Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مجید زارعی، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری اراک در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که امروز، 2 بهمن ماه در فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه زیست بوم و منابع طبیعی کشور در خطر جدی قرار دارد، گفت: منابع طبیعی در هر کشوری از مهمترین سرمایه‌های مهم محسوب می‌شود که برای حفظ و حراست از آن تمام کشورها از سالیان قبل برنامه‌ریزی عملیاتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آنچه در استان مرکزی با توجه به تنوع زیست بوم و منابع طبیعی مورد نیاز بود تدوین برنامه جامعه‌ای که بتواند علاوه بر همسویی دستگاه‌ها، برای مردم استان حساس سازی لازم را برای حفظ و حراست از این منابع ایجاد کند که خوشبختانه « سند ارتقاء فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی » با مشارکت 46 دستگاه اجرایی استان از دی ماه سال گذشته در حال اجرا می‌باشد و اجرای این گونه اسناد برای اولین بار در کشور می‌باشد.
زارعی با بیان اینکه تخریب منابع طبیعی در کشور تبدیل به بحران شده است، گفت: اگر در این راستا اقدامات و آموزش‌های لازم صورت نگیرد با اتفاقات ناگواری همچون فروچاله‌ها و... روبرو خواهیم شد. هیچ دستگاهی نمی‌تواند خود را مبری از حفظ منابع طبیعی بداند بلکه باید در تحقق این امر عزم همگانی وجود داشته باشد.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری اراک تصریح کرد: فرمانداری اراک به عنوان ناظر بر دستگاه‌های شهرستانی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا ذره‌ای به منابع طبیعی شهرستان خسارت وارد نشود، با مشارکت دستگاه‌ها سعی در برطرف کردن خلاهای موجود در این حوزه داریم.
زارعی در پایان بیان کرد: تدوین این گونه سندها کار ارزشمندی است ولی تا زمانی که ضمانت اجرایی نداشته باشد یا استمرار در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های محول دستگاه‌ها محقق نشود عملاً از اثر بخشی لازم در حفظ منابع طبیعی برخوردار نخواهیم بود و نکته‌ای که باید دستگاه‌ها در اجرای این سند در نظر بگیرند برون سپاری فعالیت‌ها به سمن‌ها است و اجازه دهند مردم در مشارکت داشته باشند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید همچنین یک باب آلونک چوبی به صورت کامل تخریب شد.

این ماموریت با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند
  • دستگیری ‌۵ هزار زمین‌ خوار در کشور
  • جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور
  • دستگیری ۵۰۰۰ زمین‌خوار
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد