Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ابرکوه گفت: دولت آمریکا، حساسیت بالایى بر روى تغییر حکومت و نقض برجام دارد و می خواهد با تمرکز و فشار روى این دو موضوع، امتیازات زیادى از ایران بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد: ترامپ براى مهار ایران دو راهبرد کلى فشار و تغییر حکومت مدنظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به راهبرد فشار ترامپ علیه ایران پرداخت و گفت: بر اساس آنچه از برآوردها و تحلیل‏هاى اندیشکده‏هاى بزرگ آمریکایى و اروپایى برمى‏آید، ترامپ محور هم پیمان خود در منطقه از ریاض تا تل‏آویو حافظ و منشاء تداوم حضور آمریکا در منطقه مى‏داند.

حسینی بیان کرد: لذا از دید او، ایران به‏عنوان یک کشور مستقل و مخالف این دو کشور در واقع برهم‏زننده برنامه‏هاى بلند‏مدت آمریکا براى حضور و بهره‏بردارى از منطقه تعریف مى‏شود، که باید به هر شکل ممکن براى حذف یا تغییر و همراه‏سازى حکومت ایران اقدام کرد.

فشار بر ایران در بلندمدت و به‏صورت مستمر، راهبرد اصلى آمریکا براى مهار ایران
این مقام مسئول مهم‏ترین راهبرد مشهود ترامپ در قبال ایران را استفاده از سیاست علنى حمایت از «تغییر حکومت» و «نقض برجام» عنوان کرد و افزود: به عقیده رئیس جمهور آمریکا، کشور ما حساسیت بالایى بر روى این دو مسأله داشته و طبیعتا با تمرکز و فشار بر روى این دو موضوع مى‏توان امتیازات زیادى گرفت تا جایى‏که حتى به نفوذ و حضور ایران در منطقه نیز پایان داد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: به همین دلیل آن‏گونه که در اظهار نظرهاى مقامات کاخ سفید و شخص ترامپ مشخص است، راهبرد فشار بر ایران در بلندمدت و به‏صورت مستمر، راهبرد اصلى آمریکا براى مهار ایران خواهد بود و به عقیده آن‏ها این فشارها در نهایت حکومت ایران را به مذاکره‏هایى در چارچوب منافع و علایق ترامپ و متحدانش خواهد کشاند.

مقابله با ایران به صورت نظامى دور از دسترس و پرهزینه است
امام جمعه ابرکوه به راهبرد تغییر حکومت توسط آمریکا در ایران اشاره کرد و گفت:‏ در ماه‏هاى گذشته ادبیات «تغییر رژیم» به یکى از مهم‏ترین مفاهیم مورد استفاده مقامات کاخ سفید در مواجهه با موضوع ایران شده است.

حسینی عنوان کرد: به‏طورى که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه رسما در جلسه کمیته خارجى کنگره اعلام کرد که سیاست ایالات متحده مهیا کردن شرایطى است که به‏ گذار قدرت در حاکمیت ایران منجر شود که به عبارت بهتر تغییر حکومت در ایران است که طبیعتا جز با جنگ یا نفوذ منتج به استحاله ممکن نخواهد بود.

وی افزود: جالب این‏که جیمز متیس، وزیر دفاع ترامپ نیز در مدتى قبل در یک مصاحبه خبرى رسما از لزوم تغییر حکومت ایران سخن گفته بود که به‏نوعى تأییدکننده موضع آشکار ترامپ در قبال ایران است.

حسینی تأکید کرد: ترامپ به‏واسطه مشاورین با سابقه خود که غالبا از ژنرال‏هاى بازنشسته ارتش آمریکا هستند، این واقعیت را پذیرفته است که مقابله با ایران و تغییر حکومت از طریق نظامى دور از دسترس و پر هزینه است.

وی افزود: آن‏گونه که از افزایش ارتباطات سیاسى و امنیتى کاخ سفید با گروه‏هاى مخالف جمهورى اسلامى ایران مشخص است، آمریکا خواهان هزینه کردن از اپوزیسیون داخلى و خارجى براى نیل به این هدف خود است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • تحلیل ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • خشم ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • چگونه «وعده صادق» جَو اعتراضات دانشگاهی آمریکا برای غزه را تغییر داد؟
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز