Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - تارنمای پولیتیکو روز یکشنبه در گزارشی «نادیا شادلو» (Nadia Schadlow) را به عنوان گزینه جدید کاخ سفید برای جانشینی «دینا پاول» معاون مستعفی مشاور امنیت ملی آمریکا معرفی کرد.

این تارنمای آمریکایی به نقل از منابع مختلف کاخ سفید افزود: شادلو عضو کنونی شورای امنیت ملی آمریکا و از تهیه کنندگان اصلی راهبرد امنیت ملی دولت آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما انتصاب وی به پست جدید هنوز از سوی کاخ سفید اعلام نشده است.
بر اساس این گزارش، در حالی که شادلو به عنوان معاون مشاور امنیت ملی آمریکا معرفی خواهد شد، اما انتظار می رود نقش وی از پاول که هفته گذشته پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، کاخ سفید را ترک کرد، متفاوت باشد.
«هربرت مک مستر» مشاورامنیت ملی آمریکا با انتخاب شادلو برای جانشینی پاول، از همکاران قدیمی خود که دارای سابقه دانشگاهی هستند در کاخ سفید استفاده می کند.
شادلو دارای مدرک دکترا از مدرسه جان هاپکینز نیتز در رشته مطالعات بین المللی پیشرفته است. «سباستین گورکا» آخرین مشاور«بال غربی » کاخ سفید یا ساختمان دفتر اجرایی بود که مدرک دکترا از دانشگاه کورینوس بوداپست داشت.
مک مستر، ژنرال سه ستاره ارتش آمریکا با شادلو که فاقد سوابق دولتی است و بیشتر فعالیت هایش تحقیقاتی بوده، نزدیک به یک دهه همکاری داشته است.
به گفته مشاوران داخلی و خارجی کاخ سفید، خروج پاول از کاخ سفید، مک مستر را از یک متحد نزدیک که به داشتن شبکه ای از روابط در داخل وخارج دفتر اجرایی رئیس جمهوری شناخته می شد، محروم کرد. استعفای پاول بعلاوه تهدید منزوی شدن مک مستر در کاخ سفید را با توجه به تلاش وی برای فائق آمدن بر روابط دشوار با ترامپ، به دنبال داشته است.
پاول که از مقامات سابق دولت «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا بود و سابقه همکاری در وزارت امور خارجه آمریکا را در دوران «کاندولیزا رایس» داشت، از حامیان و مشاوران مک مستر بود.
پولیتیکو به نقل از منابع آگاه افزود: پاول خود تلاش کرده که شادلو به عنوان جانشینش معرفی شود. به گفته مقامات متعدد کاخ سفید، همکاران شادلو در شورای امنیت ملی آمریکا از ابتدای سال جدید میلادی (2018) درباره ارتقای شغلی قریب الوقوع وی مطلع شده بودند، اما کاخ سفید در اعلام رسمی آن تاخیر کرده است.
طبق گزارش پولیتیکو، «سارا سندرز» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید و «مایکل انتون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از اظهارنظر درباره معرفی شادلو خودداری کرده اند.
به گزارش ایرنا، خانم دینا پاول مشاور ارشد ترامپ در امور مربوط به خاورمیانه، پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ، تصمیم به کناره گیری از سمت خود گرفت. گفته می شود پاول با چهره های اصلی دولت ترامپ همچون رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا و استیو بنن استراتژیست ارشد سابق ترامپ، در مورد هدایت سیاست خارجی دولت اختلاف نظر داشته است.
وی متولد مصر است و اوایل سال گذشته (2017) در این سمت منصوب شده بود.
اروپام**9158**1486**مترجم: بهجت عباسی**انتشاردهنده: محسن شریفی**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد تاکید آمریکا و چین بر همکاری درباره کره‌شمالی

دیگر خبرها

  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند
  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر