Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@16:12:30 GMT

خواص یخ / یخ برای جوش صورت و معجزاتش / یخ درمانی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۳۸۹۵۰

خواص یخ / یخ برای جوش صورت و معجزاتش / یخ درمانی

خواص یخ / خواص یخ برای صورت / یخ برای جوش صورت / یخ درمانی برای ورزش/ یخ چای سبز / چگونه یخ چای سبز درست کنیم

خواص یخ

آیا تاکنون به یخ توجه کرده یا برایتان مطرح شده است که یخ چه خواصی می تواند داشته باشد؟ یخ شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟ شاید به یاد یک نوشیدنی خنک و خوشمزه که چه قالب یخ درشت درون آن است! اما خوب است بدانید که یخ غیر از خنک کردم آب و نوشیدنی ها دارای خواص مختلفی برای سلامتی انسان است، خواصی که از کاهش درد دندان گرفته تا تورم و التهاب را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلا هم در مقاله ای به بررسی خواص یخ پرداخته 

اگر طرفدار درمان خانگی هستید، کافیست ظروف مخصوص یخ را پر از آب کرده و در جایخی فریزر قرار دهید. یخ خواص درمانی دارد و امروزه برای زیبایی پوست و درمان برخی از ناخوشی ها به کار می رود. با استفاده از یخ می توانید کمترین هزینه را برای درمان صرف کنید.

خواص یخ برای صورت

تاثیراتی که این روش ساده روی پوست می گذارد: یخ گردش خون را تقویت می کند و از چین و چروک و پیری زود رس پوست جلوگیری می کند. می توانید هر روز قبل از آرایش به مدت ۱ دقیقه صورت را با یخ ماساژ دهید.

با منافذ باز بجنگید

یخ ها را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه بدون پلاستیک مستقیما روی پوست بمالید. اگر این کار را مدام انجام دهید متوجه می شوید که منافذ باز روی صورت کوچک تر شده اند.

از چشم های پف کرده خلاص شوید

تمام شب گریه کرده اید و صبح با چشم های پف کرده بیدار شده اید. البته چشم ها به دلایل مختلفی ممکن است پف کند اما نگران نباشید یخ به نجات شما خواهد آمد. دو تکه یخ را داخل پارچه ای بپیچید و روی چشم های بسته قرار دهید. قسمت های پف کرده را به آرامی با حرکت دایره ای شکل ماساژ دهید.

نبرد بین چین و چروک: اگر شما هم مانند من از پوست تان مراقبت کنید نباید نگران چین و چروک باشید. منظور من این است که من فکر می کنم حداقل تا سی سالگی حق مان است که با صورتی صاف و شاداب و جوان زندگی کنیم. شما موافق نیستید؟ خب به جای استفاده از کرم چین و چروک گران قیمت با چند قالب یخ ساده پوست تان را صاف و زیبا نگه دارید.

پف ناشی از خماری یا خواب: اگر یک شب طولانی را در یک مهمانی پشت سر گذاشته اید و یا برای ساعات زیادی خواب بوده اید و صورت تان کاملا متورم شده و پف کرده است و هم اکنون می خواهید به قراری بروید و اصلا دوست ندارید صورت پف کرده و خمارتان را به کسی نشان دهید ما به شما توصیه می کنیم یخ درمانی را در اولین فرصت امتحان کنید. یخ درمانی پف های مزاحم صورت تان را درمان کرده و صورتی شاداب و جوان به شما هدیه می دهد.

پاکسازی پوست: من هنوز هم متعجبم که یک یخ درمانی ساده چقدر می تواند در پاکسازی و لایه برداری پوست مفید باشد. حتی من با درمان های آب گرم و کرم های لایه بردار گران قیمت هم گاهی نمی توانم به این سرعت به نتیجه ی دلخواه خود برسم. این درحالی است که بعد از یخ درمانی همان نتیجه ای را می بینم که بعد از انجام درمان های گران و سنگین دیگر مشاهده کرده ام.

یخ برای جوش صورت

یخ درمانی بهترین راه برای مبارزه با آکنه و مشکلات مربوط به آن است. صورت را بشوئید، دور یخ یک دستمال بپیچید و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه روی جوش ها نگه دارید. نتیجه این کار شما را شگفت زده خواهد کرد.

یخ درمانی برای ورزش

وقتی دچار پیچ خوردگی پا آسیبهای مشابهی می شوید، بافتهایتان کشیده و پاره شده و در آنها تورم ایجاد می شود. تورم مانع پیشرفت حرکتی است و عواملی که مانع تورم پیشرفت حرکتی است و عاملی که مانع تورم شده یا آنرا کاهش دهد، به بهبودی آسیبهای جزیی کمک می کند. به محض بروز تورم بهترین کار استعمال مستقیم یخ روی محل آسیب به روشی صحیح است. سرما باعث انقباض عروق و نتیجتاً کاهش خونریزی شده ، به پیشگیری از تورم کمک می کند . همچنین کمک می کند تا عضلات دچار اسپاسم (انقباضات تشنج) نشده و درد از بین برود. استفاده از سرما سابقه تاریخی دارد و به زمان سقراط برمی گردد امروز روش استعمال یخ پیشرفت کرده اما اصول تغییر ننموده اند. وقتی از یخ استفاده می کنید ابتدا پوست احساس سرما کرده و پس از آن اغلب درد از بین می رود. با ادامه کار احساس سوزش ایجاد شده بعد احساس درد و نهایتاً بی حسی بوجود می آید برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست ، با ایجاد بی حسی یخ را بردارید. این بی حسی با از بین رفتن درد در ابتدای کار متفاوت است . استعمال طولانی مدت یخ به مدت طولانی باعث سرمازدگی و آسیب دیدن اعصاب پوست می شود. طول مدت استعمال یخ بر اساس روش و محل آسیب متفاوت است. مناطقی که چربی کمتری دارند (زانو، قوزک و آرنج) به اندازه محلهایی که چربی زیادی دارند (کفل ،ران) سرما را تحمل نمی کند. پس بر روی مناطق استخوانی یخ را در مدت زمان کنترل به کار ببرید. برای کسب بهترین نتیجه یخ را بصورت تناوبی و منظم در ساعاتی که بیدار هستید بگذارید و بین مقاطع درمان چند ساعتی فاصله ایجاد کنید. این فاصله باعث می شود پوست به حرارت طبیعی خود بازگردد و بر اثر سرما آسیب نبیند . کیسه یخ بهترین وسیله سرما درمانی است.

یخ چای سبز

یکی دیگر از مواد محبوبی که می توانید داخل یک قالب یخ از آن بهره ببرید چای سبز است. این یخ_درمانی می تواند به سرعت تورم و التهاب پوست شما را آرام کرده و تمام روز آن را به حالت ثابت نگه دارد. چای سبز حاوی تانن می باشد که برای کاهش تورم مناسب است. کافئین موجود در این چایی نیز می تواند برای تورم و گودی پای چشم موثر باشد. چای سبز یک مجموعه از بسیاری از موادی است که برای درمان التهاب و تورم پوست مناسب است.

چگونه یخ چای سبز درست کنیم؟

مواد لازم:

۱ لیوان آب ۱ کیسه چای سبز ۵ کپسول ژله ای ویتامین E یک خلال دندان سینی یخ

ابتدا آب را گرم کرده و کیسه ی چای سبز را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا یک دقیقه در همین حال بماند سپس ویتامین E را به وسیله ی خلال دندان سوراخ کرده و به مخلوط تان اضافه کنید. و هم بزنید. سپس آن را داخل سینی یخ ریخته و آن را در فریزر قرار دهید.

هنگامی که آن ها کاملا یخ بسته و منجمد شدند آن را داخل یک حوله ی کاغذی قرار داده و برای کاهش تورم صورت برای مثال تورم صبحگاهی از آن استفاده کنید.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود

دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، صورت شاید اولین عضوی از بدن باشد که در مورد کمبودهای مواد مغذی در بدن هشدار می‌دهد. کمبود ویتامین‌ها در بدن، علائم متفاوتی ایجاد می‌کند که گاهی خفیف و گاهی خطرناک است.

