Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدتقی حسین پور، مدیرعامل موسسه قرآن و عترت سابقون شهر نقنه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: دانش آموزان و کلیه علاقه‌مندان به قران کریم می‌توانند در مسابقه حفظ سوره‌ای قرآن شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه این موسسه با همکاری دارالقرآن باقرالعلوم و موسسه قرآن و عترت سابقون برگزار می‌شود اظهار کرد: این مسابقه در اواسط بهمن‌ماه در دارالقرآن باقرالعلوم شهر نقنه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین پور بابیان اینکه مسابقه حفظ سوره‌ای قرآن در دو رده سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: افراد زیر 15 سال باید سوره‌های فجر، غاشیه، اعلی، بروج و انشقاق را حفظ کنند.
مدیرعامل موسسه قرآن و عترت سابقون شهر نقنه افزود: افراد بالای 15 سال برای شرکت در مسابقه حفظ سوره‌ای قرآن باید سوره مؤمنون را حفظ کنند.
وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09139844021 تماس بگیرند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه دعوتیم به پویش قرآنی ستاره‌های زمینی

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: تشویق کودکان و قرائت و حفظ قرآن در ماه مبارک رمضان یکی از برنامه های دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه های قرآن است. به همین دلیل پویشی را با نام «ستاره های زمین» طراحی کرده تا هر خانواده همراه با همدیگر سوره قدر را هر شب قرائت کرده و در ثواب این قرائت دیگران را شریک کنند.

ثواب قدرخوانی

هدف از اجرای پویش«ستاره های زمین» شرکت در یک کار جمعی است تا دیگر روزه داران را در ثواب قدرخوانی جمعی مان شریک کنیم. در قدم اول از شب اول نیت می کنیم هر شب یکی از اعضای خانواده سوره قدر را از حفظ تلاوت کند و نیت می کنیم همه قدرهای خوانده شده را به نیت همه روزه داران بخوانیم، پس یک قدر دیگر یک قدر نیست و ثوابی به تعداد همه کسانی دارد که با خود شریک کرده ایم.

چگونه کودکان را در حفظ سوره قدر ترغیب کنیم؟

خانواده ها بهتر است در ایام ماه مبارک رمضان توجه ویژه ای به کودکان و نوجوانان داشته باشند. برنامه ریزی برای وعده افطار و سحر می تواند شرایط روزه داری را به ویژه برای روزه اولی ها آسان ترکند. برای شرکت در پویش ستاره های زمین و حفظ سوره مبارکه قدر، خانواده ها لازم است نکاتی را برای حفظ قرآن توسط کودکان و نوجوانان رعایت کنند.

اگر فرزند شما زیر ۸ سال است، بهتر است حفظ قرآن را به صورت گروهی انجام دهید. هرکدام از اعضای خانواده یک آیه را بخوانید و به ترتیب آیه بعدی را بخوانید تا حفظ شود. استفاده از صوت قرآن برای حفظ آیه های قرآن یکی از راه های ترغیب کودکان به حفظ قرآن است.

در حفظ قرآن تشویق را فراموش نکنید. خرید یک هدیه کوچک، آماده کردن وعده سحر و افطار با خوراکی های مورد علاقه کودک و خواندن داستان های قرآنی از تشویق هایی است که می توانید برای کودکان در نظر بگیرید. این کار می‌تواند آن‌ها را برای تلاش بیشتر در مسیر حفظ قرآن تحریک کند و انگیزه آن‌ها را بالا ببرد. همچنین حضور در فضاهای رقابتی هم می‌تواند محرک خوبی برای کودکان و خردسالان باشد.

هنگام افطار و در حالی که اعضای خانواده دور سفره افطار نشسته اند، را زمان اجرای پویش اعلام کنید و از شب اول ماه مبارک رمضان مشخص کنید هر شب نوبت کدامیک از اعضای خانواده است تا سوره قدر را از حفظ بخواند. بهتر است کودکان را تشویق کنید تا سوره قدر را در طول روز برای شما یا برای خودش مقابل آینه بخواند. تکرار خواندن سوره قدر، می تواند آنها را با نحوه صحیح خواندن سوره آشنا کند. اگر کودک شما به مدرسه می رود و می تواند از روی آیات قرآن بخواند، سوره قدر را روی برگه ای نوشته و در جاهای مختلف خانه بچسبانید. استفاده از حافظه تصویری می تواند به حفظ سوره قدر کمک کند تا روان تر و بدون اشکال آن را حفظ کند.


چگونه در این پویش شرکت کنیم؟

برای شرکت در این پویش از همین الان می توانید عدد ۸ را به شماره ۳۰۰۰۵۷۵۸ پیامک کنید. با ارسال صدا و تصویر در پویش ستاره های زمین شرکت کنید و از جوایز آن بهره مند شوید.

کد خبر 839772 برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها محله همشهری محله

دیگر خبرها

  • همه دعوتیم به پویش قرآنی ستاره‌های زمینی
  • کودک مصری که هیئت داوران مسابقات قرآن در الازهر را متحیر کرد
  • ایمان در سایه عمل صالح/ روایت «زندگی با آیه‌ها»
  • فراخوان مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» منتشر شد
  • کتابخانه‌های فعال همدان در تعطیلات نوروز معرفی شد
  • کودکان و نوجوانان با شرکت در پویش حافظ شو حافظ سوره‌های قرآن شوند + فیلم
  • برگزاری پویش ملی «حافظ شو»، همزمان با نمایشگاه قرآن
  • کلاسهای تخصصی تلاوت قرآن برگزار می شود
  • فراخوان پرسپولیسی‌ها برای آخرین بازی سال
  • «آیه‌های زندگی» مروج سبک زندگی قرآنی است