Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - متخصص ژئومورفولوژي گفت: هيچ دليل و شواهدي براي افزايش ريسک وقوع زلزله 7 ريشتري در گسل شمال تهران نداريم.
علي اصغر هدايي در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان، در مورد اينکه آيا احتمال وقوع زلزله هفت ريشتري در تهران دو برابر شده است، گفت: ابتدا بايد بگويم به هيچ وجه زلزله 29 آذرماه به هيچ وجه ربطي به گسل اشتهارد نداشته و اين گسل فعال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه عده اي در نقشه هاي کوچک به اشتباه وقوع اين زمين لرزه را به گسل اشتهارد نسبت داده اند.
وي ادامه داد: اگر قبول کنيم که اين زلزله در گسل اشتهارد رخ داده است بايد بگويم که گسل اشتهارد به راندگي مرکزي ايران است و گسل شمال شهر مربوط به البرز مرکزي است و هيچ ارتباطي بين اين گسل و گسل شمال تهران وجود ندارد.
اين متخصص ژئومورفولوژي با تکذيب تحريک پذيري دوبرابري گسل شمال تهران، گفت: گسل اشتهارد هيچ تاثيري روي گسل تهران ندارد و نمي توان گفت چون اين گسل فعال شده است، ريسک وقوع زلزله در تهران دو برابر شده است.
بيشتر بخوانيد: آغاز دوره وقوع زلزله‌هاي قدرتمند در ايران
هدايي با رد تاثير فرونشست زمين در وقوع زلزله گفت: هيچ مورد علمي وجود ندارد که نشان دهد با فرو نشست زمين شدت ان افزايش يا زمانش تغيير کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، براساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است. در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران