Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا-معاون امور علمي، فرهنگي و اجتماعي سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: يکي از آفت هاي بزرگ براي ذخيره ژنتيک گياهان دارويي اين است که مرتب توسط افراد سودجو در طبيعت تخليه مي شود.

به گزارش ايرنا، سعيد نمکي روز دوشنبه در نشست بررسي مشکلات بخش کشاورزي و وضعيت توليد و صادرات گياهان دارويي در مرکز آموزش عالي امام خميني(ره) مشکين دشت فرديس، افزود: در زمينه گياهان دارويي اولين کاري که بايد انجام شود اين است که بايد گونه هايي از گياهان دارويي بومي خود را که بالاترين ميزان مواد موثر را دارند، توسط کارشناسان مرکز آموزش عالي امام خميني (ره)شناساسي کرده و از دامن طبيعت به مرزعه بياوريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: يکي از رسالت هاي علمي اين مجموعه اين است که ذخيره ژنتيک را از طبيعت به زمين آورده و با کشت آبي و هدايت علمي راندمان توليد را بالا ببرد.
وي اظهار داشت: کمک به فرآوري هايي که مي تواند بيشترين ميزان ماده موثر را در اختيار صنعت دارو و اسانس کشور چه در مواد غذايي و چه در آرايشي بهداشتي و دارو قرار دهند، ضروري است.
نمکي يکي از اقدامات بسيار خوب مرکز آموزش عالي امام خميني (ره) واقع در مشکين دشت فرديس را جامع محور کردن آموزش ها دانست و گفت: اين مرکز توانسته از امکانات و ظرفيت هاي خود در انتقال آموزش ها به مردم و به ويژه کشاورزان استفاده کند که اين موضوع در افزايش بهره وري و توسعه ملي کارساز بوده است.
وي بيان کرد: اگر بتوانيم به شکل علمي و بهينه از منابع آبي استفاده کرده، با استفاده از بذر و کود تکنيک هاي علمي تر و بهره وري کشاورزي را در کشوربالا ببريم و اثرات سوء توسعه کشاورزي را بر محيط زيست کاهش دهيم، قطعا مي توانيم آينده روشن تري داشته باشيم.
معاون امور علمي، فرهنگي و اجتماعي سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: به همين دليل ما از اين مرکز به عنوان چراغ راه و اتاق فکر نظام برنامه ريزي کشور در توسعه زير ساخت هاي بخش کشاورزي استفاده مي کنيم و در جلسات مکرر با يک هم انديشي و هم افزايي در اين راستا از اين مجموعه استفاده مطلوب داشته باشيم.
نمکي همچنين گفت: معتقديم اين مجموعه مي تواند به عنوان يکي از کانون هاي موثر براي مهارت آموزي و انتقال دانش مناسب و براي گروه هاي هدف توفيق داشته باشد.
وي اظهار داشت: بايد بسته هاي متفاوت آموزشي را براي گروه هاي آموزشي اعم از کشاورزان کم سواد و حتي تحصيل کرده هاي رشته هاي کشاورزي که برغم اينکه مدارک عاليه دارند نمي توانند روي زمين کار کنند، ارائه کنيم
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داريوش غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در جلسه ای مشترک با «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، از تحریم‌های علمی غرب انتقاد کرد و از آن به آپارتاید علمی نام برد. جواد محمدی گفت : در جهان امروز علیرغم شعار‌های فریبنده غربی ها، متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجهیم و برای مقابله و عبور از این آپارتاید علمی ، باید با دانشگاه‌های کشور‌های دوست و همسایه ائتلاف علمی تشکیل دهیم و با این ائتلاف در دانش و فناوری ایجاد قدرت نمائیم که با این ائتلاف علمی می‌توانیم تهدیدات آینده سلامت بشر و پاندمی‌هایی نظیر کرونا را شناسای و کنترل کنیم. وی افزود: بر اساس سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، ما در حوزه علمی و فناوری، به دنبال تعاملات بین المللی با دانشگاه‌های جهان هستیم و با توجه به روابط استراتژیک میان ایران و روسیه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقمند است با دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری‌های ارزنده‌ای داشته باشد. رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در این نشست همچنین ضمن خوشامدگویی به رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی (زیست فناوری) اوفا و هیات همراه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : این پژوهشگاه قطب مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران و منطقه است و ما در این پژوهشگاه در مرز‌های دانش و نیاز‌های ایران و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم. محمدی افزود: تاکنون فعالیت‌های فراوانی در حوزه تشخیص زود هنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری، پروبیوتیک‌ها و حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن، ساخت کیت‌های تشخیصی انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن HPV و واکسن آنفولانزا در پژوهشگاه انجام شده است. «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا دانشگاهی با قدمت یک قرن است و در شاخه‌های مهم بیوتکنولوژی، ژنتیک پزشکی، ژنتیک دام و طیور و آبزیان و کشاورزی و هوا و فضا فعالیت می‌کند.  وی افزود : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، اشتراکات علمی بسیاری با پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دارد و مایه مسرت و افتخار ما خواهد بود که تعاملات علمی زیادی با پژوهشگاه شما داشته باشیم. در پایان این نشست، هیات روسی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد .  

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان