Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@09:22:16 GMT

برداشت نیشکر در قائم‌شهر + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۴۱۲۸۳

برداشت نیشکر در قائم‌شهر + تصاویر

نیشکر که نخستین گیاه قندی در میان محصولات کشاورزی است و به عنوان میراثی ارزشمند در برخی مناطق مازندران به یادگار مانده است، به روش سنتی و صنعتی در قائم‌شهر کشت و تولید می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، برداشت نیشکر در کشتزارهای قائم‌شهر آغاز شد. برداشت این محصول از سطح 70 هکتار زمین این شهرستان در روستای شیخ رجه و ریکنده آغاز شد و تا آخر دی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زمین‌های کشاورزی قائم‌شهر به علت آب و هوای مناسب و حاصل‌خیزی خاک از کیفیت مطلوبی برای کشت این محصول برخوردار است. ارزش اقتصادی نیشکرهای کشت شده خیلی بالاست که روانه بازار می‌شود.

نیشکر که نخستین گیاه قندی در میان محصولات کشاورزی است و به عنوان میراثی ارزشمند در برخی مناطق مازندران به یادگار مانده است، به روش سنتی و صنعتی در قائم‌شهر کشت و تولید می‌شود.

محمود تقی‌زاده مثل تمام مردم روستانشین قائم‌شهر همانند اجداد خود با روش سنتی به کشت این محصول پرداخته است و تقریبا 50 سال است که با دستگاه سنتی دست‌ساز شکر سیاه تهیه می‌کند. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در دزفول گفت: ۵۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی دزفول در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ به کشت سیر اختصاص یافت و کشاورزان امسال ۱۳ تن محصول برداشت کردند.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول، افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان به سایر استان‌های کشور و درصورت فراهم بودن شرایط، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

قمرزاده ادامه داد: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

برداشت سیر در دزفول هرسال از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

سال گذشته زراعی ۹ هزار تن سیر از ۳۷۰ هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال با ۴ هزار تن افزایش، به ۱۳ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر