Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - استاندار البرز میزان آب مصرفی استان را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان البرز که عصر دوشنبه در استانداری برگزار شد، با اشاره وضعیت بحرانی منابع آبی استان، اظهار کرد: افزایش حق آبه استان از دو سد کرج و طالقان از جمله اقدامات حائز اهمیتی محسوب می شود که در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان البرز در خشک‌سالی و کم‌بارشی شدید و تنش آبی مزمن قرار گرفته است میزان آب مصرفی استان را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان ۲۳ درصد معادل ۲۶۶ میلیون مترمکعب در بخش شرب، ۳ درصد معادل ۳۶ میلیون مترمکعب در بخش صنعت و بالاترین میزان مصرف در کشاورزی با ۷۴ درصد معادل ۹۰۰ میلیون مکعب تعلق دارد.

نجفی سرانه مصرف آب در استان و کشور را نسبت به متوسط دنیا بسیار بالا عنوان کرو و افزود: میزان بارندگی های ایران چهار برابر کمتر است که شاهد کاهش چشمگیر بارندگی ها در البرز بودیم.

وی با اشاره به سرانه مصرف بالای آب در کشور از جمله استان مهاجرپذیر البرز، تصریح کرد: باید آموزش های لازم در دستور کار قرار گرفته و از ظرفیت کارشناسان در این خصوص بهره برد تا با مدیریت و برنامه ریزی صحیح این بحران را پشت سر بگذاریم.

استاندار البرز با اعلام اینکه این استان دارای شرایط و ویژگی های خاصی است که ضرورت دارد مورد توجه و عنایت ویژه در سطوح ملی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: درصدد کاهش مصارف کشاورزی از منابع آبی استان و اختصاص این سهم به بخش شرب هستیم که در این خصوص جلساتی برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد

جعفر مرادی‌حقیقی  در بازدید از طرح‌های آبخیزداری بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان گفت: هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره‌سازی این سازه‌ها ۱۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان رواناب در بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال و اسفند ۱۴۰۲ در این سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید