Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم‌های باشگاهی ریشه‌دار و پُرافتخار فوتسال در چند فصل اخیر در سکوت مسئولان کمیته فوتسال یک به یک منحل شده‌اند و در این فصل هم زمزمه‌هایی مبنی بر کنار کشیدن تیم تأسیسات دریایی به گوش می‌رسد. ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ ورزشی فوتبال ایران نظرات

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، حدود پنج سال از تأسیس تیم فوتسال تأسیسات دریایی می‌گذرد و این تیم در همین مدت کم حضورش در فوتسال موفق به کسب افتخارات زیادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأسیساتی‌ها که در فصل  93-1392 برای نخستین بار در لیگ برتر فوتسال شرکت کردند، به مقام دهم رسیدند و پس از آن دو فصل پیاپی در سال‌های  94 و 95 مقام قهرمانی مسابقات لیگ برتر را کسب کردند. 

افتخارات تأسیسات با هدایت شمسایی به همین جا ختم نشد و این تیم در سال 94 به‌عنوان نماینده ایران، جام باشگاه‌های آسیا را نیز فتح کرد. تیم تأسیسات در فصل اخیر لیگ نیز به مقام نایب قهرمانی رسید و حالا پس از پنج سال موفقیت‌آمیز تنها نماینده تهران در لیگ برتر فوتسال در آستانه فروپاشی است. 

باشگاه تأسیسات که فصل گذشته نیز زمزمه‌هایی مبنی بر عدم تیم‌داری‌اش در لیگ فوتسال به گوش می‌رسید، حالا از قرار معلوم تصمیم جدی‌تری برای منحل کردن تیم فوتسال خود دارد. تصمیمی که شاید بیشتر از خود باشگاه تأسیسات به لیگ برتر فوتسال و به خصوص فوتسال استان تهران ضربه خواهد زد. 

روند کنار کشیدن تیم‌های ریشه‌دار و موفق لیگ فوتسال چند سالی است که بین باشگاه‌ها رواج پیدا کرده و هر ساله یکی از تیم‌های مدعی از حضور در لیگ انصراف می‌دهند. همین فصل گذشته بود که تیم ریشه‌دار دبیری تبریز تصمیم به کنار کشیدن از فوتسال گرفت و همین موضوع لطمات زیادی به کیفیت لیگ فوتسال وارد آورد. نکته جالب در این مورد سکوت مسئولان فوتسال در قبال انحلال یک به یک تیم‌هاست.

بیشتر بخوانید:
حلاجی: حضورمان در فصل آینده لیگ برتر فوتسال بستگی به تصمیم هیئت مدیره دارد

طبق شنیده‌ها در این فصل علاوه بر تأسیسات چند تیم دیگر نیز قصد کنار کشیدن از لیگ برتر فوتسال را دارند، اقدامی که شاید باعث شود لیگ فوتسال در سال آینده با کمتر از 14 تیم برگزار شود. در اوضاع بد این‌ روزهای فوتسال کشور، مسئولان کمیته فوتسال نیز هیچ عکس‌العملی نسبت به انحلال تیم‌ها نشان نمی‌دهند و به گفته مجید حلاجی، مدیرعامل باشگاه تأسیسات هنوز هیچ تماسی از سوی مسئولان فوتسال کشور با این باشگاه گرفته نشده است.

به طور حتم در سال‌هایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا روی حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها تأکید دارد، کنار کشیدن تیمی مانند تأسیسات که شرایط نسبتاً بهتری نسبت به اکثر باشگاه‌های فوتسال دارد، نمره منفی در کارنامه مسئولان فوتسال کشور خواهد بود. در هر صورت باید منتظر ماند و دید تکلیف تیم‌های فوتسال به چه شکل خواهد شد و لیگ برتر در فصل آتی با چند تیم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R1414/P1015145/S3,27/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: امسال ۱۰۰ هزار معلم جدید استخدام می‌شوند

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رضامراد صحرایی در مراسم تقدیر از معلمان نمونه، اظهار کرد: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند؛ در قریب به ۶۰۰ هزار کلاس درس لحظه به لحظه آینده ایران در حال شکل‌گیری است. اینکه آینده ایران به چه شکل خواهد بود در مدارس و به دست معلمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه عزیز شود باید معلم را قدر نهیم، افزود: اگر معلم را بالا ببریم، جامعه رشد می‌کند؛ جامعه‌ای که معلمش را گرامی بدارد؛ استحقاق هر پیشرفتی را خواهد داشت.صحرایی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار معلم به عنوان معلمان منتخب برگزیده شدند، گفت: حدود ۳۰۰۰ معلم برتر در سطح شهرستان‌ها انتخاب شدند. ۳۲۰ معلم، منتخب استانی شدند و در نهایت ۲۰ معلم برتر کشوری انتخاب شدند. این اولین بار بود که معلمان، نشان معلم برتر را از رئیس جمهور دریافت کردند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: می‌گویند دو هفته‌ای است که حال همه کشور خوب است؛ علت این مسأله آن است که در این دو هفته از معلمان و کارهای آنها سخن گفته شد و از آنها تقدیر شد.صحرایی با اشاره به حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم مظلوم غزه اظهار کرد: باید به دانش آموزان‌مان بگویید در کشورهایی که داعیه حقوق بشر و دموکراسی می‌زنند، دانشجویان را به جرم اینکه فقط گفته بودند مظلوم را نکشید، برخورد کردند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر آرزوی خوبی که برای جامعه داریم، محل تحققش در مدرسه است، افزود: جامعه قوی و جامعه با نشاط و اقتصاد قوی جز با توجه به معلم و مدرسه به دست نمی‌آید. هر چقدر که می‌خواهیم منظره مدرسه با نشاط‌تر و درخشان‌تر باشد باید به معلم و مدرسه توجه کنیم. بازگشت به مدرسه سیاست امروز کسانی است که دغدغه شکوفایی ایران را دارند.

صحرایی با تأکید بر اینکه امسال حدود یکصد هزار نفر به جامعه آموزش و پرورش خواهند پیوست، گفت: اگر پیوسته بر سیاست تقویت معلمان بپردازیم، امیدها برای شکوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰ دانشجوی برتر مسابقات ورزشی دانشگاه پیام نور کرمان
  • رئیس جدید حراست فدراسیون فوتبال در سکوت خبری
  • صحرایی: امسال ۱۰۰ هزار معلم جدید استخدام می‌شوند
  • دعوت از تیم ملی فوتسال برزیل برای حضور در ایران
  • دعوت از تیم ملی فوتسال برزیل برای حضور از ایران
  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • تیم نوظهور فوتسال ایران به لیگ برتر رسید
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد