Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوزبه نقل از فارس،  رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در پی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا علیه قدس، اعلام کرد که دیگر با میانجیگری آمریکا در مذاکرات صلح منطقه مخالف است، دوباره با این موضوع موافقت کرده است.

در راستای سفر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، شبکه «کان» رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع فلسطینی اعلام کرد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان با میانجیگری آمریکامیان تشکیلات و رژیم صهیونیستی موافقت کرده به شرط اینکه این مذاکرات «بین‌المللی» باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گفته منبع ذکر شده، محمود عباس با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر صحبت کرده و تمایل خود در نرم کردن موضع در قبال وساطت آمریکا در این خصوص را اعلام کرده است؛ وی می‌خواهد در کنار واشنگتن، اردن و مصر نیز در روند میانجیگیری در مذاکرات نقش داشته باشند.

این خبر، تغییری اساسی در موضع رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌رود؛ عباس و دیگر مقامات تشکیلات خودگردان پس از این تصمیم اعلام کردند دیگر آمریکا را به عنوان میانجی مذاکرات موسوم به صلح قبول ندارند.

محمود عباس چهارشنبه هفته گذشته نیز در الازهر مصر گفت: ترامپ باید انتخاب کند؛ قدس، کلید صلح و جنگ است.روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیاه» اخیرا در گزارشی به نقل از یک مسئول فلسطینی نزدیک نوشت: تماس‌های آمریکا با محمود عباس از طریق چندین کشور مانند چین و روسیه صورت می‌گیرد.

اقدام دونالد ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی در نیمه آذرماه امسال (1396)، با موج گسترده محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد.  ترامپ همچنین در اظهاراتی کوتاه در  کاخ سفید اعلام کرد به دولتش دستور داده مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از سفر ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دوحه خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آگاه از مذاکرات آتش بس در غزه به رویترز گفت که ویلیام برنز رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند در حالیکه مذاکرات غزه «در آستانه فروپاشی» است.

این مقام همچنین بیان کرد که واشنگتن و دوحه فشار حداکثری را بر روی اسرائیل و حماس بمنظور ادامه مذاکرات وارد خواهند آورد.

رژیم صهیونیستی چشم‌انداز آتش‌بس در غزه را تضعیف کرده زیرا درخواست حماس مبنی بر پایان جنگ و خروج نظامیانش از غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را نمی‌پذیرد.

حماس امروز اعلام کرد که دور مذاکرات آتش بس در قاهره به پایان رسیده است و هیات حماس امشب برای مذاکره با رهبری این گروه به قطر باز خواهد گشت.

مقاومت: حماس توافقی را که شامل آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • (ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • امام صادق(ع) تشکیلات عظیم فرهنگی را با شاگردپروری ایجاد کرد
  • امام صادق(ع) تشکیلات فرهنگی عظیم را با شاگردپروری ایجاد کرد