Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@18:06:18 GMT

گردوغبار جنوبی علیه برنامه لیگ برتر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۴۳۸۸۸

گردوغبار جنوبی علیه برنامه لیگ برتر

رکنا: گرد و غبار همچنان در شهرهای مختلف استان خوزستان وجود دارد و هیچ بعید نیست بازی فردای استقلال و ذوب آهن در اهواز لغو شود.

هفته پیش دیدار تیم های فولاد و پیکان که قرار بود روز جمعه برگزار شود، به شنبه موکول شد؛ اما تداوم گرد و غبار در اهواز، سبب تعویق این مسابقه به زمان دیگری شد. حال سه روز از این موضوع می گذرد و همچنان هوای اهواز در شرایط غیر استاندارد قرار دارد و هیچ بعید نیست مسابقات این هفته فوتبال در خوزستان بازهم لغو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل هواشناسی Meteorology استان خوزستان امروز در مصاحبه با رسانه های محلی گفت:« در حال حاضر به دلیل اینکه در هوا و جو تغییراتی ایجاد نشده است، وضعیت گرد و خاک در بیشتر شهرها پایدار مانده است؛ ولی به تدریج دید افقی بهتر خواهد شد.»
وی در خصوص پایان این گرد و غبار هم اظهار داشت:« زمانی این پدیده کاملا از خوزستان خارج می‌شود که بارش قابل ملاحظه یا تغییرات جوی مناسبی داشته باشیم. »
اما خبر دیگری که شهروندان اهوازی را نگران می کند، احتمال فعال شدن کانون های داخلی گرد و غبار است که ممکن است وضعیت را بدتر هم کند؛ ولی برخی نقشه های هواشناسی نیز از احتمال بارش خفیف باران در عصر سه شنبه خبر داده اند.
البته امروز برخلاف روزهای دیگر مدارس، دانشگاه ها و ادارات به فعالیت عادی خود ادامه دادند و مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان نیز خبر از رفع کامل گرد و غبار تا پایان امشب داد.
اگر هوای اهواز تا فردا در حالت سالم قرار بگیرد، به احتمال زیاد بازی استقلال Esteghlal خوزستان و ذوب آهن برگزار خواهد شد و تلاش مسئولان فوتبال این استان نیز برای برگزاری مسابقه است، چرا که تعویق دو دیدار، اصلا خبر خوشایندی نیست.
اوضاع در استان خوزستان به قدری وخیم بود که حتی پرواز سبزپوشان اصفهانی به اهواز لغو شد و شاید این موضوع، برگزاری بازی را تحت تاثیر قرار دهد.
همچنین باید گفت استاندارد غبار در هوا 150 میکروگرم برمترمکعب است؛ اما در روزهای اخیر، میزان غبار در هوای شهرهای جنوبی به 7-8 برابر این مقدار هم رسیده بود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  • شهر حسینیه اندیمشک پربارش ترین نقطه خوزستان
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد