Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@17:14:50 GMT

ثروت 42 نفر به اندازه ثروت نیمی از مردم جهان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۴۹۴۲۰

موسسه خيريه آكسفام در گزارشي اعلام كرد: 42 نفر در جهان ثروتی معادل ثروت 3 ميليارد و هفتصد ميليون نفر از فقيرترين مردم را كه نيمي از جمعيت جهان را تشكيل مي دهند، در اختيار دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه انگلیس گاردين نوشت: آكسفام خواستار مقابله با شكاف روز افزون ميان ثروتمندان و فقرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 آكسفام در اين گزارش كه همزمان با حضور برخي از ثروتمندترين افراد جهان در مجمع جهاني اقتصاد در داووس منتشر شد اعلام كرد: در دوازده ماه گذشته، ميلياردرها به شكل بي سابقه اي هر دو روز يكبار پديد آمده اند آن هم زماني كه  ثروت پنجاه درصد از جمعيت جهان هيچ افزايشي نداشته است.  در اين گزارش آمده است 82 درصد از ثروت توليد شده در جهان در سال 2017 نصيب يك درصد از ثروتمندترين افراد شده است.
 اين موسسه خيريه در ادامه گفت اين غيرقابل قبول است كه اقليت كوچكي تا اين اندازه   ثروت جمع كنند در حالي كه صدها ميليون نفر با فقر دست و پنجه نرم مي كنند.  آكسفام از رهبران جهان خواست لفاظي درباره نابرابري را به سياست هايي براي مقابله با فرار مالياتي و افزايش حقوق كارگران تبديل كنند.در سال 2017 رونق بازارهاي جهاني سهام علت اصلي افزايش ثروت ثروتمندان اعلام شده است. مارك گلدرينگ، مدير اجرايي آكسفام گفت: «براي از بين بردن فقر بايد اطمينان يابيم كه كارگران معمولي حداقل دستمزد را دريافت كنند و مي توانند شرايط مناسبي براي زندگي داشته باشند.»
 نظرسنجي آكسفام از هفتاد هزار نفر در ده كشور از جمله انگليس حاكي از حمايت از مبارزه با نابرابري است. تقريبا دو سوم مردم - 70 درصد در انگليس - گفتند از دولتشان مي خواهند فورا اين اختلاف درآمد ميان افراد  ثروتمند و فقير را در كشورشان حل كند. 

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌ خواه جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ نمازگزاران البرزی با اعلام انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

دیگر خبرها

  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌ خواه جهان
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