Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: مقاوم سازی ۴۰هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت استان مرکزی با پرداخت ۳۷۰۰میلیارد ریال تسهیلات در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضافرح پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: کشور ایران روی گسل زلزله واقع شده و هر از گاهی یک زلزله بزرگ در  کشور اتفاق می افتد و فاجعه انسانی سنگین به بار می آورد ،برهمین اساس مقرر شده واحدهای ناپایدار و غیرمقاوم روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت مقاوم سازی شود که این مسئولیت برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قبل از آن که فاجعه ای اتفاق بیفتد باید مردم نسبت به مقاوم سازی سرپناه خود اقدام کنند، برای این اقدام در استان مرکزی ساز و کارهای متعددی اندیشیده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی بیان کرد: بر این اساس، ۲۴ دفتر طراحی در استان فعال هستند و ساکنان روستاها که قصد مقاوم سازی خانه های خود را دارند می توانند به این دفاتر مراجعه و از وجود مهندسان خبره برای نظارت در کار استفاده کنند.

رضافرح بابیان اینکه تاکنون ۳۲ هزار واحد در استان در رابطه با مقاوم سازی پایان کار گرفتند، تصریح کرد: این رقم باتوجه به تعداد واحدهای روستایی نیازمند نوسازی استان که حدود ۱۰۵ هزار واحد ثبت شده بسیار کم است و در حقیقت ۳۰ درصد را شامل می شود، انتظار است مردم دور اندیش برای مقام سازی خانه های خود به دفاتر بنیاد مسکن مراجعه و از این امکان استفاده کنند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، تاکنون در استان مرکزی حدود هشت هزار واحد مسکونی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی بیمه شده است.

رضافرح در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه و آسیب های واردشده به مناطق زلزله زده اظهار داشت: براثر این اتفاق حدود ۸۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیدند که بیش از ۳۰ هزار واحد آن باید کاملا تخریب و مجددا ساخته شوند، این رقم هزینه سنگینی را بر دوش دولت گذاشته و اگر این واحدها مقاوم سازی شده بودند اینچنین خسارت سنگین انسانی و اقتصادی بر جامعه تحمیل نمی شد.

وی خاطر نشان کرد: استان مرکزی برای ساخت بخشی از واحدهای مسکونی آسیب دیده به عنوان استان معین کرمانشاه انتخاب شده و ۴۰روستا تحت پوشش استان قرار گرفته که تعداد واحدهای خسارت دیده در این ۴۰ روستا، بیش از سه هزار واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: از این رقم واحد خسارت دیده، تاکنون دو هزار و ۲۱۰ واحد احداثی، ۶۳۸ واحد هم تعمیری شناسایی شده و پس لرزه هایی که در منطقه اتفاق می افتد این آمار را ناپایدار کرده است.

رضافرح خاطر نشان کرد: براساس پیش بینی حدود سه هزار واحد توسط بنیاد مسکن استان باید در منطقه آسیب دیده بازسازی شود که در این رابطه بنیاد مسکن استان، ستادی را در منطقه با ظرفیت ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: طی یک ماه گذشته حدود دو هزار و ۱۷۷ واحد آواربرداری انجام شده که بیش از ۹۵درصد واحدهای خسارت دیده را شامل می شود و به منظور احداث برای دو هزار و ۲۱۰ واحد و تعمیر برای ۶۳۸ واحد مسکونی پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی بیان داشت: دولت برای مقاوم سازی خانه های آسیب دیده، تسهیلاتی مصوب و ابلاغ کرده که براساس این مصوبه برای هر واحد مسکونی روستایی ۳۰میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده و بنیاد مستضعفان هم به ازای هر واحد احداثی، ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان تخصیص داده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار خداداد تیموری رئیس بنیاد برنای کشور گفت: بنیاد برنا با کمک خیران و بودجه قابل توجه اش در باب مسائل و مشکلات اقتصادی، اشتغال، تحصیل، سلامت، مسکن، نیازمندان را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.
تیموری افزود: در تعدادی از استان‌ها که به عنوان معین شناسایی شده اند دفاتر استانی بنیاد برنا راه اندازی می‌شود.
وی گفت: هدف از تشکیل برنا ساماندهی ده‌ها خیریه مستقل در کشور است تا ضمن پشتیبانی خدمات خیریه‌ای و ارائه کارت‌های اعتباری قرض‌الحسنه برای تمام اقشار جامعه بویژه اشتغال زایی به صورت جامع‌تر و کامل تری ارائه شود.
به گفته تیموری، ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال و کار آفرینی، کمک به ساخت مسکن قشر ضعیف جامعه و چندین برنامه دیگر از جمله فعالیت‌های شاخص این بنیاد است.
در این مراسم علی رضوانی به عنوان مدیر بنیاد برنا استان سمنان معرفی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان