Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@03:08:14 GMT

فرمان عجیب رودریگو دوترته به نیروهای نظامی!

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۴۶۹۲۴

به گزارش پارس نیوز،

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، به نیروهای مجری قانون کشورش فرمان داد در صورتی که بیش از حد مقرر در قانون اساسی این کشور در سمت خود باقی بماند، به او شلیک کنند.

دوترته در دیدار با نیروهای نظامی این کشور گفت: «اگر من بیش از حد (در سمت خود) باقی ماندم به من شلیک کنید، شوخی نمی‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» وی افزود: «اگر حتی یک روز بیش از موعد مقرر در سمت خود باقی ماندم، از نیروهای مسلح فیلیپین و پلیس ملی فیلیپین درخواست می‌کنم به من و هر فرد دیگری اجازه ندهند قانون اساسی را زیر پا بگذارند.»

وی گفت دفاع از قانون اساسی فیلیپین، «وظیفه جدی» ارتش و پلیس این کشور است. در قانون اساسی این کشور، دوره ریاست جمهوری، 6 ساله معین شده است.

وی در جمع نیروهای نظامی این کشور گفت: «دفاع از قانون اساسی و دفاع از مردم، شغل شماست.» رئیس جمهور فیلیپین گفت در صورت لزوم، سربازان اجازه دارند از تمام مهمات خود برای کشتن او استفاده کنند!

دوره ریاست جمهوری دوترته در سال 2022 به پایان خواهد رسید. پیش از این، وی گمانه‌زنی‌ها درباره قصد وی برای اعمال اصلاحات در قانون اساسی این کشور به منظور افزایش دوره ریاست جمهوری را رد کرده بود. 

وی به منظور اثبات اینکه از کنار رفتن از قدرت ابایی ندارد، بارها اعلام کرده است قصد استعفا دارد. وی گفته است در صورتی که فرزندانش دچار فساد مالی شده باشند از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

 

 

 

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سرلشکر بکیل صالح الوهبی، فرمانده گردان‌های الوهبی یمن تصریح کرد که آمریکا به طور مخفیانه از طریق نیروهای نیابتی و مستقیم خود برای تشدید تنش نظامی در یمن اقدام می‌کند.
 
وی افزود: «فعالیت‌های آمریکایی‌ها محرمانه و شامل جلسات مخفیانه در مکان‌های مختلف از جمله حضرموت، المکلا، جزایر یمنی و عربستان سعودی است.»
 
الوهبی خاطرنشان کرد که استراتژی آمریکا با هدف انتقال مناقشه از دریا به زمین در یمن و تلاش برای دستیابی به مزیت استراتژیک و تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای مذاکرات صلح است.
 
وی گفت که این امر می‌تواند تاکتیکی برای تحت فشار قرار دادن یمن به منظور دست کشیدن از حمایت خود از فلسطین در بحبوحه نسل‌کشی مداوم رژیم صهیونیستی در نوار غزه باشد.
 
فرمانده گردان‌های الوهبی یمن نسبت به اقدام تلافی‌جویانه نیروهای مسلح یمن و ملت یمن در صورت تشدید تنش‌ها هشدار داد.
 
وی اظهارات اخیر نیروی دریایی ایالات متحده در مورد عقب نشینی ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی از دریای سرخ به شرق مدیترانه را رد کرد و آن را صرفا تلاش برای فرار نظامی دانست.
 

دیگر خبرها

  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد