Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در محورهای «دفاع آینده نگر»، «دفاع در عمق راهبردی»، «نفوذ و مقابله با آن»، «اقتصاد مقاومتی با تاکید بر ظرفیت­های نیروهای مسلح» و «توانمندی سازی معنوی» برگزار می‌شود.

اساتید، صاحبنظران و دانشجویان می توانند مقالات خود را در محورهای اعلام شده تا 20 فروردین 97 به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از حمایت بیش از 30 دانشگاه دولتی و غیر دولتی و پژوهشگاههای علمی برخودار شده و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده است و همچنین حائز امتیاز علمی برای اساتید دانشگاه و داوطلبان دکترا خواهد بود.

تاکنون سه همایش در این خصوص برگزار شده که اولین همایش در سال 1391 با دریافت 378 مقاله، دومین همایش در سال 1393 با دریافت 460 مقاله و سومین همایش در سال 1395 با دریافت 1047 مقاله برگزار شده است و حاصل آن تدوین 17 جلد کتاب در این حوزه است.

برگزاری همایش های ملی و بین المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با هدف دریافت بررسی علمی دانشمندان، صاحبنظران و فرهیختگان در این حوزه و دستیابی به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب است.

اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت:از جمله واجباتی که بر ما لازم است شناخت درست اهل بیت و تبعیت از آن‌هاست و لذا مجالس اهل بیت مقدمه واجب است.

حجت الاسلام منصور امامی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) افزود: از مهم ترین شئون پیامبر و اهل بیت تبیین بود و لذا باید به تک تک حضرات معصومین به دید سیره تبیین نگاه کنیم؛ لازمه نگاه به سیره تبیینی امام صادق علیه السلام شناخت دقیق زمان امام (ع) است.

وی ادامه داد: تربیت متخصص در حوزه های مختلف برای جوابگویی برای شبهات از دیگر کارهای امام صادق بود و امام توسط این شاگردان شبهات را رصد کرده و پاسخ می داد.

حجت الاسلام امامی با بیان اینکه از مهم ترین کارهای امام صادق (ع) تبیین دقیق امامت و ولایت بود و قالب روایت های کافی از امام باقر و امام صادق است، گفت: حضرت توانست به مذهب شیعه قدرت ببخشد و آن را احیا کند و امام صادق به تنهایی شبهات را رصد کرد، از طرفی ساختار سازی کرد و از سویی نهضت علمی ایجاد کرد و مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد به گونه ای که تاکنون کسی نتوانسته در آن تزلزل ایجاد کند.

وی عنوان کرد: امام صادق نظریه ولایت و امامت را تئوریزه کرد و موارد جعلی و ناقص را جواب داد. لذا از سویی فقیه تربیت کرد و از سویی با همه مسلمانان در اقطار مختلف کشور اسلامی ارتباط برقرار کرد و به شبهات حیله‌گران جواب داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: امام صادق در عصر خلفای بنی عباسی بود که استعمارگرترین خلفای تاریخ اسلام بودند و حرکت امام صرفا علمی نبود بلکه حرکت و فکر منسجم سیاسی داشت که مقابل دستگاه خلافت ایستاد و با آن مقابله کرد.

وی افزود: روش زندگانی شیعه باید به گونه‌ای باشد که زندگی را بر طاغوت حرام کند و شاگرد مکتب امام صادق باید این‌گونه باشد و امروز دیدیدم که عده ای چگونه با تبعیت از مکتب امام صادق رژیم صهیونیستی را تحقیر کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • امام صادق (ع) مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • «رخنه» سریالی درباره امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران