Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سرمایه های مردمی در برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر در استان امام راحل (ره) برجسته دیده شود.

فتح الله حقیقی روز دوشنبه در دومین نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی در سالن اجتماعات استانداری افزود: انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از حرکت خودجوش مردم در مقابله با ظلم و استکبار طاغوتیان است و باید بهره گیری از ظرفیت مردمی و جوانان جامعه در برگزاری برنامه های دهه فجر مبارک انقلاب اسلامی بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی وحدت، اتحاد و همدلی در جامعه را مهمترین عامل پیشرفت انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: تلاش برای افزایش هرچه بیشتر وحدت و همدلی در کشور و جامعه یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است و این مهم باید در برگزاری آیین های دهه مبارک فجر در دستور کار مدیران و مسئولان قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از بهره برداری خانه جوانان استان در شهرستان اراک خبر داد و گفت: تلاش می شود صد در صد یک درصد اختصاص درآمد دستگاه ها به ورزش را اخذ و سهم ورزش و جوانان و آموزش و پرورش پرداخت شود.
وی دیدار با خانواده شهدا و جانبازان را یکی از برنامه های اولویت دار استانداری استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: در دهه مبارک فجر تلاش می شود، 14 گروه در هر شهرستان برای بازدید از خانواده شهدا و جانبازان تشکیل و توسط این گروه ها از 502 خانواده شهید گرانقدر تجلیل و قدردانی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: اطلاع رسانی به مردم و رسانه های از جمله مهمترین اقدام های مدیران، فرمانداران و مسئولان اجرایی استان مرکزی است و باید تشریح و تبیین دستاوردهای نظام در دهه مبارک فجر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
حقیقی ادامه داد: برنامه های دهه مبارک بستری برای تبلیغات و بهره برداری های سیاسی نیست بلکه باید دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی با پشتکاری مضاعف برای جامعه تشریح شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: رسانه ها و مطبوعات نیز باید با رعایت خطوط قرمز و نقد منصفانه نقاط ضعف و قوت دستگاه های اجرایی را رصد کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به تعطیلی مدارس در روز 12 بهمن ماه زنگ انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور در روز شنبه هفدهم بهمن در مدارس استان نواخته می شود.
حجت الاسلام عباس هاشمی افزود: یک هزار برنامه مردمی در دهه مبارک فجر توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) تهیه و در این ایام اجرا می شود.
وی ادامه داد: آیین گلباران بیت تاریخی امام خمینی(ره) امسال همانند سال های گذشته با حضور شورای اداری استان مرکزی در شهرستان خمین و آیین گرامیداشت ورود تاریخی امام خمینی(ره) نیز در 12 بهمن ماه در حوزه علمیه امام راحل (ره) در شهرستان اراک برگزار می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بهره برداری از 330 طرح عمرانی این اداره کل با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر امسال آغاز می شود.
قنبر موسی نژاد افزود: در این ایام پنج هزار دیدار مردمی با افراد تحت پوشش، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران انجام و چهار هزار و 300 سبد کالا نیز در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان توزیع می شود.
فرماندار شهرستان اراک نیز در سخنانی گفت: فرمانداری این شهرستان در دهه مبارک فجر، پاسخگویی به نسل جوان و ارایه برنامه های دولت و نظام به مردم را در دستور کار خود قرار داده است.
حسین بختیاری حضور در بین مردم اراک، داود آباد، ساروق و کارچان و بهره برداری از طرح های این شهرستان ها را از دیگر برنامه های فرمانداری شهرستان اراک عنوان کرد و افزود: تلاش می شود در این شهرستان ها نشست های مردمی برگزار و مطالبات مردم پاسخ داده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 277 عنوان برنامه در سطح شهرستان ها و چهار هزار و 200 برنامه در مدارس استان توسط آموزش و پرورش در دهه مبارک فجر برگزار می شود.
شهریار فولادوند برگزاری آیین سرود 1357 نفری در روز 22 بهمن را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد و افزود: آموزش این دانش آموزان برای حضور هرچه بیشتر در این آیین از یک ماه گذشته در استان آغاز شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 26 برنامه اصلی برای برگزاری در ایام دهه مبارک فجر استان در سال جاری تهیه شده است.
صادق دوخایی افزود: غبار روبی 620 گلزار شهدا استان مرکزی در روز نوزدهم بهمن ماه و اجرای طرح مهمانی لاله ها از مهمترین برنامه های این اداره کل در دهه مبارک فجر امسال است.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»

مصطفی نخعی به خبرگزاری صدا و سیما همچنین گفت: در حدود ۴ سال گذشته اتفاق خاصی که کشور در صنعت پتروپالایشگاهی به آن نیاز داشته، رخ نداده؛ در حالیکه «این صنعت می‌تواند ارزآور باشد و کشور را در تولید بنزین و فرآورده‌های مورد نیاز دیگر خودکفا کند.»  «پتروپالایشگاه‌ها» مجموعه‌های پالایشگاهی به‌روز و پیچیده‌تر از صنعت پالایشگاهی هستند که محصولات و فرآورده‌های پتروشیمی گسترده‌تری با ارزش افزوده بیشتر تولید می‌کنند.  تبدیل نفت خام به فرآورده‌های سوختی مانند بنزین، نفت گاز تنها هدف پتروپالایشگاه‌ها نیست و فرآورده‌هایی مثل خوراک‌های مورد نیاز مجتمع‌های پلیمری و شیمیایی هم در این مجتمع‌ها تولید و عرضه می‌شوند.  پیشتر و در مجلس دهم، نمایندگان پیش نویس قانونی را برای توسعه صنعت پتروپالایشگاهی با استفاده از «سرمایه گذاری مردمی» به تصویب رسانده بودند.  «قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی» که بخشی از آن در مجلس یازدهم هم اصلاح شد، فرصتی را به پتروپالایشگاه‌های تازه تأسیس می‌دهد که بدون هزینه، خوراک اولیه را برای تولید محصولاتشان دریافت کنند و بعد با دولت تسویه کنند.  معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت بهمن پارسال گفته بود که با ساخت طرح‌های پتروپالایشگاهی، ظرفیت پالایشی کشور با افزایش ۳۰ درصدی از ۲.۳ میلیون بشکه به ۳ میلیون بشکه می‌رسد. به گفته هوشنگ فلاحتیان، با قانونی که مجلس برای حمایت از سرمایه‌گذاری مردمی در صنایع پایین‌دستی نفت و گاز تصویب کرده، حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه ظرفیت پتروپالایشگاهی جدید تعریف شده است.   با این حال سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از اینکه «برخی مدیران به سرمایه گذاری دولتی در صنعت پتروپالایشگاهی بیشتر از سرمایه گذاری مردمی اهمیت می‌دهند»، انتقاد کرد و گفت: «باید آینده حوزه انرژی و این صنعت به مردم معرفی شود و ضمانت سودآوری از سوی دولت باید وجود داشته باشد تا مردم برای سرمایه گذاری در صنعت پتروپالایشگاهی مشارکت کنند.»  آقای نخعی همچنین گفت که دولت در حدود ۳ سال گذشته از مجلس برای احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی استان هرمزگان مجوز گرفته، اما این طرح رشد خاصی نداشته است.  او گفت : یکی از علت‌های رشد نکردن طرح احداث پترو پالایشگاه شهید سلیمانی، «بی توجهی به سرمایه گذاری مردمی» است.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود