Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:16:12 GMT

فیس‌بوک تضمین نمی‌دهد که برای دموکراسی خوب باشد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۴۴۲۴۱

فیس‌بوک تضمین نمی‌دهد که برای دموکراسی خوب باشد

فیس‌بوک امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نمی‌تواند هیچ تضمینی بدهد که این رسانه اجتماعی برای دموکراسی خوب باشد اما تاکید کرد، هر آنچه بتواند، انجام می‌دهد تا جلوی مداخله‌های احتمالی در انتخابات‌ها از سوی روسیه و یا هر کشور و نهاد دیگری را بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از انتشار اتهاماتی درباره تلاش روسیه برای اعمال نفوذ بر رأی‌دهندگان در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه، مساله نشر مطالب غلط و یا تحریف‌شده در رسانه‌های اجتماعی به یک موضوع جهانی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیس‌بوک به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی با بیش از دو میلیارد کاربر، با انتشار پست‌هایی از پروفسور کاس سانستاین،‌ از اساتید دانشگاه هاروارد و یکی از کارکنان خود که روی این موضوع کار کرده، به نقش رسانه‌های اجتماعی در دموکراسی اشاره کرد.

سامید چاکرابارتی، یکی از مدیران تولید فیس‌بوک در پست خود نوشت: این کاش می‌توانستم تضمین بدهم که نکات مثبتی بر نکات منفی غلبه می‌کنند اما نمی‌توانم.  

او افزود: فیس‌بوک وظیفه اخلاقی خود می‌داند که چگونگی استفاده از این فناوری‌ها را درک کرده و مشخص کند که چه کاری می‌توان کرد تا رسانه‌هایی همانند فیس‌بوک تا جایی که امکان دارد، به عنوان یک نماینده، مدنی و قابل اعتماد عمل کنند.

مدیران فیس‌بوک در هفته اخیر تلاش کردند تا نارضایتی‌ها درباره واکنش کند این شرکت در پاسخ به سوءاستفاده‌ها از این عرصه را کاهش دهند؛ از جمله نگرانی‌های که درباره انتشار سخنرانی‌های تنفرآمیز و کمپین‌های نفوذ خارجی ایجاد شده بود. قانونگذاران آمریکایی هم جلساتی درباره نقش رسانه‌های اجتماعی در انتخابات برگزار کردند و فیس‌بوک این ماه تحقیقات درباره اتفاقات رخ داده پیش از رفراندوم ۲۰۱۶ بریگزیت را گسترش داد.

سامید چاکرابارتی تأسف فیس‌بوک درباره انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را اعلام کرد. طبق اعلام فیس‌بوک، عوامل روسی با انتشار ۸۰ هزار پست به حدود ۱۲۶ میلیون کاربر طی دو سال دسترسی داشتند. او نوشت: این شرکت باید عملکرد بهتری داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دادستانی تهران به  اقدام برخی از فعالان رسانه ای در انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی ، پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.    دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.   گفتنی است روز گذشته در حالی سایت bbc جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

دیگر خبرها

  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر
  • احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی
  • احضار فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی کذب درباره نیکا
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود