Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > سینما - میزان نوشت:‌ شراره رخام گفت: سینمای ایران درگیر بی‌عدالتی شدیدی شده است. به نحوی که برخی از بازیگران خوب ما بیکار شده‌اند و بسیاری در سال ده فیلم بازی می‌کنند. از نظر من سینما و انتخاب بازیگران نیازمند یک نوع قاعده‌مندی و برنامه‌ریزی درست است.

شراره رخام، درخصوص کم کاری خود در عرصه بازیگری سینما گفت: شاید اولین دلیل کم کاری من انتخاب شخصی‌ام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد برای بازی در سینما بسیار زیاد بوده اما به تازگی در انتخاب نقش‌هایم وسواس بیشتری به خرج می دهم و سعی می کنم در هر کاری بازی نکنم.

او درباره حضور مداوم بسیاری بازیگران روی پرده سینما تصریح کرد: سینمای ایران درگیر بی عدالتی شدیدی شده است. به نحوی که برخی از بازیگران خوب ما بیکار شده اند و بسیاری در سال ده فیلم بازی می‌کنند. از نظر من سینما و انتخاب بازیگران نیازمند یک نوع قاعده‌مندی و برنامه ریزی درست است.

او در همین راستا ادامه داد: سینما نیازمند فهرستی از بازیگران است تا به عنوان مثال تمام بازیگرانی که کار ندارند شناسایی شده و به آنها کار پیشنهاد شود. سینما نیازمند تنوع در بازیگری است. ما بازیگران زیادی داریم که از پس نقش های سختی بر می آیند اما بیکار مانده اند. شاید بهتر است کمی به دیگران هم اجازه دهیم دیده شوند.

او حضور مداوم برخی بازیگران تکراری را یکی از مشکلات سینما دانست و اضافه کرد: البته این را فراموش نکنیم که هر بازیگری دوست دارد همیشه بازی کند و همواره روی پرده سینما باشد اما این اتفاق باعث تکراری شدن و یا به نوعی سوختن آن بازیگر می شود. حضور مداوم بازیگران در سینما آنها را تکراری کرده و جذابیتشان را نزد مردم از بین برده است.

58241

 

 

کلید واژه‌ها : بازیگران سینما و تلویزیون ایران - سینمای ایران - تلویزیون -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلم‌های سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقه‌بندی ژانر اجتماعی قرار می‌گیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده‌ است، فیلم‌هایی که افزون‌بر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاش‌گر، در دل قاب‌های سخنگوی خود روایتگر آسیب‌های اجتماعی نیز بوده‌اند.

گرچه سینمای کارگری در ایران به‌دنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سال‌های نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهم‌ترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب می‌بیند.

در کنار فیلم‌هایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهم‌ترین نماینده‌های آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده می‌شوند، از «به‌آهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری می‌توان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.

همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشک‌ها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به‌ واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی به‌واسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلم‌های یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشته‌اند.

البته پیداست که در برخی از آن‌ها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیب‌پذیر جامعه داشته باشند.

به هر روی سینمای ایران به ‌واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصه‌گو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسب‌ها کارگران اخبار سینما

دیگر خبرها

  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار