Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@11:16:31 GMT

زيباترين موميايي‌ها در جهان

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۴۸۲۸۰

زيباترين موميايي‌ها در جهان

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاري آريا - وبسايت تابناک باتو: در تاريخ کشورهاي بسياري از روش موميايي براي نگهداري از مردگانشان استفاده کرده اند و هر کدام دليل يا سبک کاري خاص خود را داشته اند. با گذشت زمان و از بين رفتن سنت هاي قديمي و حتي شهرهاي باستاني، موميايي ها تنها چيزي هستند که باستان شناسان مي توانند پيدا کنند.
اين افراد سالانه در مناطق مختلف باستاني کاوش مي کنند تا شايد بتوانند اجساد موميايي شده را پيدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موميايي ها جداي از جاذبه هاي گردشگري که به همراه دارند ميتوانند در گشايش رازهاي سر به مهر قديمي نيز مؤثر باشند.
در اينجا چند نمونه از زيباترين موميايي ها را براي شما مي آوريم. با ما همراه باشيد.

دوشيزه يخ زده اينکاها؛ موميايي جونيتا (Juanita) نام دارد که بدن سالم مانده‌ي يک دختر است. اين جسد در 8 سپتامبر سال 1995 ميلادي بر قله ي کوه (Ampato) در پرو کشف شد

موميايي‌هاي بسيار عجيب شهري در چين

اين زن ملکه مصر و مادربزرگ فرعون است



موميايي‌هاي بسيار عجيب شهري در چين

موميايي پانصد ساله که معتاد به کوکائين بود.پژوهشگران اسم مستعار «لا دونچلا» به معني «دوشيزه» را روي او گذاشتند.



روزاليا لومباردو کودکي ايتاليايي است که در سيزدهم دسامبر سال 1918 در پالرمو، سيسيلي ايتاليا به دنيا آمد. اين دختر در ششم دسامبر 1920 براثر ذات الريه درگذشت.

روزاليا لومباردو کودکي ايتاليايي است که در سيزدهم دسامبر سال 1918 در پالرمو، سيسيلي ايتاليا به دنيا آمد. اين دختر در ششم دسامبر 1920 براثر ذات الريه درگذشت.

مومياي يک زن چيني در موزه مصر

مومياي يک زن چيني در موزه مصر

موميايي‌هاي بسيار عجيب شهري در چين 1900 قبل از ميلاد تا 200 ميلادي

جسد موميايي شده لنين

موميايي يک زن 50 ساله در پرو پس از 1000 سال

موميايي مرد "تولوندي" که مربوط به سده 4 پيش از ميلاد است در سال 1950 در دانمارک پيدا شد و بدون مواد شيميايي همچنان سالم باقي مانده بود و امروزه در موزه "زيلبورگ" –دانمارک- در معرض ديد عموم است.

کشف يک جسد موميايي شده در جزاير قناري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصف‌جهان بهاری شد + فیلم

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تمام نقاط شهر اصفهان شامل محلات، میادین اصلی و ورودی‌های شهر را با گل‌آرایی تزئین کردیم تا مردم لذت کافی را از محیط شهری نصف جهان ببرند.

امیر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌مناسبت استقبال از بهار و مسافران نوروزی که با ایام ماه مبارک رمضان مصادف شده است، گل‌کاری‌های سطح شهر به‌صورت ویژه‌تر و گسترده‌تر از سال‌های قبل در دستور کار سازمان پارک‌ها و مناطق پانزده‌گانه قرار گرفته است.

وی افزود: حدود دو میلیون گلدان گل فصل از گونه‌های مختلف در سطح شهر، باغچه‌ها و جعبه‌های مخصوص گل، چهار میلیون بنفشه در ۸ رنگ مختلف کاشته و ۲۵۰ هزار گلدان شب‌بو نیز کاشته شد؛ همچنین ۱۱۰۰ جعبه گل شهری توسط مناطق پانزده‌گانه، مدیریت ناژوان و سازمان‌های مرتبط با شهرداری تهیه شده که قرار است در میادین اصلی، چهارراه‌ها و لچکه‌های ترافیکی نصب شوند.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: مجموعه تفریحی باغ گل‌ها را برای استقبال از مسافران نوروزی و شهروندان آماده کردیم و سعی شده است که همه شهر و حتی محله‌ها، میادین اصلی و ورودی‌های شهر را با گل‌آرایی تزئین کنیم تا شهروندان و مسافران لذت کافی را از محیط ببرند.

وی افزود: حدود دو هزار نفر نیرو به صورت روزانه در سطح مناطق ۱۵ گانه به همراه کارشناسان فضای سبز و حوزه خدمات شهری برای مجموعه کارهایی که در زمستان سال جاری انجام دادیم و اواخر آن نیز برای استقبال از بهاری که با بهار قرآن هم‌زمان شد به‌کار گرفتیم؛ که پس از پایان عملیات هرس تمرکز همه این نیروها و کارشناسان روی مسائل ساماندهی، بهسازی و گل‌آرایی سطح شهر قرار گرفت.

کد خبر 737568

دیگر خبرها

  • نصف‌جهان بهاری شد + فیلم
  • ادعای عجیب و جنجالی درباره مرگ پوتین
  • زیباترین پیام‌های تبریک نوروز ۱۴۰۳، بهترین اشعار عاشقانه و احساسی
  • (ویدئو) بزرگ‌ترین آسانسور جهان با ظرفیت و ظاهری باورنکردنی در هند!
  • رونق زندگی شبانه در شهرها
  • مجموعه تاریخی بسطام تا انتقال مومیایی رازآلود به روسیه!
  • پیشگویی پایان جهان توسط ایزاک نیوتن؛ ۳۶ سال دیگر!
  • ماجرای عجیب گم شدن نازگل/ درخواست خانواده دختر گمشده از رئیس قوه قضائیه
  • آتشفشان در ایسلند؛ هزاران نفر خانه ها را ترک کردند
  • سرگذشت «مرموزترین کتاب جهان» که هیچ‌کس نمی‌داند دربارۀ چیست (+عکس)