بهدگزارش سرگرمی روز، شما برای تشخیص این کمبودها باید برای تجویز آزمایش‌های دوره‌ای خون، نزد پزشک بروید با این حال برخی علائم کمبود ویتامینی را می‌توانید از وضعیت چهره خود تشخیص دهید:

_ کمبود ویتامین C: ویتامین C نقش حیاتی در بدن دارد؛ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث بهبودی سریع زخم‌ها و حفظ سلامت استخوان‌ها می‌شود. به گفته محققان کمبود این ویتامین باعث خونریزی لثه‌ها می‌شود.

بهبود آرام زخم‌ها، خشک شدن موها و ایجاد لکه های قرمز روی پوست از دیگر علائم فقر این ویتامین است. اگر هر کدام از علائم فقر ویتامین C را دارید؛ میوه‌ها، سیب زمینی، انواع توت‌ها، فلفل، بروکلی، اسفناج و مکمل‌های ویتامین C را به رژیم‌تان بیفزایید. مصرف روزانه ۷۵ میلی گرم ویتامین C به زنان و ۹۰ میلی گرم به مردان توصیه می‌شود.

_ کمبود ید: کمبود این ماده معدنی منجر به چشم‌های پف آلود می‌شود و کم کاری تیروئید را نیز به همراه دارد. افرادی که دارای کمبود ید هستند، ناخن‌های شکننده را تجربه می‌کنند و ممکن است به راحتی دچار اضافه وزن شوند. شما می‌توانید در صورت ابتلا به این علائم، مصرف هرچه بیشتر زغال اخته، لوبیای سیاه، میگو، توت فرنگی و ماست را در نظر داشته باشید.

_ کمبود امگا ۳: خشکی پوست به خصوص در فصل زمستان رایج است. اما اگر پوست شما خشک‌تر از حد معمول باشد، به آن معنی است که اسیدهای چرب امگا ۳ را به میزان کافی دریافت نمی‌کنید. مصرف کم این اسیدهای چرب چین و چروک صورت شما را نیز افزایش می‌دهد. منابع این اسیدهای چرب عبارتند از ماهی، دانه‌های کتان، دانه‌های چیا و گردو.

_ کمبود آهن: پوسته پوسته شدن لب‌ها یکی از نشانه‌های کمبود آهن است. نشانه‌های دیگر عبارتند از خستگی، سرماخوردگی‌های مکرر و درد زبان. کمبود "ریبوفلاوین" نیز می‌تواند خشکی لب‌ها را به همراه داشته باشد. شما می‌توانید ریبوفلاوین را از راه مصرف ماهی قزل آلا، بروکلی، پنیر و بادام به دست بیاورید. آهن نیز در حبوبات، آجیل، اسفناج و مکمل‌های آهن وجود دارد.

_ کمبود بیوتین یا ویتامین B۷: موهای خشک و نازک می تواند به شما هشدار دهند که دچار کمبود این ویتامین هستید. جدا از ریزش مو، نشانه مشخص دیگر کمبود بیوتین، صورت پف کرده با توزیع چربی غیر طبیعی و راش‌های قرمز است. بر اساس برخی مطالعات بیوتین به عنوان یکی از مواد مغذی ضروری برای حفظ استحکام، بافت و ظاهر مو عنوان شده است. منابع غذایی سرشار از بیوتین شامل بادام زمینی، جگر، برخی سبزیجات، برگ چغندر سوئیسی، تخم مرغ پخته و زرده تخم مرغ است.

_ کمبود ویتامین B۱۲ : کمبود این ویتامین در میان گیاه‌خواران بسیار رایج است. کمبود ویتامین ب ۱۲ اغلب باعث تغییر رنگ پوست و رنگ پریدگی می‌شود. سایر نشانه‌ها عبارتند از خستگی، از دست دادن اشتها، تنگی نفس و اسهال. اگر می‌خواهید فقر ویتامین ب ۱۲ را درمان کنید، به دنبال مصرف بیشتر ماهی، گوشت بدون چربی، پنیر، ماست و غلات غنی شده باشید. اگر رژیم‌های غذایی گیاهی را دنبال می‌کنید مکمل‌های ویتامین ب ۱۲ را با مشورت پزشک مصرف کنید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست (فیلم)
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست