد و زنان و کودکانشان مورد تجاوز ارتش میانمار قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از 646 هزار نفر از این افراد آواره شده و به بنگلادش گریخته‌اند.

مسلمانان میانماری ساکن ایالت راخین در غرب میانمار به نام مسلمانان روهینگیا شناخته می‌شوند. آنان دست‌کم از سال 2012 مورد حمله بوداییان هستند و آنچه بر شدت این وضعیت می‌افزاید سکوت مقامات دولتی است تا جایی که گاه نظامیان دولتی نیز در اقدامات خشونت‌بار سهیم می‌شوند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه

«حسن محمود» وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان ، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل
  • (ویدئو) رقص و شادی دامادها روی دوش آوارگان غزه
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت