Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@04:10:32 GMT

این ماده مغذی در جلوگیری از کم خونی نقش دارد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۴۲۰۶۹

این ماده مغذی در جلوگیری از کم خونی نقش دارد

رکنا: فولات ماده مغذی است که در برخی میوه ها وجود دارد و مورد نیاز بدن است.

فولات که تحت عنوان ویتامین ب ۹ نیز شناخته می شود، یک ماده غذایی ضروری برای تولید و بازسازی سلول ها است. این ماده مغذی در سنتز و تعمیر دی ان آ، ایجاد سلول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی نقش زیادی دارد.

به گزارش activebeat گرچه فولات گاهی به عنوان اسید فولیک نیز شناخته می شود، اما تمایزهایی بین این دو وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولات شکل طبیعی ویتامین است که در محصولات گیاهی و حیوانی یافت می شود. در حالی که اسید فولیک نسخه مصنوعی فولات بوده و در مکمل ها و غذاهای غنی شده وجود دارد. صرف نظر از این که فولات را از طریق محصولات طبیعی دریافت می کنید یا مکمل ها، میزان نیاز روزانه شما به آن، ۴۰۰ میکروگرم در روز است.

در اینجا غذاهای سرشار از فولات که روزانه می توانید مصرف کنید، معرفی شده اند:

سبزیجات تیره رنگ: همراه با کلسیم، آهن، ویتامین آ، ویتامین سی و ویتامین کا، منابع غنی از فولات هستند. به عنوان مثال یک فنجان اسفناج خام ۲۶۳ میکروگرم فولات دارد و ۶۵ درصد از میزان نیاز روزانه شما به این ماده مغذی را تامین می کند. کاهو و سبزی خردل نیز از منابع دیگر سرشار از فولات هستند.

مارچوبه: یکی دیگر از منابع عالی فولات است. خوردن فقط یک فنجان مارچوبه آب پز نیز ۶۵ درصد از میزان نیاز شما به ویتامین ب ۹ یا همان فولات را در طول روز تامین می کند.

بروکلی: یکی دیگر از سبزیجات غنی از فولات است و در هر فنجان، ۵۷ میکروگرم فولات دارد به طوری که مصرف آن ۱۴ درصد از نیاز روزانه شما به این ماده مغذی را تامین میکند. علاوه بر فولات، بروکلی سرشار از آهن، پتاسیم، ویتامین سی، ویتامین کا و فیبر است.

میوه های خانواده مرکبات: مرکبات از غنی ترین منابع فولات هستند. به عنوان مثال یک فنجان پرتقال حاوی ۳۱,۵ میکروگرم فولات هستند و همین میزان گریپ فروت ۲۱ گرم فولات دارد. دیگر میوه های غنی از فولات عبارتند از پاپایا، توت فرنگی، تمشک، موز و هلو.

آووکادو: در هر فنجان ۱۱۰ میکروگرم فولات دارد و ۲۸ درصد از میزان نیاز روزانه شما به این ماده مغذی را تامین می کند. آووکادو همچنین سرشار از فیبر، اسیدهای چرب و ویتامین کا است.

عدس، لوبیا و نخود فرنگی: هر سه گزینه های خوب فیبر، پروتئین و فولات هستند. به عنوان مثال نصف فنجان عدس ۱۸۰ میکروگرم فولات دارد.

دانه ها و آجیل: فولات می تواند در بسیاری از دانه های سالم یافت شود از قبیل دانه های آفتاب گردان. آجیل بخصوص بادام زمینی و بادام نیز سرشار از این ماده مغذی هستند. یک فنجان بادام ۵۴ میکروگرم فولات دارد.

غذاهای غنی شده: اغلب غلات صبحانه منابع خوبی از اسید فولیک هستند. به عنوان مثال یک فنجان از این غلات می تواند ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه شما به اسید فولیک و فولات را تامین کند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد

در یک آزمایش اجتماعی از مردم خواسته شد تا نام ماده‌ای خطرناک را حدس بزنند که به راحتی می‌توان از تولید آن جلوگیری کرد. هر میلی‌گرم از این ماده می‌تواند عامل ۱۱۸ نوع بیماری خطرناک از جمله سرطان باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند