Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@16:06:12 GMT

عقب‌ماندگی از عراق در میادین مشترک جبران شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۴۶۱۲۱

عقب‌ماندگی از عراق در میادین مشترک جبران شد

معاون اول رییس‌جمهور گفت: دستاورد کشور در موضوع برداشت نفت و گاز از میادین مشترک قابل توجه است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه «پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت نفت چشمگیر بوده است»، گفت: دستاورد کشور در موضوع برداشت نفت و گاز از میادین مشترک قابل توجه است و باید در اجرای طرح‌های مرتبط با این صنعت سریعتر و جدی‌تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش انرژی امروز، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به موضوع جلسه و میزان پیشرفت طرح‌های نفتی توسعه میادین مشترک غرب کارون، اظهار داشت: ما در میزان برداشت از این میادین در مقطعی به دلایل مختلف از عراق عقب افتادیم که در حال حاضر این عقب ماندگی جبران شده و طرح‌های خوبی برای توسعه در این منطقه در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه «باید از همه ظرفیت کشور،‌ بویژه توان بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی برای دستیابی به هدف برداشت نفت به میزان یک میلیون و ۲۲۰ هزار بشکه در روز استفاده شود»،‌ افزود: همه دستگاه‌ها اعم از صندوق توسعه ملی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد باید در کنار وزارت نفت کمک کنند تا این طرح که نماد واقعی اقتصاد مقاومتی است هرچه بهتر و سریعتر تحقق یابد.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه «وزارت نفت باید تمام توان خود را برای فراورش و بازیافت چاه‌های منطقه بکار گیرد»، افزود: هریک درصد بازیافت در این حوزه درآمدی در حدود ۳۳ میلیارد دلار برای کشور ایجاد می کند که نباید از این مساله به سادگی عبور کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین از وزارت نفت خواست تا با توجه به وجود توان فنی و دانش بومی در کشور،‌ برای جلوگیری از هدر رفت گاز این میادین برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه همکاری طالبان و ترکیه

به نقل از خبرگزاری باختر، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدامات مثبت اخیر در افغانستان و سفر هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشور‌ها به افغانستان گفتگو شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در این دیدار، موضع تجاری ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی را ستایش کرد و درباره آغاز تجارت با ترکیه از طریق راه لاجورد و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان با تلاش تجار هر دوکشور سخن گفت.

جنگ اونال کاردار سفارت ترکیه در افغانستان نیز گفت که آنان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان خرسند هستند و دوطرف باید برای گسترش روابط افغانستان و ترکیه به شکل مشترک تلاش کنند.

وی افزود که در روز‌های آتی پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به کابل آغاز می‌شود.

در این دیدار، دوطرف با اشاره به روابط «خوب و تاریخی» افغانستان و ترکیه، بر تلاش مشترک برای دستیابی به انتظارات دو کشور تاکید کرده اند.

دیگر خبرها

  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود