Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس نواب حسینی منش به تشریح انواع معاینه فنی خودروها پرداخت و گفت: در کشور دو مدل معاینه فنی وجود دارد که سامانه «سیمفا» آن را تعریف کرده است. کلیه خودروها در کشور با یک سیستم مشخص به نام معاینه فنی چک می شوند و مدرک معاینه فنی شان را دریافت می کنند. در معاینه فنی که همه جا اجرا می شود، در یک سطح دور موتور، یعنی دور موتور آرام، میزان گازهای خروجی و آلایندگی خودرو چک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در معاینه فنی ویژه یا معاینه فنی برتر که در تهران اجرایی شده، علاوه بر اینکه در دور موتور پایین میزان گازهای خروجی خودرو چک می شود، در دور موتور بالاتر، یعنی در دور موتور دوهزار و 500 آر پی ام هم مجددا گازهای خروجی خودرو چک می شود. زیرا بسیاری از خودروها در دور موتور آرام آلایندگی ندارند اما به محض اینکه گاز می خورند، دود کرده و آلایندگی به وجود می آورند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اظهار کرد: بنابراین فردی که معاینه فنی برتر دارد، خودروی سالم تر و کم آلاینده تری نسبت به خودروهایی که معاینه فنی معمولی را در دور موتور آرام دارند، دارا است. به همین جهت شهرداری تهران در طرح پیشنهادی ترافیک سال 97 برای کمک به بحث آلودگی هوا و تشویق صاحبان خودرو به چک کردن خودروهایشان، برای افرادی که معاینه فنی برتر دارند، 20درصد تخفیف در عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک را در نظر گرفته است. این موضوع نافی نداشتن معاینه فنی نیست.

وی افزود: دیده ام برخی دوستان در خبرگزاری ها به نادرست اشاره کرده اند که طرح جدید باعث افزایش آلودگی هوا می شود. اما من پاسخ منفی می دهم و می گویم اتفاقا اصل شرط داشتن معاینه فنی پابرجاست. یعنی هر خودرویی که وارد محدوده طرح ترافیک می شود، اول از همه باید معاینه فنی داشته باشد که تنها در این صورت مجاز به ورود است و اگر معاینه فنی برتر داشته باشد 20 درصد تخفیف هم به او تعلق می گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر بسکتبال| برد شهرداری گرگان مقابل مهرام در اولین بازی نیمه نهایی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دیدار نخست تیم‌های شهرداری گرگان و مهرام در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال آقایان امروز برگزار شد.

در این دیدار شهرداری گرگان موفق شد با نتیجه ۸۴ بر ۵۹ به پیروزی برسد و سری ۱ بر صفر به سود این تیم شد. در این دیدار سالار منجی با ۸ امتیاز،۱۱ ریباند، ۳ بلاک و کارایی ۲۱ بهترین بازیکن شد.

مرحله نیمه‌نهایی بیست و پنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال آقایان به صورت ۳ از ۵ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد
  • مسافران از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند/ ترافیک سنگین در محور‌های شمالی کشور
  • لیگ برتر بسکتبال| برد شهرداری گرگان مقابل مهرام در اولین بازی نیمه نهایی
  • فراخوان برای واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته آینده
  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ دو سوم تهرانی‌ها کالابرگی شدند
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت