Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس سازمان بازرسي در رابطه با کشف تخلف در شرکت نفت و اينکه آيا سازمان بازرسي قبل از فرار متهم در جريان موضوع بوده است يا خير، گفت: سازمان حسابرسي، بازرس قانوني خاص قسمت اکتشافات وزارت نفت بوده است.

قاضي سراج رئيس سازمان بازرسي کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان در پاسخ به اظهارات يکي از اعضاي کميسيون قضايي و حقوقي مجلس مبني بر اينکه سازمان بازرسي کل کشور متوجه تخلفات شهرداري نشده است؟ گفت: سال گذشته 80 مورد بازرسي از قسمت‌هاي مختلف شهرداري صورت گرفت و در سال جاري نيز تاکنون 50 گروه در قسمت‌هاي مختلف شهرداري بازرسي انجام داده‌اند؛ اما طبق قانون مصوب مجلس، تا حکم قطعي صادر نشود سازمان بازرسي از افشاي آن معذور است؛ بنابراين اينکه اعلام نمي‌کنيم دليل بر اين نيست که ورود نکرده و گزارش تهيه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه در تمامي امور در بازرسي‌هاي متعدد اقدامات لازم بعمل آمده است، افزود: اين موضوع در کليه امور رسيدگي شده است؛ اما گزارش‌هاي سازمان بازرسي محرمانه است و قابليت انتشار ندارد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور در واکنش به اظهارات يکي از مسئولان بانکي در دولت قبل مبني بر اينکه نظام بايد از من عذرخواهي کند، بيان کرد: ايشان طي مصاحبه‌اي اعلام کرده است که نظام بايد از من عذرخواهي کند در حاليکه در هر کشوري اگر قطار، از مسير منحرف بشود از مسئول ذيل تا صدر استعفا مي‌دهند و از مردم عذرخواهي مي‌کنند.
وي ادامه داد: در يک روز بيش از 1200 ميليارد تومان ال سي، خارجِ از يکي از شعبات بانک مورد اشاره در اهواز صادر شد و با وجود اينکه در خود بانک سابقه نداشت، شعبه کيش يکي ديگر از بانک‌ها در تماس با بانک مورد اشاره اين موضوع را تاييد مي‌کند که ال سي‌ها در بانک تاييد شده است.
قاضي سراج ادامه داد: البته به رغم اينکه در بانک مورد اشاره سابقه‌اي نداشت در عين حال بانک کيش در تماس با بانک آن را تاييد مي‌کند و بلافاصله 1200 ميليارد تومان تنزيل مي‌شود، اين در حالي است که اگر در کشور‌هاي ديگر اين اتفاق مي‌افتاد مسئولان از صدر تا ذيل استعفا داده و از مردم عذرخواهي مي‌کردند؛ اما حالا آقايان طلبکار هستند و انتظار دارند که نظام از آن‌ها عذرخواهي کند.
وي در رابطه با کشف تخلف در شرکت نفت و اينکه آيا سازمان بازرسي قبل از فرار متهم در جريان موضوع بوده است يا خير، بيان داشت: گروه‌هاي سازمان بازرسي در همه وزارت خانه‌ها از جمله وزارت نفت مستقر هستند و حضوري فعال دارند و در آخر هر سال برنامه‌هاي سال بعد براي اجرا تصويب و به بازرسان ابلاغ مي‌شود که موظف هستند طبق آن برنامه و محور‌ها، بازرسي کنند.
سراج اضافه کرد: سازمان حسابرسي، بازرس قانوني خاص قسمت اکتشافات وزارت نفت بوده است و طبق ماده 12 موظف به حسابرسي بوده و اگر سوء جرياني ببيند بايد به سازمان بازرسي گزارش کند؛ اما در اين مورد گزارشي به سازمان بازرسي ارسال نشده است.
رييس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به اينکه تهيه گزارش در سازمان بازرسي نياز به بررسي‌هاي چندين ماهه دارد، گفت: بازرسان اين سازمان با استقرار در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، قسمت‌هاي مختلف را مورد بازرسي قرار مي‌دهند و پس از تکميل پرونده، گزارش‌ها به مراجع مربوطه ارسال مي‌شود. در اين مورد خاص نيز گزارش مربوطه به دادسرا ارسال شده است؛ اما از افشاي آن تا قطعيت حکم معذور هستيم.
وي از مردم خواست هرگونه تخلف را به شماره تلفن 136 (مرکز رسيدگي به شکايات سازمان بازرسي) و يا سامانه رسيدگي به شکايات سازمان به آدرس https://shekayat.bazresi.ir گزارش کنند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ستاره سابق بارسا: مسی کاپیتان خوبی نبود

به گزارش "ورزش سه"، راکیتیچ در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ پیراهن بارسلونا را به تن داشت و در کنار مسی به میدان رفت و افتخارات و قهرمانی‌های بسیاری را هم در این تیم به دست آورد و نقش مهمی را در موفقیت آنها ایفا کرد.

در دو فصل پایانی که این ستاره کروات در بارسلونا به میدان می‌رفت، بازوبند کاپیتانی این تیم در اختیار مسی بود این روند یک سال پس از جدایی راکیتیچ از بارسا هم ادامه داشت تا زمانی که مسی در سال ۲۰۲۱ بارسا را به مقصد پاری سن ژرمن ترک کرد.

اما حالا این بازیکن صحبت‌های جالبی را درباره تجربه بازی با مسی به عنوان کاپیتان بارسا مطرح کرده است که شاید چندان به مذاق هواداران این تیم و طرفداران این ستاره آرژانتینی خوش نیاید و باعث ناراحتی آنها و حتی اعتراض به او شود.

راکیتیچ در گفتگو با روزنامه اسپانیایی آ.اس اظهار داشت:«مسی بهترین بازیکن تاریخ است و اگر تمرکزش را روی این کار می‌گذاشت، می‌توانست اگر می‌خواست به بهترین مدافع چپ دنیا تبدیل شود! هرچند او گاهی بهترین کاپیتان ممکن نبود و نمی‌توانست به شما بگوید که باید چه کاری انجام دهید، شاید دلیل اتفاق این بود که او متفاوت و خاص بود.»

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • ادعای ستاره سابق بارسا: مسی کاپیتان خوبی نبود
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه