Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از اينديپندنت، تازه ترين گزارش ها نشان مي دهد با توجه به افزايش نگراني از نظارت ناکافي بر رسانه هاي اجتماعي، اعتماد عمومي به اين رسانه ها در انگليس کاهش يافته است.
اين روزنامه در گزارشي به قلم مايا آپنايم در پايگاه اينترنتي خود نوشت: به موجب گزارش «شاخص اعتماد اِدِلمن» 2018 -که بزرگترين بررسي درباره شاخص اعتماد در جهان است که مدت هاي طولاني است به عمل مي آيد- تنها کمتر از يک چهارم مردم انگليس به رسانه هاي اجتماعي اعتماد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين تحقيق نشان مي دهد کاهش سطح اعتماد به شرکت هاي بزرگ رسانه هاي اجتماعي، ناشي از اين است که انگليسي ها احساس مي کنند اين شرکت ها براي حل مناسب مسائل ضروري، به اندازه کافي تلاش نمي کنند.
به موجب اين بررسي، حدود 70 درصد مردم انگليس معتقدند که شرکت هاي رسانه هاي اجتماعي براي جلوگيري از رفتارهاي غيرقانوني و غيراخلاقي در رسانه هاي خود، به قدر کافي تلاش نمي کنند.
علاوه بر اين، 70 درصد ديگر هم فکر مي کنند که اين شرکت ها براي جلوگيري از به اشتراک گذاشتن مطالب حاوي ديدگاههاي افراطي، کار چنداني نمي کنند. فراتر از همه اينها، 69 درصد از مردم فکر مي کنند اين شرکت ها براي حل معضل زورگويي آنلاين، چندان تلاش نمي کنند.
در حالي که بيش از يک سوم جمعيت انگليس معتقد بودند که رسانه هاي اجتماعي براي جامعه خوب نيست، 75 درصد مردم عقيده داشتند که رسانه هاي اجتماعي تا جايي پيش رفته اند که تمام وقت افراد را به خود مشغول مي کنند و از تنهايي افراد سود کسب مي کنند.
حدود 64 درصد مردم انگليس معتقدند شرکت هاي رسانه هاي اجتماعي به اندازه کافي نظارت نمي شوند. اين در حالي است که 63 درصد مردم عقيده دارند اين شرکت ها شفاف نيستند، و 62 درصد هم فکر مي کنند شرکت هاي مزبور اطلاعات مردم را بدون اطلاع آنها سرقت مي کنند.
به موجب گزارش «شاخص اعتماد ادلمن، همزمان با کاهش اعتماد عمومي به رسانه هاي اجتماعي، حمايت عمومي از رسانه هاي خبري ديرينه و رسانه هاي صرفاً آنلاين افزايش يافته است.
رسانه هاي سنتي که در قالب شبکه هاي راديويي و تلويزيوني و مطبوعات تعريف مي شوند، در گزارش امسال با افزايش 13 درصدي حمايت مردم رو به رو شده اند و ميزان حمايت از اين رسانه ها به 61 درصد رسيده است که از سال 2012 تاکنون بي سابقه است.
رسانه هاي صرفاً آنلاين که اينديپندنت نيز شامل آن است- تنها منبع رسانه اي بودند که حمايت از آنها هر سال افزايش يافته است. ميزان حمايت از اين رسانه ها با پنج درصد افزايش به 45 درصد رسيد.
با وجود اين، شايان ذکر است که شمار فزاينده اي از مردم از اخبار رسانه ها دوري مي کنند و اعتماد به رسانه فقط 32 درصد است. علاوه بر اين، يک سوم کل جمعيت (انگليس) اذعان کردند که کمتر از گذشته اخبار را در رسانه ها پيگيري مي کنند، و از هر پنج نفر، يک نفر اذعان کرد که به طور کلي از اخبار دوري مي کند.
جالب است که برخي از تحصيلکرده ترين و پردرآمدترين مردم انگليس، از جمله کساني هستند که از پيگيري اخبار خودداري مي کنند.
ويليامز گفت: «ما آشکارا شاهد تغييرات چشمگير در عادات مردم در زمينه مصرف خبري هستيم. گستره اطلاعاتي که در اينترنت در دسترس است، باعث نمي شود که عمق اخبار و اطلاعات به اندازه قبل باشد. در چارچوب برخي از مشکلات بزرگي که در قرن 21 با آن رو به رو هستيم، اين مسئله هم بايد مايه نگراني باشد که ما بيش از پيش در حال تبديل شدن به ملتي هستيم که از پيگيري اخبار اجتناب مي کند. اين ترسناک است که طبقه هاي متخصص ما -افرادي که ما در امور اجتماعي و واداشتن سياستمداران به پاسخگويي به آنها تکيه مي کنيم، از بارزترين کساني هستند که اخبار را پيگيري نمي کنند.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره،ابلاغ می شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه ای تیم سپاهان جهت ادای پاره ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • از «نیکا» تا «یسنا»