Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی دوشنبه در برنامه کاوش شبکه رادیویی جوان اظهار کرد:متاسفانه در 2 سال گذشته شاهد کاهش نزولات آسمانی از 30 تا 86 درصد در مناطق مختلف خوزستان هستیم و این مهم بر افزایش و فعالتر شدن کانون های ریزگردها تاثیرگذار بوده است.
وی اظهارکرد:در استان هایی که سرچشمه اصلی رودخانه های خوزستان هستند نیز شاهد خشکسالی و کاهش 50 درصد میزان بارش ها هستیم و 2 سال پیاپی شاهد خشکسالی شدید در استان های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می باشیم که این مهم میزان آورد رودخانه های خوزستان را با مشکلات جدی تری روبه رو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شریعتی گفت:بحث گرد و غبار بیش از 12 سال است که خوزستان را با شدت و ضعف تحت تاثیر قرار داده و دولت به دستور رییس جمهوری به صورت جدی وارد عمل شده تا این مشکل را برطرف کند.
وی افزود:تا پیش از این اقداماتی که در زمینه مهار گردو غبار انجام می شد بیشتر جنبه تسکینی داشت ولی از پارسال به صورت اصولی در حال مدیریت این مهم هستیم.
استاندار خوزستان اظهار کرد:کاهش بارندگی، خشکی سطح زمین را خشک تر کرده و گرد و غباری که با سرعت باد 12متر برثانیه بر می خاست اکنون با پنج متر بر ثانیه از مین بلند می شود.
وی افزود:پارسال هفت هزار هکتار از کانون های گردو غبار در خوزستان نهالکاری شد که 70درصد آنها سبز شدند و نهال هایی که در این مدت از بین رفتند جایگزین شدند.
شریعتی به حفر کانال آب به طول 45 کیلومتر برای انتقال آب و مهار کانون های گرد و غبار و تامین حق آبه تالاب های خوزستان اشاره کرد و بیان داشت:حفر این کانال مهم توسط جهاد کشاورزی و جهاد نصر و با عبور از موانع طبیعی و غیر طبیعی در مراحل پایانی است.
وی به شناسایی 42 هزار هکتار از کانون های گرد و غبار در خوزستان اشاره کرد و گفت:امسال در 19هزار هکتار از این کانون ها کشت نهال انجام می شود و بخشی از کانون ها نیز مالچ پاشی می شود.

**مالچ پاشی را متوقف نکردیم
استاندار خوزستان توقف مالچ پاشی در خوزستان را تکذیب کرد گفت:مالچ پاشی برای تثبیت شن های روان است در حالی که مشکل خوزستان شن های روان نیست و مشکل در کانون های گرد و غبار است.
وی افزود:طبق برنامه صورت گرفته امسال 14هزار و 700 هکتار در خوزستان مالچ پاشی انجام می شود که 2هزار و 700 هکتار آن برعهده نفت است.
به گزارش ایرنا گرد و غبار غلیظ از جمعه گذشته برای چهارمین روز متوالی آسمان بسیاری از شهرستان های خوزستان را فرا گرفته که تا 66 برابر حد مجاز نیز گزارش شد. این امر منجر به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و نیز ادارات در برخی از شهرستان های خوزستان در 2 روز گذشته شد. پیش بینی شده توده جدید گرد و غبار با منشا داخلی، از عصر سه شنبه خوزستان را در بر گیرد.
شاخص مجاز آلاینده ها 150میکرو گرم بر مترمکعب است.
3015/7165/
خبرنگار: عدنان جواهری* تنظیم:حمیدرضا ترابی فرد* انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام

الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی می‌باشد که خود را با ضایعات سرتاسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم زاده با توجه به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی مورد انتظار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر انجام داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ ما ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق سبب کاهش تعداد کانون بیماری به ۶کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان