Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت دامنه سیطره خود بر مناطق اطراف فرودگاه نظامی «ابوالظهور» واقع در ریف ادلب را گسترش داده و از آن فراتر رفتند و پس از درگیری با عناصر تروریستی جبهه النصره، وارد شهرک ابوالظهور شدند.

شهرک ابوالظهور در غرب فرودگاه ابوالظهور است.

فعالان رسانه‌ای می‌گویند که تروریست‌های النصره از فرودگاه ابوالظهور فرار کردند و ارتش سوریه نیز در حال تعقیب آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش سوریه که موفق شده فرودگاه ابوالظهور را آزاد کند، شامگاه گذشته روستاهای «تبارة الحشیر و رسم الجنى» واقع در شمال این فرودگاه را و امروز روستاهای «قرع الغزال» و «تباره الحشر» و «ام الهوته» را آزاد کرد.

اکنون عملیات ارتش از فرودگاه فراتر رفته است در حالی که برخی گزارش‌های خبری قبل از این می‌گفت، هدف عملیات ارتش سوریه در جنوب شرق استان ادلب، آزادسازی فرودگاه است.

اندازه بزرگ  

در محور روستاهای «شم الهوی و ابو عمر» در جنوب ادلب نیز، جنگنده های سوری تروریستهایی را که پرچمهای «الحزب الترکستانی» را در دست داشتند، هدف قرار دادند.

به گزارش روزنامه «الوطن» سوریه، ستاد کل فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای رسما از سیطره کامل بر فرودگاه ابوالظهور و آزادسازی 300 روستا و شهرک در منطقه ای خبر داد که از ریف حماه تا حلب و ادلب امتداد دارد.

به گفته ارتش سوریه، با آزادسازی این مناطق و فرودگاه ابوالظهور، عناصر باقی مانده داعش در منطقه بین «خناصر، أبو الظهور، السعن و الحمرة» محاصره و امنیت دومین جاده اصلی بین حلب و حماه و جاده خناصر تأمین شد.

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان، اذعان کرد که از چهارشنبه گذشته در ریف جنوب شرقی ادلب و ریف جنوبی و جنوب شرقی حلب بیش از 216 تروریست جبهه النصره در درگیری با ارتش سوریه کشته شده‌اند.

به گفته دیدبان، در میان تروریست‌های کشته شده دستکم 10 مسئول جبهة النصره حضور داشته‌اند.

فرودگاه ابوالظهور دومین پایگاه نظامی بزرگ ارتش سوریه در شمال این کشور است که تروریست‌های جبهة النصره و «الحزب الإسلامی الترکستانی» در سپتامبر 2015 آن را به اشغال خود درآوردند.

پس از اشغال این فرودگاه، تقریبا حضور نظامی نیروهای سوری در کل این استان به جز شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه و کفریا» که هنوز تحت کنترل نیروهای مردمی است، به پایان رسید.

ابوالظهور از نظر راهبردی و نظامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا بین استان‌های ادلب و حماه واقع شده و دارای 22 باند است.

این فرودگاه 50 کیلومتر با ادلب، 50 کیلومتر با حلب، 36 کیلومتر با منطقه «خناصر»، 30 کیلومتر با «سراقب» و 37 کیلومتر با «وادی الضیف» فاصله دارد و مساحت تقریبی آن 8 کیلومتر مربع است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد

ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را در پاسخ به ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ما با یاری خدا آغاز اجرای مرحله چهارم عملیاتمان را در راستای انجام دستورات عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن و حمایت از مظلومیت ملت فلسطین اعلام می‌کنیم.

به نقل از المسیره، این بیانیه همزمان با تظاهرات میلیونی مردم صنعا با شعار «وفاداری حامیان یمنی به آزادگان غزه» صادر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد
  • عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول ۳۶ کیلومتر
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • انسداد سه مقطع از محورهای شریانی هرمزگان
  • روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان