Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مجتبی نوروزی، عضو هیئت علمی و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، ظهر امروز، دوم بهمن‌ماه در نشست خبری یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در مشهد با تأکید بر اینکه امسال اولین دوره همایش‌های استانی این برنامه بین‌المللی برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد نیز میزبان همایش استانی این رویداد بین‌المللی در خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این همایش بین‌المللی در کنار مسابقات بین‌المللی قرآنی کریم در 29 فروردین‌ماه 97 در تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: همایش پژوهش‌های قرآنی از سال 86 بالغ بر 10 سال است که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، محور اصلی این همایش بین‌المللی را «قرآن کریم و اسکتبارستیزی» عنوان کرد و افزود: استکبارستیزی در قرآن کریم، استکبارستیزی در سیره معصومین(ع) و استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی سه محور کلی این همایش است که حدود 100 زیر موضوع فرعی در راستای موضوعات این همایش بیان شده است.
نوروزی با اشاره به اینکه دبیرخانه اصلی این همایش در قم دایر است، ابراز کرد: امسال اولین دوره‌ای است که دبیرخانه‌های استانی نیز برای این همایش در حال فعالیت هستند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، ترویج آموزه‌های قرآنی و تبدیل مفاهیم قرآنی به گفتمان عمومی جامعه را از اهداف همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی برشمرد و اظهار کرد: دبیرخانه این همایش در دی ماه 96 تشکیل شد.

وی ادامه داد: برگزاری پیش‌نشست‌های تخصصی و همایش‌های استانی، تبلیغ و اطلاع‌رسانی و داوری مقالات از جمله اقدامات قبل از برگزاری این همایش بین‌المللی است.
نوروزی با تأکید بر اینکه مقالات از هر شهری به دبیرخانه اصلی در قم ارسال می‌‌شود، عنوان کرد: بعد از رسیدن مقالات به دبیرخانه اصلی در قم، مقالات هر استان به دبیرخانه استانی ارسال خواهد شد و تمام مراحل داوری و برگزاری همایش در همان استان برگزار خواهد شد.
عضو هیئت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با بیان اینکه همایش اصلی 29 فروردین‌ماه سال آینده همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دهه آخر فروردین سال آینده، همایش‌های استانی در هر استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این همایش از امتیازات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند، بیان کرد: اعطای گواهی‌نامه شرکت در همایش برای شرکت‌کنندگان، اعطای گواهی‌نامه پذیرش مقالات با درجه علمی و پژوهشی، چاپ مقالات برگزیده در یک کتاب و اعطای جوایز نفیس از جمله این امتیازات است.
نوروزی با تأکید بر اینکه مهلت ارسال مقالات به این همایش تا 20 اسفندماه تمدید شد، ادامه داد: همایش استانی با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و پژوهشی مختلف استان برگزار خواهد شد که دانشگاه فردوسی، علوم اسلامی رضوی، جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، امام رضا(ع)، فرهنگیان، شهید مطهری، آزاد، پیام نور و مؤسسات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، دفتر تبلیغات، حوزه علمیه و اداره کل ارشاد استان از جمله ارگان‌های همکار در این همایش استانی هستند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه در حاشیه مراسم آیین تکریم فرهیختگان و فعالین قرآنی در فرماندهی یگان‌های ویژه پاسداران فراجا، ضمن درود و رحمت بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، جبهه مقاومت و مدافعان حرم به ویژه سید شهدای مقاومت شهید سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" و شهیدان عرصه نظم و امنیت و همچنین شهدای مظلوم فراجا اظهار کرد: خدا را شاکریم که کارکنان یگان ویژه در مسیر انس با قرآن قرار دارند چرا که قرآن تنها نسخه شفابخش انسان‌های آزاد است؛ بر اساس تجربیات و پژوهش‌های مختلفی که صورت گرفته مشخص شده کارکنانی که با قرآن بیشتر آشنا هستند در اجرای ماموریت هایشان موفق‌تر عمل کرده اند.

وی ضمن اشاره به طرح "من قرآن می‌خوانم" و طرح "حافظان قرآن کریم" در یگان‌های ویژه فراجا، بیان کرد: این طرح معنوی نقطه طلایی انس گرفتن نیرو‌های ولایی یگان ویژه با قرآن است، در این طرح بیش از سی هزار نفر از کارکنان، فصیح خوان و مفسر قرآن کریم شده اند و ۵۳۰ نفر هم به عنوان حافظان قرآن کریم از ۱ جزء تا حافظ کل قرآن به جامعه قرآنی کشور معرفی شده اند که از این نظر هم یگان ویژه پیشگام تعلیم و تربیت حافظان قرآن کریم است.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: نفرات برتر و برگزیده این مسابقات به سفر زیارتی کربلای معلی مشرف خواهند شد و همچنین فرماندهانی که باعث رشد و تربیت و تعالی فرهنگ قرآنی در بین کارکنان و خانواده‌ها شده اند هم مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سالیانه یگان ویژه در سراسر کشور برگزاری مسابقات قرآنی است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح یگان‌های ویژه باعث می‌شود تا اولا همه خانواده‌ها و کارکنان از ظرفیت قرآنی یکدیگر آگاه شده و ثانیا در تربیت نیروی انسانی متدین و ولایی بتوان استفاده بهینه کرد.

فرمانده پلیس ویژه با بیان اینکه انس با قرآن در خانه و خانواده تاثیر مثبت در رفتار و کردار دارد، گفت: انس با قرآن تحکیم روابط سالم در خانواده‌ها را رقم می‌زند، خداشناسی، مردم داری، اخلاق نیک و حفظ ارزش‌های اسلامی، دوری از معصیت همه از آثار مفید نگاه و توجه به قرآن است؛ تک تک آیات قرآن درس زندگی است باید این درس‌ها را فراگرفت و به آن عمل کرد و در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی یک نفر با قرآن انس می‌گیرد و با ابعاد مختلف آن آشنا می‌شود تاثیر بسزایی در کسب موفقیت در همه مراحل زندگی وی دارد، اذعان کرد: انس عمیق با قرآن کریم زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و بهره گیری از آموزه‌های قرآنی، راه را بر شکل گیری بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه خواهد بست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است