Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز دوشنبه 2 بهمن‌ماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به موضوع جلسه و میزان پیشرفت طرح‌های نفتی توسعه میادین مشترک غرب کارون، اظهار کرد: ما در میزان برداشت از این میادین در مقطعی به دلایل مختلف از عراق عقب افتادیم که در حال حاضر این عقب ماندگی جبران شده و طرح‌های خوبی برای توسعه در این منطقه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت کشور، بویژه توان بخش خصوصی و نهاد‌های غیر دولتی برای دستیابی به هدف برداشت نفت به میزان یک میلیون و ۲۲۰ هزار بشکه در روز استفاده شود، افزود: همه دستگاه‌ها اعم از صندوق توسعه ملی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد باید در کنار وزارت نفت کمک کنند تا این طرح که نماد واقعی اقتصاد مقاومتی است هرچه بهتر و سریعتر تحقق یابد.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه وزرات نفت باید تمام توان خود را برای فراورش و بازیافت چاه‌های منطقه بکار گیرد، افزود: هریک درصد بازیافت در این حوزه درآمدی در حدود ۳۳ میلیارد دلار برای کشور ایجاد می‌کند که نباید از این مساله به سادگی عبور کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از وزارت نفت خواست تا با توجه به وجود توان فنی و دانش بومی در کشور، برای جلوگیری از هدر رفت گاز این میادین برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

در این جلسه که وزرای نیرو، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند، مقرر شد به منظور جبران تاخیر پروژه احداث کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ و جلوگیری از سوزاندن گاز‌های همراه، وزارت نفت قرارداد‌های سرمایه گذار موجود را بازنگری کرده به‌گونه‌ای که تا نیمه اول سال ۹۸ پروژه NGL۳۲۰۰ به بهره برداری برسد.

همچنین مقرر شد شرکت ملی نفت ایران برای استفاده حداکثر و بهینه از ظرفیت چاه‌های تولیدی میادین مشترک غرب کارون، نسبت به تهیه دستگاه‌های فراورش نفت در میدان آزادگان جنوبی اقدام کند.

ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت نفت را مکلف کرد تمهیدات لازم در خصوص استفاده از ظرفیت و ساز و کار قرارداد‌های جدید نفتی در توسعه فاز‌های بعدی میادین مشترک غرب کارون را بعمل آورد.

در این جلسه نماینده وزارت نفت در گزارشی از توسعه میادین مشترک نفتی غرب کارون در راستای اجرای بند ۱۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، که بر افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز کشور به ویژه در میادین مشترک تاکید دارد، گفت: با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای میزان برداشت ما از میادین مشترک غرب کارون شامل میادین یادآوران، آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یاران جنوبی و یاران شمالی در منطقه مرزی با عراق امسال به ۳۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان ذخایر نفت درجا در میادین مشترک غرب کارون ۶۷ میلیارد بشکه است، گفت: تولید از فاز ۱ توسعه میدان مشترک غرب کارون به میزان ۵۳۵ هزار بشکه در روز برنامه ریزی شده است. همچنین پتانسیل نهایی (فاز ۲) تولید با ظرفیت یک میلیون و دویست و بیست (۱۲۲۰ هزار) بشکه در روز لحاظ گردیده است.

در این گزارش با اشاره به تأثیر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر توسعه میادین مشترک غرب کارون تصریح شد: از آثار پیشرفت این طرح‌ها تجهیز منابع مالی کشور و حداکثر سازی استفاده از ظرفیت ها، توجه به استفاده از توان ساخت داخل، تاثیر مستقیم بر افزایش اشتغال و تاکید بر دانش بنیانی بوده است.

نماینده وزارت نفت با بیان اینکه برای بکارگیری فناوری‌های روز دنیا با هدف افزایش ضریب بازیافت از میادین مذکور قرارداد‌هایی با موسسات معتبر داخلی و خارجی منعقد شده است، گفت: برای اجرای توسعه میادین مشترک در غرب کارون بالغ بر ۷۰ درصد از پروژه‌ها توسط پیمانکاران، مشاوران و سازندگان داخلی اجرا گردیده است.

همچنین وزارت نفت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی منطقه در قالب طرح کمک در بخش‌های بیمارستان و درمانگاه، بهداشت، آب و فاضلاب، مدرسه سازی، راه و شهرسازی، بیابان زدایی، ورزش و جوانان. اعتباراتی بالغ بر ۴۹۰۰ میلیارد ریال لحاظ نموده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدوین الگوی توسعه زنجیره متانول هم‌زمان با اجرای مراحل تکمیلی طرح پتروشیمی دنا/ پیشروی با تکیه بر توان داخل
  • چگونه می‌توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟
  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی