Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - مدیر کل فرودگاههای خوزستان گفت:در نشست اخیر با وزیر راه و شهرسازی اعتبار احداث فرودگاه جدید اهواز پنج برابر افزایش یافت.

محمدرضا رضایی روز دوشنبه با حضور در تحریریه ایرنا خوزستان با بیان این که در سال جدید به اتفاق استاندار خوزستان و مدیر عامل فرودگاههای کشور نشستی با وزیر راه و شهر سازی برای برنامه ریزی احداث فرودگاه جدید برگزار کردیم افزود: در این نشست توافق شد بودجه فرودگاه جدید از سه هزار میلیارد ریال به 15 هزار میلیارد ریال افزایش یابد که این پنج برابر اعتبار قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی بیان کرد: با توجه به این که فرودگاه فعلی اهواز کوچک بوده و تنها 6 پارکینگ دارد برای افزایش پرواز‌ها با مشکل رو به رو هستیم و به همین دلیل از 10 سال گذشته برای احداث یک فرودگاه جدید در هفت کیلومتری اهواز (جاده اهواز به ماهشهر) برنامه ریزی شده و برای این منظور 2 هزار و 450 هکتار زمین اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به زمان بندی مشخص شده برای ساخت فرودگاه گفت: یکسال برای اجرای طرح جامع و سه تا پنج سال هم برای ساخت فرودگاه در نظر گرفته شده است.
مدیر کل فرودگاههای خوزستان با تاکید بر این که فرودگاه جدید اهواز شهر فرودگاهی است که با فرودگاه استانبول قابل قیاس است تصریح کرد: این فرودگاه فقط مختص خوزستان نیست بلکه استان های غرب و جنوب غرب را پوشش می‌دهد و علاوه بر جابجایی مسافر جابجایی بار نیز در آن صورت خواهد پذیرفت.
وی با اشاره به انتشار فراخوان بین المللی برای ایجاد فرودگاه جدید گفت: تاکنون هشت شرکت شامل چهار شرکت رتبه یک ایرانی با فاینانس خارجی، سه شرکت چینی و یک شرکت آلمانی اعلام آمادگی کرده اند.
رضایی گفت: همچنین شرکت‌های روسیه، کره، ایتالیا و یک شرکت هلندی به صورت حضوری مذاکراتی با ما انجام داده اند و امکان شرکت در فراخوان را دارند و به همین دلیل فراخوان تا 15 اسفند تمدید شده است.

** آمادگی برای برقراری پرواز اهواز - نجف
وی در ادامه اظهار کرد: فرودگاه اهواز برای راه اندازی پرواز نجف به اهواز آمادگی کامل دارد و برای برقراری این خط می توانیم پذیرای شرکت‌هایی باشیم که تمایل به راه اندازی این پرواز دارند.
وی افزود: سال گذشته این پرواز راه اندازی شد اما به خاطر افزایش نرخ عوارض از سوی مسئولان فرودگاه نجف، شرکتهای پروازی رغبتی برای این مسیر نداشتند و اغلب پروازهایشان به سمت بغداد است.
وی افزود: با فرودگاه نجف مذاکراتی برای کاهش عوارض و درخواست‌هایی برای کوتاه کردن مسیر (اختصاص روت کنار کویت) انجام شده اما در هر صورت برای داشتن پرواز اهواز به نجف آماده هستیم.
مدیر کل فرودگاههای خوزستان با اشاره به وجود بازرسی اول در همه فرودگاه‎های بزرگ کشور ادامه داد: کمربند اول پلیس را در فرودگاه اهواز و آبادان برنداشته‌ایم چرا که با توجه به همجواری استان خوزستان با کشور عراق و وجود برخی مسایل، امنیت فرودگاه برای ما در اولویت قرار دارد.

*** فرودگاه اهواز مقام اول در میان فرودگاه های قاره آفریقا و خاورمیانه را کسب کرد
وی خاطرنشان کرد: فرودگاه اهواز در رتبه بندی جهانی در عملکرد رشد پروازی در میان فرودگاه های قاره آفریقا و خاورمیانه توانست مقام اول را کسب کند.
مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان اظهار کرد: فرودگاه اهواز پتانسیل خوبی دارد و در حال بهسازی آن هستیم و اقداماتی چون توسعه ترمینال، محوطه سازی، افزایش پروازهای داخلی و خارجی در دستور کار قرار دارد و براساس طرح جامع فرودگاه اهواز را به سمت استانداردهای جهانی سوق می‌دهیم.
وی بیان کرد:همچنین فرودگاه اهواز در رتبه بندی اخیر فرودگاه‌های کشور از نظر عملکرد پروازی از رتبه ششم به رتبه چهارم فرودگاه‌های کشور ارتقا یافت و موفق شدیم پروازهای فرودگاه اهواز را به 90 پرواز رفت و برگشت در روز برسانیم در حالی که پیش از این 50 پرواز رفت و برگشت در روز در فرودگاه اهواز انجام می شد.
رضایی گفت: طی 2 سال گذشته توانستیم وسعت ترمینال فرودگاه اهواز را از چهار هزار و 400 متر به هفت هزار متر برسانیم و تا اوایل سال 97 برنامه ریزی شده تا آن را به 16 هزار متر ترمینال داخلی و خارجی برسانیم.
وی توضیح داد: با توجه به این که در خوزستان با پدیده ریزگردها زیاد مواجه می شویم 2 دستگاه فرود اتوماتیگ کمک ناوبری (ILS) خریداری شده که این 2 دستگاه در 2 طرف باند نصب می‌شود و زمانی که دید پرواز تا 500 متر کاهش پیدا کرده این دستگاهها به خلبان کمک می‌کنند تا هواپیما به راحتی بر روی باند فرود آید.
مدیر کل فرودگاههای خوزستان با بیان این که فرودگاه اهواز با مساحتی بالغ بر 280 هکتار دارای یک باند پروازی است گفت: در سال 2015 نزدیک به 2 میلیون و 300 هزار نفر مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شد و در سال بعد از آن موفق شدیم این تعداد را به 2 میلیون و 600 هزار نفر افزایش دهیم تا مقام اول رشد پروازی را در کشور به خود اختصاص دهیم.

***پیش بینی جابجایی 3 میلیون مسافر در سال جاری
وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال جاری یک میلیون و 500 هزار نفر مسافر جابجا شد که پیش بینی می‌شود این تعداد تا پایان امسال به سه میلیون نفر برسد.
رضایی با اشاره به برنامه هایی که برای فرودگاه فعلی اهواز تدوین شده است توضیح داد: در حال اجرای طرح جامع بر روی این فرودگاه هستیم که موجب افزایش پروازهای داخلی و خارجی می شود.
وی گفت: علاوه بر این طرح های محوطه سازی، پارکینگ طبقاتی، هتل فرودگاهی، کترینگ و باغ رستوران را نیز با سرمایه گذاری خصوصی در دست اجرا داریم و تلاش می‌کنیم تا فرودگاه اهواز برای سال آینده بهسازی شود تا مردم تردد خوبی را از این فرودگاه تجربه کنند.
وی با اشاره به راه اندازی ویزای فرودگاهی در فرودگاه اهواز گفت: مسافران 180 کشور با ویزای فرودگاهی می‌توانند بدون ویزا وارد فرودگاه اهواز شوند و مجوز ویزای 90 روزه را در خوزستان داشته باشند و در صورتی که بخواهند بیش از 90 روز در کشور بمانند می توانند ویزای خود را در منطقه آزاد اروند عوض کنند.
مدیر کل فرودگاههای خوزستان با بیان این که درسال جاری کمتر از 10 مورد نقص فنی هواپیما در این فرودگاه وجود داشته است بیان کرد: هر هواپبما قبل از پرواز توسط خلبان، مهندس پرواز و مهندس موتور و بدنه چک می‌شود و تا زمانی که استاندارد صد در صدی اعلام نشود پرواز نمی‌کند.
وی با اشاره به وضعیت ترمینال خارجی فرودگاه اهواز بیان کرد: ترمینال خارجی فرودگاه اهواز قدیمی است و اکنون در حال ساخت ترمینال خارجی جدید، ترمینال ترانزیت و محوطه سازی برای بدرقه کنندگان هستیم .
مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان افزود: ترمینال جدید بین المللی صد درصد ساخته شده است و تنها چیدمان، کانترها، آسانسور، پله برقی و محوطه سازی دور ترمینال باقی مانده است.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز

 ساسان کیانپور روابط عمومی اورژانس خوزستان گفت: حمله به همکاران عملیاتی اورژانس آقایان ذاکرزاده و سبزواری در حین انجام اقدامات اورژانسی برای بیمار مشکوک به سکته قلبی در منطقه مهدیس صورت گرفت که متأسفانه علاوه بر شکستن شیشه ها و ضربه به ستون آمبولانس، همسر بیمار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

او می‌گوید: پیگیری و رسیدگی به این حادثه از بدو آن با مراجعه مراجع انتظامی و قضایی نه تنها به عنوان یک وظیفه حرفه‌ای بلکه به عنوان یک وظیفه انسانی در حال پیگیری می باشد.

روابط عمومی اورژانس خوزستان گفت: از همه کارکنان و همکاران ما که در شرایط دشوار خدمات ارائه می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پروازهای فرودگاههای کشور به حالت سابق بازگشت
  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز