Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-18@03:16:51 GMT

پرواز بمب افکن جدید چین بر آبهای دریای جنوبی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۴۶۸۶۹

رویداد۲۴-با افزایش تنش ها میان واشنگتن و پکن در دریای جنوبی، چین یک بمب افکن جدید از نوع اچ 6 جی را به این منطقه اعزام کرده و به پرواز درآورد. این بمب افکن از مدل اچ 6 جی است که یک هواپیمای سخت افزاری نوع جدید برای این کشور محسوب می شود.

همزمان روزنامه ارتش چین در گزارش دیگری آورده است برای ساخت این بمب افکن که برای نبردهای الکترونیکی استفاده می شود 10 سال زمان صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش حاکی است که این بمب افکن که تجهیزات ویژه ای نیز زیر بال های آن نصب شده است می تواند برای ماموریت های رزمی و ارسال علایم الکترونیکی و از کار انداختن رادارها مورد استفاده قرار گیرد.

تحلیلگران می گویند هواپیمای مذکور که برای جنگ های الکترونیکی هم می تواند استفاده شود دارای توانایی های بالاتری است و می تواند علایم و رادارهای قایق ها و کشتی ها را از کار انداخته و فضای بیشتری را در دریاهای جنوبی و شرقی چین زیر پوشش قرار دهد.

این خبر درست پس از آن اعلام می شود که آمریکا یک فروند ناوشکن دارای موشک های هدایت شونده خود را به نزدیکی یکی از جزایر دریای جنوبی فرستاد که چین می گوید متعلق به این کشور است.

لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه ای که تارنمای وزارت خارجه منتشر کرده آورده است که آمریکا با این کار به روابط دو کشور لطمه می زند و باید از متلاطم کردن آبهای منطقه دست بردارد.

وی در بیانیه بر حق حاکمیت چین بر جزایر خوانگ یان تاکید کرده و افزوده است که آمریکا باید فورا ورود به این مناطق را متوقف و اشتباه خود را اصلاح کرده و از ضربه زدن به روابط دو جانبه و صلح و ثبات منطقه خودداری ورزد.

دریای جنوبی چین دریایی حاشیه‌ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می‌آید و ناحیه‌ای در حدود ۳ و نیم میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را در بر می‌گیرد.

پس از پنج اقیانوس جهان این دریا بزرگ‌ترین ناحیه دریایی جهان است.

جزیره‌های واقع بر دریای جنوبی چین که با هم یک مجمع‌الجزایر را تشکیل می‌دهند افزون بر صدها عدد هستند این جزیره‌ها که خالی از سکنه هستند و همچنین خود دریا، مورد جدال کشورهای مختلف بوده‌اند به همین علت حتی نام‌های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می‌رود که البته «دریای جنوبی چین» نام پذیرفته شده بین‌المللی، حداقل در انگلیسی و زبان‌های اروپایی است.

جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریا و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش‌هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.

ایالات متحده این دریا را از آب‌های بین‌المللی می‌داند و بر حق قانونی کشتی‌ها و زیر دریایی‌ هایش در رفت ‌و آمد در این دریا تاکید می‌ورزد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آب دریای هرمز قرمز شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • امیر واحدی: جنگنده‌ بمب‌افکن‌های ارتش برای هرگونه عملیات آماده‌اند
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • (ویدئو) آب دریای هرمز قرمز شد
  • پسروی آب دریای خزر چالشی بزرگ برای نیروگاه نکا
  • دریای خزر دریاست یا دریاچه؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند
  • طوفان دریا بندرنشینان را غرق کرد